امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 477790 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 22:34 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/فارس رئیس کل دادگستری فارس از رهایی ۲ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار در قالب پویشی با عنوان “به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم”، خبر داد. حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه چهارشنبه ۱۲ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: تلاش مشترک توسعه حل اختلاف وداوری فارس و همچنین هیئت ویژه صلح و سازش استان […]

صلح خبر/فارس رئیس کل دادگستری فارس از رهایی ۲ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار در قالب پویشی با عنوان “به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم”، خبر داد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه چهارشنبه ۱۲ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: تلاش مشترک توسعه حل اختلاف وداوری فارس و همچنین هیئت ویژه صلح و سازش استان در راستای پویش “به عشق حسین (ع) می‌بخشم” منتج به اعلام رضایت در دو فقره پرونده قصاص نفس شد، گفت: محکومین در آستانه اجرای حکم قصاص همزمان با دهه محرم و به احترام حضرت امام حسین(ع)، مورد بخشش اولیای دم قرار گرفتند.
او با بیان اینکه با مصالحه این دو فقره پرونده قصاص تعداد گذشت اولیاء دم در استان فارس از ابتدای سال تاکنون به ۳۳ فقره رسیده است با قدردانی از  تلاش‌های انجام شده در شعب ۷۲ و ۱۴ شورای حل اختلاف شیراز و مرودشت، افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نه تنها اسوه و الگوی کامل در حماسه و جهاد، شهادت و ظلم ستیزی است؛ بلکه باید از او درس عبودیت، سخاوت و جوانمردی، تهجد، انس با قران و تکریم انسان را آموخت.
رئیس کل دادگستری فارس از تلاش معاونین، سرپرستان، قضات، اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف استان  نیز تشکر کرد و خواستار مشارکت همه معاونین و روسای حوزه های قضایی استان در ترویج فرهنگ صلح وسازش شد.
موسوی با تاکید بر موضوع آموزش و لزوم ارتقای مهارت  های صلح و سازش اعضای توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس، عنوان کرد: ارجاع پرونده‌ها باید با دقت لازم صورت گیرد و به نحوی باشد که صرفاً پرونده های قابل سازش به  توسعه حل اختلاف ارجاع شود.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های هیات های صلح مساجد، موسسات داوری و سایر  امکانات موجود در توسعه حل اختلاف و گسترش فرهنگ حسنه اصلاح ذات البین امری ضروری و  از اهداف ویژه دادگستری استان امسال است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید