امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 476827 |
تاریخ انتشار : 04 مرداد 1401 - 10:34 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر آنکه مدت زمان بررسی و انقضای هر واکسن، بسته به تکنولوژی ساخت آن متفاوت است، گفت: تاکنون به هیچ وجه هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای مورد استفاده قرار نگرفته است. دکتر حمیدرضا جماعتی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در کشور […]

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر آنکه مدت زمان بررسی و انقضای هر واکسن، بسته به تکنولوژی ساخت آن متفاوت است، گفت: تاکنون به هیچ وجه هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای مورد استفاده قرار نگرفته است.

دکتر حمیدرضا جماعتی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در کشور و قرار گرفتن در موج هفتم این بیماری، بر لزوم جدی گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تکمیل واکسیناسیون علیه این بیماری تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا گفت: بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیشتر از ۱۵۲ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که بیش از  ٢۹ میلیون دز آن مربوط به دز سوم و چهارم بوده است.

جماعتی همچنین در پاسخ به صلح خبر درباره برخی حواشی ایجاد شده در خصوص تاریخ انقضای برخی واکسن‌ها، با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای به مردم تزریق نشده و نخواهد شد، توضیح داد: در تمام دنیا روند به این شکل است که‌ برای واکسن‌ها با پایه پروتئین یا واکسن‌هایی که احتمال آن وجود داشته باشد که مواد تشکیل دهنده‌اش تخریب شود، تاریخ انقضایی درج می‌شود و بعد به وسیله متخصصین و سازمان غذا و دارو آزمایش مجدد صورت گرفته و تاریخ انقضا تمدید می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال واکسنی ممکن است ۲ سال تاریخ انقضا داشته باشد ولی برای اینکه مجددا چک شود شش ماه یکبار ارزیابی صورت می‌گیرد که آیا پیش از تاریخ انقضای اصلی، مشکلی متوجه مواد تشکیل دهنده واکسن هست یا خیر؟

او ادامه داد: برخی تصور می‌کنند تاریخ انقضای نوشته شده مربوط به تاریخ تخریب واکسن است؛ درحالیکه چنین نیست و واکسن مجدد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا اگر مشکلی نداشت تاریخ تزریق تمدید شود.

دبیرکمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: مدت زمان بررسی و انقضای هر واکسن بسته به تکنولوژی ساخت آن متفاوت است و در مجموع تاکنون به هیچ وجه هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای به مردم تزریق نشده و این موضوع محال است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید