امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 556174 |
تاریخ انتشار : 06 مهر 1403 - 18:40 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر رسانه آمریکایی گزارش داد رژیم صهیونیستی باور دارد که هرگونه آتش‌بس با حزب‌الله لبنان، به این گروه این فرصت را می‌دهد که قوای خود را احیا کرده و در برابر صهیونیست‌ها صف‌آرایی کند. به گزارش شبکه خبری «ای‌بی‌سی»، طرح پیشنهادی آمریکا برای برقراری یک آتش‌بس ۲۱ روزه میان حزب‌الله و […]

به گزارش پایگاه صلح خبر رسانه آمریکایی گزارش داد رژیم صهیونیستی باور دارد که هرگونه آتش‌بس با حزب‌الله لبنان، به این گروه این فرصت را می‌دهد که قوای خود را احیا کرده و در برابر صهیونیست‌ها صف‌آرایی کند.

به گزارش شبکه خبری «ای‌بی‌سی»، طرح پیشنهادی آمریکا برای برقراری یک آتش‌بس ۲۱ روزه میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی به تازه‌ترین زمینه اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن بدل شده است، زیرا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در روز پنجشنبه به‌کلی این پیشنهاد و مفاد آن را رد کرد.

به نقل از صلح خبر در آستانه سفر نتانیاهو به ایالات متحده برای حضور در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، دفتر وی در بیانیه‌ای اعلام کرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حتی زحمت ارائه پاسخی به آمریکا درباره این طرح پیشنهادی را هم به خود نداده است و از ارتش صهیونیستی خواسته برای با تمام توان به حملات خود به مواضع حزب‌الله لبنان ادامه دهند.

در هفته جاری صهیونیست‌ها حملات خود به خاک لبنان را تشدید کرده و عمق حملات را افزایش داده‌اند که به شهادت بیش از ۶۰۰ لبنانی منجر شده است. حزب‌الله لبنان نیز صدها موشک و راکت از انبارهای تسلیحاتی خود را به سوی مواضع رژیم صهیونیستی به‌ویژه در حیفا روانه کرده و رفته‌رفته عمق حملات خود به اراضی اشغالی را افزایش می‌دهد.

جامعه جهانی که شاهد تنش‌های شدید ناشی از جنگ غزه بوده، نگرانی شدید خود را نسبت به وقوع جنگی دیگر میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان ابراز کرده است. ایالات متحده نیز طرحی پیشنهادی برای آتش‌بس میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر به تل‌آویو ارائه کرده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بقای خود در قدرت را به تداوم وضعیت جنگی گره زده و می‌خواهد این جنگ را آغاز کند.

آمریکا، اتحادیه اروپا و ۶ کشور دیگر از این طرح آتش‌بس ۲۱ روزه حمایت کرده و آن را یک پیشرفت چشمگیر توصیف کردند. واشنگتن مدعی شد که آمریکا در هنگام تدوین این طرح، با نمایندگان رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده، اما توضیحی درباره دلیل مخالفت غیرمنتظره صهیونیست‌ها با این طرح آمریکایی ارائه نکرد.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد که تیم‌هایی را در اراضی اشغالی مامور کرده تا طرح پیشنهادی آمریکا بررسی کنند؛ اما به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، چندین مقام آمریکایی که در جریان مذاکرات قرار داشتند به این رسانه گفتند تلاش برای راضی کردن رژیم صهیونیستی به امضای آتش‌بس برای آمریکا بسیار دشوار است.

این مقامات به رسانه آمریکایی گفتند رژیم صهیونیستی هرگونه وقفه در درگیری‌ها را به نفع حزب‌الله لبنان می‌داند، زیرا باور دارد این به حزب‌الله فرصت می‌دهد تا نیروهای خود را از نو تقسیم کرده و پاسخ محکم‌تری به جنایت بمب‌گذاری در پیجرها بدهد.

از سوی دیگر، حملات حزب‌الله که از زمان عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه آغاز شده، هزاران صهیونیست‌ را از نواحی شمالی اراضی اشغالی فراری داده است و به باور رژیم صهیونیستی، اگر وقفه‌ای در جنگ با حزب‌الله پیش آید، هدف این رژیم برای بازگرداندن صهیونیست‌ها به محل زندگی خود در این نواحی به تاخیر خواهد افتاد.

311311

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید