امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 489408 |
تاریخ انتشار : 07 آذر 1401 - 17:33 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: مدیران، مسئولان، اعضای شورای شهر، پاسکاری، بروکراسی پیچیده، امضاهای طلایی، عدم شفافیت و موارد مشابه این‌ها همه مصادیق منکر است؛ بنابراین وظیفه همه ماست که برای مبارزه و نابودی منکر بزرگ قیام کنیم. حمید ضمیری، امروز، ۷ آذر ماه، در نطق پیش از […]

صلح خبر/خراسان رضوی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: مدیران، مسئولان، اعضای شورای شهر، پاسکاری، بروکراسی پیچیده، امضاهای طلایی، عدم شفافیت و موارد مشابه این‌ها همه مصادیق منکر است؛ بنابراین وظیفه همه ماست که برای مبارزه و نابودی منکر بزرگ قیام کنیم.

حمید ضمیری، امروز، ۷ آذر ماه، در نطق پیش از دستور شصتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنانی پیرامون فسادستیزی می‌فرمایند که مبارزه با فساد، مدیرانی معتقد، شجاعت و اخلاص می‌خواهد. 
وی افزود: شهرداری باید روح خدمت‌گزاری و اخلاص را بیشتر از جاهای دیگر داشته باشد، در مراجعات مردمی باید تسهیل و تسریع کار مردم، تکریم آنان و اعتمادسازی به عنوان چهار شاخص مهم مورد توجه جدی باشد. سخت‌گیری‌های بی‌جا، معطل کردن و سردوانیدن مردم و استفاده از برخی روش‌های غیر اخلاقی در قبال مردم از جمله مشکلاتی است که باید به موازات مبارزه قاطع و پیگیر با فساد حل شود. 
ضمیری بیان کرد: شهرداری‌ها و شورای شهر که بعد از انتخابات بر سرکار آمدند، باید جزو کسانی باشند که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند. امروز متاسفانه شاهد هستیم که در برخی دستگاه‌های اجرایی و برخی قسمت‌ها و دوایر شهرداری فرآیندهای پاسخگویی به مردم بسیار پیچیده، طولانی و بعضا مبهم تعریف و عملیاتی شده است؛ فرآیندهایی سخت، مبهم و غیر شفاف که استخوان‌های متقاضیان و حتی پرسنل مربوطه را خرد می‌کند و بستر فساد و نارضایتی شده است. همه مدیران دستگاه‌ها و شهرداری باید این فرآیندها را با نگرش ساده‌سازی، روان‌سازی، شفاف‌سازی، کوتاه‌سازی و وحدت رویه بازنگری کنند. 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: مواردی داریم که مالکان ده‌ها میلیارد تومان شب عید سال گذشته یعنی حدود ۹ ماه پیش پرداخت کرده‌اند، اما امروز در گرفتن پاسخ، توپ فوتبال شده‌اند. شب عید که مشکل مالی داشتند چراغ سبز نشان داده و وجه اخذ کرده‌اند، حال شاهد بی‌تفاوتی و پاسکاری هستیم. 
وی ادامه داد: در برخی قراردادها و صلح‌نامه‌ها شهرداری سهوا یا عمدا امضای برخی اعضای شورای اسلامی شهر را شرط پاسخگویی کرده و اکنون ده‌ها صلح‌نامه خرید ملک داریم که مالکان آن ماه‌ها به دلیل عدم امضای عضو شورا بلاتکلیف و سرگردان هستند و شرایط بی‌تفاوتی و پاسکاری را شاهد هستیم. 
ضمیری خاطرنشان کرد: مقرر شد فرآیندی جهت یکی از اقدامات مهم و درآمدزا و از طرفی ایجاد بستر احداث سرانه‌های خدماتی در حاشیه شهر تعریف شود، حال فرآیندی ۵۷ مرحله‌ای و طولانی تعریف کرده‌اند که مالکان را به سمت تفکیک غیر قانونی و فروش قولنامه‌ای سوق خواهد داد. با راه‌اندازی برخی کمیته‌ها و جلسات جلوی اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی گرفته شده و سلایق اعمال می‌شود. آقای شهردار امیدوارم هرچه سریعتر این مهم را عملیاتی کنید و مراقب باشید خود اسیر این فرآیندهای پیچیده تودرتو نشوید. 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از علمی‌ترین و کاربردی‌ترین راه حل‌ها، پاسخگویی در بستر الکترونیک و به صورت هوشمند است، عنوان کرد: طی یک سال گذشته جلسات متعددی در کمیسیون شهرسازی و کارگروه مانع‌زدایی و رونق صنعت ساختمان در جهت نظارت و تسریع بر روند هوشمندسازی در کلیه مراحل صدور مجوزهای ساختمانی فی مابین کلیه دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که به نوعی در این فرآیندها دخیل هستند، برگزار شده و نمایندگان دستگاه‌ها از جمله شهرداری برنامه زمان‌بندی و وعده عمل داده‌اند. امروز انتظار این است که به وعده خود عمل کرده و متقاضیان را از چنگال اهریمنی، پیچیده و درهم تنیده پاسکاری رها ساخته و موجبات ارتقاء رضایتمندی آن‌ها را فراهم کنند. 
وی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری باید ناظر و پاسخگوی عملکرد کارکنان خود باشند و روحیه اقتدارگرایی و تمرکزگرایی تغییر کند. مدیران، مسئولان، اعضای شورای شهر، پاسکاری، بروکراسی پیچیده، امضاهای طلایی، عدم شفافیت و موارد مشابه این‌ها همه مصادیق منکر است، بنابراین وظیفه همه ماست که برای مبارزه و نابودی منکر بزرگ قیام کنیم؛ دیگر جلسه بس است، وقت اقدام و عمل است. 
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید