امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 473633 |
تاریخ انتشار : 06 تیر 1401 - 11:13 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رهبران هفت اقتصاد بزرگ جهان توافق کردند که ظرف مدت پنج سال ۶۰۰ میلیارد دلار بودجه عمومی و خصوصی به زیرساخت‌های کشورهای در حال توسعه اختصاص داده و با پروژه چند تریلیون دلاری کمربند و جاده چین مقابله کنند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگر رهبران […]

رهبران هفت اقتصاد بزرگ جهان توافق کردند که ظرف مدت پنج سال ۶۰۰ میلیارد دلار بودجه عمومی و خصوصی به زیرساخت‌های کشورهای در حال توسعه اختصاص داده و با پروژه چند تریلیون دلاری کمربند و جاده چین مقابله کنند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگر رهبران گروه هفت (G۷) در اجلاس سالانه امسال خود در آلمان «همکاری برای سرمایه‌گذاری و زیرساخت جهانی» را آغاز کردند.

جو بایدن گفت، آمریکا  طی پنج سال ۲۰۰ میلیارد دلار در قالب کمک‌های مالی، بودجه‌های فدرال و سرمایه‌گذاری‌های خصوصی به حمایت از پروژه‌های کشورهای با درآمد کم و متوسط اختصاص می‌دهد تا در مدیریت تغییرات اقلیمی و بهبود بهداشت جهانی، برابری جنسیتی و زیرساخت‌های دیجیتال به آن‌ها کمک کند.

بایدن گفت: «می‌خواهم شفاف بگویم، این کار کمک یا خیریه نیست. این سرمایه‌گذاری است که برای همه بازده دارد». وی افزود، این طرح کاری می‌کند تا کشورها «مزایای واقعی همکاری با دموکراسی‌ها» را ببینند.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود که صدها میلیارد دلار بودجه مضاعف می‌تواند از بانک‌های توسعه چندجانبه، موسسات توسعه مالی، صندوق‌های ثروت ملی و دیگر مراجع تامین شود.

همچنین اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در این اجلاس گفت، اروپا در بازه زمانی مشابه ۳۰۰ میلیارد یورو (۳۱۷ میلیارد دلار) به این طرح ابتکاری اختصاص خواهد داد تا گزینه جایگزین پایداری برای طرح کمربند و جاده چین ایجاد کند، طرحی که پکن آن را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرده است.

رهبران ایتالیا، کانادا و ژاپن نیز درباره برنامه‌های خود سخن گفتند که برخی از آن‌ها از  قبل به صورت مجزا اعلام شده‌اند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در این جلسه حضور نداشتند، اما این دو کشور نیز در تامین بودجه مذکور مشارکت خواهند داشت.

طرح سرمایه‌گذاری چین برنامه‌های توسعه در بیش از ۱۰۰ کشور را شامل شده و با هدف ایجاد یک نسخه مدرن از شبکه سنتی بازرگانی راه ابریشم از آسیا تا اروپا انجام می‌شود.

مقامات کاخ سفید گفتند که این طرح فایده ملموس کمی برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه داشته است.

همچنین آمریکا در کنار اعضای گروه هفت و اتحادیه اروپا ۳.۳ میلیارد دلار کمک فنی به موسسه پاستور در سنگال انجام می‌دهد تا یک تاسیسات چندگانه و منعطف ساخت واکسن در ابعاد صنعتی در این کشور ساخته شود، این شرکت می‌تواند در نهایت واکسن‌های کووید-۱۹ و دیگر واکسن‌ها را تولید کند.

آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا نیز در ظرف مدت پنج سال حدود ۵۰ میلیون دلار به صندوق تشویقی مراقبت از کودکان در بانک جهانی اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید