امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 477087 |
تاریخ انتشار : 06 مرداد 1401 - 12:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وزیر خارجه ترکیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با همتایان سعودی و اماراتی خود به بررسی روابط دوجانبه بین آنکارا و ریاض و توافق صادرات غلات اوکراین پرداختند. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور […]

وزیر خارجه ترکیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با همتایان سعودی و اماراتی خود به بررسی روابط دوجانبه بین آنکارا و ریاض و توافق صادرات غلات اوکراین پرداختند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور در جریان تماس تلفنی با فیصل بن فرحان، همتای سعودی‌اش روابط دوجانبه و همکاری در محافل بین‌المللی به ویژه سازمان همکاری اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.
وزرای خارجه ترکیه و عربستان همچنین در خصوص توافق صادرات غلات از بنادر اوکراینی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
از سوی دیگر، عبد الله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات و چاووش اوغلو نیز در تماسی جداگانه درباره توافق بین روسیه و اوکراین در استانبول با مشارکت سازمان ملل در خصوص صادرات غلات با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
عبد الله بن زاید این توافق را اقدامی مهم توصیف کرد که بر اهمیت تقویت همکاری بین‌المللی در مقابله با چالش‌های جهانی و همکاری جهت دستیابی به راهکارهای مؤثر و کارآمد به منظور ممانعت از وقوع بحران جهانی غذا تاکید دارد.
بن زاید و چاووش اوغلو در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین به بررسی پاره‌ای از مسائل دوجانبه و بین‌المللی پرداختند.
وزیر خارجه امارات ضمن تاکید بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای حل نزاع‌ها از طریق گفت‌وگو همچنین تصریح کرد که کشورش به حمایت از صلح و ثبات در منطقه و جهان ادامه می‌دهد.
عبد الله بن زاید همچنین تاکید کرد، امارات از تمامی تلاش‌ها و ابتکارعمل‌ها با هدف تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی که در پاسخگویی به خواسته‌های مردم در رابطه با رشد و توسعه و شکوفایی سهیم است، حمایت می‌کند.
وی همچنین توافق حاصل شده در استانبول را به ترکیه تبریک گفت.
روز جمعه توافقی با حضور روسیه و اوکراین و تحت نظارت سازمان ملل در ترکیه درباره صادرات غلات و محصولات کشاورزی اوکراین از طریق دریای سیاه امضا شد؛ مسأله‌ای که امیدواری‌ها را برای کاستن از بحران جهانی غذا ناشی از حمله روسیه به اوکراین افزایش داده است.
محاصره بنادر اوکراین توسط یگان نیروی دریای سیاه روسیه از زمان آغاز حمله این کشور باعث کاهش تأمین غلات در سراسر جهان و افزایش بهای آن در سطح دنیا شده است.
غرب، روسیه را مسئول بحران غذایی در جهان می‌داند اما مسکو این مسأله را رد می‌کند و تاثیر تحریم‌های غربی را باعث کاهش صادرات مواد غذایی و کودهای کشاورزی اعلام کرده است.
حمله روسیه به اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شده و به رغم تلاش‌های غرب برای به شکست کشاندن روسیه در این نبرد از طریق تحریم‌های سخت اقتصادی همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید