امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 477420 |
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 - 20:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز (یکشنبه) هیئت دولت ضمن ابراز تأسف و تسلیت نسبت به جان باختن جمعی از هموطنان در حوادث سیل اخیر در نقاط مختلف کشور، از صبوری و همراهی مردم در مدیریت بحران و تلاش گروه‌های امداد و نجات در این حوادث، قدردانی کرد. […]

به گزارش پایگاه صلح خبر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز (یکشنبه) هیئت دولت ضمن ابراز تأسف و تسلیت نسبت به جان باختن جمعی از هموطنان در حوادث سیل اخیر در نقاط مختلف کشور، از صبوری و همراهی مردم در مدیریت بحران و تلاش گروه‌های امداد و نجات در این حوادث، قدردانی کرد.
وی همچنین با تقدیر از حضور میدانی استانداران و فرمانداران و دیگر مسئولان محلی برای مدیریت کمک رسانی به سیل‌زدگان تأکید کرد: عصبانیت و هجمه معاندین به خدمتگزاران مردم در روزهای اخیر به خاطر عملکرد به موقع و حضور میدانی آنها برای مدیریت بحران بوده است.
رئیس جمهور تسریع در بازسازی سازه‌های آسیب‌دیده از سیل و همچنین جبران خسارت‌های وارده به مردم را مورد تأکید قرار داد و پرداخت تسهیلات به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده، خرید تضمینی دام از دامداران خسارت‌دیده و امهال زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی به آنها را از جمله اقدامات حمایتی از خسارت‌دیدگان سیل برشمرد.
رئیسی موضوع آبخیزداری را نیز امری مهم در پیشگیری و کاهش تخریب‌های ناشی از سیل و هدایت سیلاب‌ها به مسیر سازندگی دانست و وزارت جهادکشاورزی را ملزم کرد با همکاری دیگر بخش‌ها لایحه‌ای جامع در این خصوص تدوین کنند.
وی تاکید کرد که در این لایحه نقش مردم به طور ویژه دیده شده و همچنین برنامه‌ای دقیق و کاربردی برای آبخیزداری ۹۰ میلیون هکتار اراضی کشور در نظر گرفته شود.
رئیس جمهور در ابتدای جلسه با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و تأکید بر تأسی دولت سیزدهم از آموزه‌های آن حضرت، اظهار داشت: سیره امام حسین (ع) برای همه انسان‌ها چراغ راه و پیام عاشورا راهنمایی برای همه عقلا و انسان‌های آزاده در دنیاست.
وی با اشاره به نقش حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در تبیین پیام و فرهنگ عاشورا، تصریح کرد: امام زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (س) با روشنگری و ایجاد سازوکاری اثرگذار همچون اربعین که نماد و نمودی از عاشوراست، اجازه ندادند پیام حسینی تحریف و فراموش شود.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید