امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 477457 |
تاریخ انتشار : 10 مرداد 1401 - 10:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نخست وزیر نیوزیلند امروز (دوشنبه) از چین خواست تا با حمله روسیه به اوکراین مخالفت کند و به کمک “نفوذش” به این درگیری پایان دهد. به گزارش صلح خبر، به نقل از پایگاه خبری هیل، جاسیندا آردرن، نخست‌ وزیر نیوزیلند طی سخنرانی در “نشست تجاری چین” در اوکلند عنوان داشت: «حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه […]

نخست وزیر نیوزیلند امروز (دوشنبه) از چین خواست تا با حمله روسیه به اوکراین مخالفت کند و به کمک “نفوذش” به این درگیری پایان دهد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از پایگاه خبری هیل، جاسیندا آردرن، نخست‌ وزیر نیوزیلند طی سخنرانی در “نشست تجاری چین” در اوکلند عنوان داشت: «حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین خطری برای نیوزیلند – شریک تجاری و اصلی چین – ایجاد می‌کند.»
وی افزود: «همانگونه که تاریخ دائما نشان می‌دهد، وقتی کشورهای بزرگ با حس مصونیت از مجازات، حاکمیت و تمامیت ارضی را نادیده می‌گیرند، چنین چیزی به خصوص برای کشورهای کوچکی مانند نیوزیلند پیغام خوبی ندارد.»
آردن همچنین هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است تاثیراتی را در جهان بگذارد.
نخست وزیر نیوزیلند در ادامه گفت: «پیامدهای این جنگ، جهانی هستند و حتی دورتر از اروپا از جمله اینجا در منطقه هند- آرام احساس می‌شود. ما به عنوان کشوری در این منطقه، منافع اساسی را در صلح و ثبات آن داریم. ما همچنان از چین می‌خواهیم تا از حمله روسیه به اوکراین حمایت نکند و از چین می‌خواهیم تا از دسترسی و نفوذ خود جهت کمک به پایان یافتن این درگیری استفاده کند.»
چین از معدود کشورهایی است که این جنگ را محکوم نکرده و به جای آن معاون وزیر امور خارجه چین درماه آوریل اعلام کرد که آن‌ها به دنبال تحکیم روابط با روسیه هستند.
جاسیندا آردرن در پایان افزود: «در تسهیل همکاری جهانی درخصوص مسائلی که تنها به صورت جمعی می‌تواند حل و فصل شوند، هنجارها، قوانین و نهادهای بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری مهم هستند. هر جا که آن‌ها احتمالا شکست بخورند، اولین درخواست ما باید یافتن راه‌هایی جهت قوی‌تر کردن آن‌ها باشد زیرا هم ما (نیوزیلند) و هم چین از آن‌ها سود برده‌ایم.»
وی همچنین به نگرانی‌های نیوزیلند در رابطه با “نقض حقوق بشر احتمالی در چین از جمله منطقه سین‌کیانگ – جایی که قوم مسلمانان زندانی و شکنجه می‌شوند”، اشاره کرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید