امروز: شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 22 جماد أول 1446 | 2024-11-23
کد خبر: 431009 |
تاریخ انتشار : 27 فروردین 1400 - 6:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر فیلمبرداران با کمک دوربین و لنزهای مختلف و به عنوان خالقان زبان بصری فیلم، نقش مهمی در موفقیت و بهتر دیده شدن آثار سینمایی دارند. به گزارش صلح خبر، امسال و در شاخه بهترین فیلم ، هشت فیلم شامل «پدر»، «یهود و مسیح سیاه»، «مَنک»، «میناری»، «سرزمین آواره ها»، […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

فیلمبرداران با کمک دوربین و لنزهای مختلف و به عنوان خالقان زبان بصری فیلم، نقش مهمی در موفقیت و بهتر دیده شدن آثار سینمایی دارند.

به گزارش صلح خبر، امسال و در شاخه بهترین فیلم ، هشت فیلم شامل «پدر»، «یهود و مسیح سیاه»، «مَنک»، «میناری»، «سرزمین آواره ها»، «زن جوان خوش آتیه»، «صدای متال» و «دادگاه شیکاگو ۷» نامزد کسب جایزه هستند و در شاخه بهترین فیلمبرداری جوایز آکادمی اسکار نیز چهار نامزد بهترین فیلم (یهودا و مسیح سیاه، مَنک، سرزمین آواره ها، دادگاه شیکاگو ۷) به همراه فیلم «میناری» برای کسب جایزه رقابت می کنند. 

حضور چهار فیلم از نامزدهای بهترین فیلمبرداری در میان نامزدهای شاخه بهترین فیلم، از اهمیت هنر فیلمبردار و تجهیزات مورد استفاده ویژه هر فیلم در بهتر دیده شدن و کسب موفقیت آثار سینمایی حکایت دارد. در زیر نگاهی خواهیم داشت به دوربین ها و لنزهای مورد استفاده در مهترین فیلم های نامزد اسکار ۲۰۲۱: 

«پدر»/ فیلمبردار: بن اسمیترد/ کارگردان: فلورین زلر

دوربین: Sony VENICE.

لنز: Zeiss Supreme

 
«مَنک»: فیلمبردار: اریک مسراشمیت/ کارگردان: دیوید فینچر

دوربین: RED Ranger HELIUM Monochrome

لنز: LEICA Summilux C

​​
«یهودا و مسیح سیاه»/ فیلمبردار: شین بابیت/ گارگردان: شاکا کینگ

دوربین: ARRI ALEXA LF and Mini LF

لنز: ARRI DNA
«میناری»/ فیلمبردار: لکن میلن/ کارگران: لی ایزاک چانگ

دوریین: ARRI ALEXA Mini

لنز:  Panavision P Vintage
«سرزمین آواره ها» / فیلمبردار: جیمز ریچلردز/ کارگردان: کلوئی ژائو

دوربین:  ARRI ALEXA Mini, AMIRA

لنز: ARRI Ultra Prime
«تکه های یک زن»/ فیلبمردار: بنجامین لوب/ کارگردان: کورنل موندروتسو

دوربین: Arri Alexa Mini on the Ronin ۲

لنز: Detuned Panavision and Primo Primes
«اولین گاو»: فیمبردار: کریستوفر بلاولت/ کارگردان: کلی رایکارد

دوریین: Arri alex mini

لنز: Cooke series ۲ panchros
«هرگز به ندرت گاهی همیشه»/ فیلمبردار: هلن لووارت/ کارگردان: الیزا هیتمن

دوربین: Arri ۶۱۴

لنز: Ultra Prime Zeiss
«آمونیت»/ فیلمبردار: استفن فونتن/ کارگردان: فرانسس لی

دوربین: Red Monstro

لنز: Canon K۳۵
«ببر سفید»/ فیلمبردار: پائولو کانرار/ کارگردان: رامین بحرانی

دوربین: Arri Alex LF ۴.۵K

لنز: Zeise Supreme Primes 
«راند دیگر»/ فیلمبردار: استورلا برندث/ کارگردان: توماس وینتربرگ

دوربین: Arri Alexa Mini

لنز: Canon K۳۵
«اما»/ فیلمبردار: کریستوفر بلاولت/ کارگردان: آتمن دا وایلد
«آسمان نیمه شب»/ فیلمبردار: مارتین رو/ کارگردان: جورج کلونی

دوربین: Arri Alexa ۶۵

لنز: Arri Prime DNAs, Arri ۳۵Tand ۵۸T
«سگ تازی»/ فیلمبردار: آرون اشنایدر/ کارگردان:شلی جانسون

دوربین: Panavision Millenium DXL

لنز: Panavision Sphero-۶۵

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید