امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 499007 |
تاریخ انتشار : 27 اسفند 1401 - 14:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قم خبر کناره‌گیری هادی علیایی رئیس هیأت کشتی قم و موافقت فدراسیون کشتی، از مهمترین خبرهای این روزهای قم بود. پس از این تغییر ناگهانی، هادی علیایی گفت دلیل اصلی این تغییر، مقاومت وی بر جلوگیری از اتخاذ تصمیمات نادرست بوده و این تغییر به هیچ عنوان نه از روی روال صحیح بوده و […]

صلح خبر/قم خبر کناره‌گیری هادی علیایی رئیس هیأت کشتی قم و موافقت فدراسیون کشتی، از مهمترین خبرهای این روزهای قم بود.

پس از این تغییر ناگهانی، هادی علیایی گفت دلیل اصلی این تغییر، مقاومت وی بر جلوگیری از اتخاذ تصمیمات نادرست بوده و این تغییر به هیچ عنوان نه از روی روال صحیح بوده و نه فنی؛ پس از کناره‌گیری علیایی، فردی به نام صدیق پور به عنوان سرپرست این هیأت پرافتخار در استان قم منصوب شد، که وی در حال حاضر دبیر انجمن جوجه یک روزه کشور می‌باشد، مسئولیتی که نه تنها هیچ ارتباطی به کشتی ندارد، بلکه با ورزش هم غریبه است!

بعد از اعلام این خبر، بد نیست نگاهی به اقدامات هیأت کشتی در سال ۱۴۰۱ با ریاست هادی علیایی که سال‌ها به عنوان یک چهره اهل کشتی، به عنوان داور به صورت حرفه‌ای فعالیت کرده، بیندازیم.

کشتی‌گیران استان قم، امسال با کسب ۵ مدال جهانی، ۵ مدال آسیایی و ۱۱ مدال بین المللی بیشترین مدال را برای ورزش استان قم به ارمغان آوردند. بیشترین تعداد مدال کسب شده در طول یکسال در مسابقات مختلف جهانی، آسیایی، بین‌المللی و کشوری در تاریخ کشتی قم و با کسب ۵۵ مدال رنگارنگ، در سال ۱۴۰۱ رقم خورده است و همچنین تنها رشته ورزشی قم که در رده سنی نونهالان در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شده است.

کشتی تنها رشته ورزشی قم است که در اردوها و ترکیب نهایی تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امیدها و بزرگسالان کشور دارای بیش از ۳۰ نماینده بوده است.

امیر عبدی فرنگی‌کار استان قم به جهت کسب چهار مدال مسابقات قهرمانی جوانان، امیدها و بزرگسالان جهان و قهرمانی جوانان آسیا، بی شک ستاره ستارگان ورزش استان قم در سال ۱۴۰۱ بوده است.

تنها رشته ورزشی قم که در سال ۱۴۰۱ در رقابت‌های لیگ کشوری صاحب سکو شده تیم کشتی فرنگی استان است. در المپیاد استعدادهای برتر کشور در شهریور ماه امسال نیز، کشتی‌گیران قم با کسب ۶ مدال طلا، نقره و برنز، بیشترین تعداد مدال را برای استان کسب کردند و همچنین تیم کشتی در این مسابقات به عنوان تنها رشته تیمی در جایگاه سوم کشور قرار گرفت.

از رشته کشتی می‌توان برای کسب دو عنوان سوم تیمی در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان کشور و کسب ۳۲ مدال رنگارنگ در تمامی رده‌های سنی، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امیدها و بزرگسالان کشور، به عنوان پویاترین رشته ورزشی استان نام برد.

در زمینه توسعه زیر ساخت، هیأت کشتی با سازماندهی و راه اندازی چهار خانه کشتی در فردو، جعفرآباد، مجتمع فرهنگی نور و سالن شهید غلامپور با کمک خیرین فعال‌ترین هیأت ورزشی استان در این زمینه بوده است. همچنین خیرین استان با اهداء ۱۱ تخته تشک برای راه اندازی خانه‌های کشتی در سطح استان، بیشترین تعامل را با این هیأت ورزشی داشته‌اند.

بیشترین تعداد نماینده در مراسم تجلیل از برترین‌های برون مرزی ورزش سال ۱۴۰۰ قم، با ۵ نماینده در بخش‌های مختلف مربی، داور و ورزشکار و نیز موفقترین رشته ورزشی سال ۱۴۰۰ قم از نگاه عموم مردم در نظرسنجی انجام شده توسط اصحاب رسانه، هیأت کشتی بوده است.

هیأت کشتی استان قم در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۰۵ میلیون تومان از اداره کل ورزش و جوانان حمایت مالی اختصاصی ورزش دریافت کرده و همچنین مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان توسط خیرین و مبلغ ۱۰۵ میلیون تومان توسط شرکت آریا صنعت معصومی به مربیان، داوران و ورزشکاران خود پاداش داده است.

هیأت کشتی ۳۰۰ میلیون تومان آورده مالی نقدی، واریزی به حساب هیأت داشته است و در طول دو سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان دیگر نیز از طریق تعامل با سایر سازمان‌ها همچون سازمان فرهنگی هنری شهرداری، نوسازی مدارس، برنامه و بودجه، سپاه و… وارد عرصه کشتی استان کرده است.

هادی علیایی ۹ اسفند سال ۱۳۹۹ بود که با رای اعضای مجمع به عنوان رئیس هیات کشتی استان قم به مدت ۴ سال منصوب شد، وی در این مدت خدمت فراوانی را به کشتی قم ارائه داد و باعث شد تا راه ورود به تیم ملی برای بسیاری از کشتی‌گیران قمی باز شود.

علیایی پس از خداحافظی از هیأت کشتی، در گفت‌وگویی اظهار کرد: تا آخرین لحظه‌ای که مسئولیت هیأت کشتی قم را داشتم خدا را شاهد می‌گیرم که هدفم فقط خدمت به این رشته بود.

وی اذعان کرد: متاسفانه طی چندماه اخیر برخی از دوستان توقع داشتند بنده تصمیماتی را بگیرم که به ضرر کشتی قم باشد اما با تمام مشکلاتی که وجود داشت هرگز اجازه ندادم عزت کشتی قم زیر سوال برود.

رئیس سابق هیأت کشتی قم تصریح کرد: به تصمیم اداره‌کل ورزش و جوانان و فدراسیون احترام می‌گذارم اما به جامعه ورزش قم به ویژه خانواده کشتی اعلام می‌کنم که این جابه‌جایی هیچ دلیلی فنی نداشت و فقط به‌دلیل زیر بار نرفتن خواسته‌های غیرمدیریتی بود.

وی افزود: آمار و ارقام، عملکرد من را نشان می‌دهد و نیاز نیست که چیزی بگویم، قضاوت را می‌سپارم به خانواده فهیم کشتی قم. از همه عزیزان طلب حلالیت دارم و امیدوارم روزهای‌ درخشان کشتی قم بعد از من تداوم داشته باشد.

علیایی گفت: از حمایت‌های همه جانبه مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بسیار تشکر می‌کنم که در این مدت تمام‌قد حمایت خود را از کشتی قم دریغ نکرد و بنده را تا آخرین لحظه یاری و همراهی کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید