امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 499592 |
تاریخ انتشار : 04 فروردین 1402 - 1:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در ادامه آمده است. به گزارش صلح خبر،  رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری پشت پرده حواشی که از سر گذراند تا بتواند وارد مجمع انتخاباتی شود را بازگو و عنوان کرد: نمی‌خواستم به خاطر حرف‌های غیر واقعی […]

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در ادامه آمده است.

به گزارش صلح خبر،  رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری پشت پرده حواشی که از سر گذراند تا بتواند وارد مجمع انتخاباتی شود را بازگو و عنوان کرد: نمی‌خواستم به خاطر حرف‌های غیر واقعی ببازم.  دوچرخه‌سواری در یک سال اخیر یکی از پرحاشیه‌ترین فدراسیون‌ها بوده است. این رشته به دلیل ابطال انتخاباتش، از مهر ۱۴۰۰ وارد دوران سرپرستی شد و رسول اسدی که آن زمان نایب رییس فدراسیون بود به عنوان سرپرست انتخاب شد. او در مدت ۱۶ ماه دوران سرپرستی با حواشی زیادی روبرو بود. بارها جلوی پایش سنگ اندازی شد تا به انتخابات ورود نکند و حتی تا دقیقه ۹۰ نیز حضورش در انتخابات نامعلوم بود اما در نهایت تایید صلاحیت شد و توانست مجوز ورود به مجمع را بگیرد. اسدی در یک رقابت حساس با افشین داوری و محمد صانعی توانست با ۲۸ رای به عنوان رییس انتخاب شود و این فدراسیون بالاخره بعد از ۱۶ ماه رییس دار شد.

اعلام برنامه رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳

برنامه رقابت های کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ مشخص شد. رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا از ۲۰ تا ۲۵ فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار می‌شود.

تعجب رسانه روس از وضعیت ورزشگاه آزادی

رسانه روس از وضعیت ورزشگاه آزادی انتقاد کرد و نوشت باتوجه به بارندگی در تهران ورزشگاه آزادی وضعیت مناسبی ندارد. تیم ملی فوتبال ایران امروز (پنج‌شنبه) در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی فوتبال روسیه خواهد رفت. سایت خبری championat در گزارشی به وضعیت بد ورزشگاه آزادی پرداخت و نوشت: «وقتی وارد ورزشگاه آزادی تهران می‌شوید حس عجیبی دارید.  یک جام زیبا در ورود ورزشگاه از شما استقبال می‌کند، اگرچه این‌جا بسیار نامناسب به نظر می‌رسد؛ به خصوص با توجه به وضعیت فرسوده ورزشگاه.  در چند روز اخیر در ایران باران می بارد.  وارد اتاقی زیر غرفه‌ها می شوید و آب از سقف می‌چکد.  صادقانه بگویم، از همه جا آب جاری می‌شود.  انگار عرصه در شرف تخریب است.»

پیروزی دلچسب واترپلو ایران مقابل قزاقستان

تیم ملی واترپلو ایران در دومین دیدار از مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ به مصاف حریف قدرتمند خود، قزاقستان رفت و موفق شد این تیم را از پیش رو بردارد تا برای دومین بار در یک سال گذشته این تیم را شکست دهد. تیم ملی واترپلو ایران امروز (پنجشنبه) در دومین و حساس‌ترین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) به مصاف تیم قدرتمند قزاقستان رفت و ملی‌پوشان ایران در این دیدار نمایش پایاپایی با حریف قدرتمند خود داشتند و در نهایت دو تیم در پایان چهار وقت قانونی بازی در امتیاز ۱۰ به تساوی رسیدند. طبق آئین‌نامه مسابقات، دیدارها باید با اعلام تیم برنده همراه باشد و بر همین اساس، ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز این مسابقه شد.

بانوان اسکیت سرعت به مدال هانگژو می‌رسند؟

مربی تیم ملی اسکیت سرعت بانوان گفت: با توجه به ارتقاء رکوردی که بانوان در اردوهای آماده‌سازی بازی‌های آسیایی هانگژو چین داشتند، هدفمان تنها کسب مدال در این بازی‌ها است. سارا فرشتیان در گفت‌وگو با صلح خبر، در ارزیابی از وضعیت بانوان اسکیت سرعت برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: برای آماده‌سازی بانوان جهت شرکت در این بازی‌ها ۵ مرحله اردو پیش‌بینی کرده بودیم که در طی برگزاری این اردوها، تعداد بازیکنان ریزش پیدا کرد و در حال حاضر ۸ نفر به اردوی آمادگی دعوت شدند که البته هنوز کمیته ملی المپیک تعداد سهمیه‌های بانوان اعزامی اسکیت به بازی‌های آسیایی هانگژو را به ما اعلام نکرده و دقیقا نمی‌دانیم با چه نفر امکان شرکت در این بازی‌ها را خواهیم داشت.

حضور تماشاگران زن ایرانی و روس در آزادی

تماشاگران تیم‌های ملی ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و قبل از مسابقه تیم‌های خود را تشویق کردند.  تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم ملی روسیه بود و این دیدار با حضور تماشاگران دو تیم برگزار شد. در این دیدار تماشاگران زن ایرانی در ضلع جنوبی ورزشگاه مستقر شدند و روس‌ها نیز به صورت خانوادگی در ورزشگاه حاضر شده بودند.

حمایت از قلعه‌نویی

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید فارغ از نتیجه بازی ایران و روسیه از امیر قلعه‌نویی به عنوان یک سرمربی ایرانی حمایت می‌کنند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پیش از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه گفت: یک بازی دوستانه با تیم قابل قبول و خوب روسیه داریم. تیم ملی با سرمربی جدیدش اولین محک را می‌خورد. صرف نظر از هر نتیجه‌ای از سرمربی و تیم ملی دفاع خواهیم کرد.

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

برخی فوتبالیست‌های مسلمان جزو بهترین فوتبالیست‌های دنیا هستند که حتی به بزرگ‌ترین لیگ‌های دنیا هم راه پیدا کرده‌اند. بیش از ۱.۸ میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود دارند که یک چهارم جمعیت جهان را شامل می‌شود. خیلی از مردم ممکن است بازیکنان مسلمان زیادی را بشناسند.

ایران یک – روسیه یک؛ شروع قلعه‌نویی با مساوی

تقابل تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه در قالب یک دیدار دوستانه از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. آنتونی میانچوک (از روی نقطه پنالتی) در دقیقه ۲۸ برای روسیه و مهدی طارمی (از روی نقطه پنالتی) در دقیقه ۴۷ برای ایران گلزنی کردند.  

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید