امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 477766 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 16:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

درخواست همسر رئیس جمهوری ایرلند که از اوکراین و روسیه خواست تا از طریق مذاکره به جنگ خاتمه دهند، جنجال برانگیز شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از فایننشال تایمز، سفیر روسیه در ایرلند، درخواست “سابینا هیگینز” را که ابتدا در وبسایت ریاست‌جمهوری ایرلند و سپس در روزنامه «آیریش تایمز» منتشر شد، تحسین کرد. […]

درخواست همسر رئیس جمهوری ایرلند که از اوکراین و روسیه خواست تا از طریق مذاکره به جنگ خاتمه دهند، جنجال برانگیز شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از فایننشال تایمز، سفیر روسیه در ایرلند، درخواست “سابینا هیگینز” را که ابتدا در وبسایت ریاست‌جمهوری ایرلند و سپس در روزنامه «آیریش تایمز» منتشر شد، تحسین کرد. وی به این درخواست منتشر شده واکنش نشان داد و گفت: این استدلال منطقی است.
اما این درحالیست که برخی از سیاستمداران از درخواست همسر رئیس جمهوری انتقاد کردند و به باور آن‌ها، ایرلند با این درخواست به جای آنکه روسیه را به عنوان کشوری که حمله را در ماه فوریه آغاز کرد، مقصر بداند، اوکراین و روسیه را هم‌تراز دانسته است.
همسر «مایکل دی. هیگینز»، رئیس‌جمهوری ایرلند نوشت: تا زمانی که جهان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به توافق برای آتش‌بس و مذاکره ترغیب نکند، این جنگ طولانی و افتضاح ادامه خواهد داشت.
دولت ایرلند که تایید کرده “نه به لحاظ سیاسی بلکه به لحاظ نظامی” در این درگیری بی طرف است، خواستار پایان دادن به این جنگ شده است.
کورماک اسمیت، مشاور سابق در وزارت خارجه کی‌یف، از این نامه و درخواست «سابینا هیگینز» – فردی که علیه جنگ کارزار راه‌انداخته است –  به عنوان “پیروزی پروپاگاندایی” برای روسیه انتقاد کرد.
این در حالیست که این نامه از وبسایت ریاست‌جمهوری ایرلند حذف شده است و دفتر ریاست‌جمهوری ایرلند پاسخ نداد که چرا این مطلب را منتشر و سپس حذف کرد.
دفتر هیگینز در بیانیه‌ای خطاب به رسانه‌های ایرلندی اعلام کرد که رئیس‌جمهور درخصوص محکومیت حمله روسیه “صریح” بوده و آن را “غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرقابل توجیه” خوانده است و از روسیه فورا خواست تا نیروهایش را از روسیه خارج کند و به این جنگ خاتمه دهد.
سه‌شنبه شب بانوی اول ایرلند طی بیانیه‌ای از این نامه دفاع کرد.
وی گفت: «من از همان ابتدا، حمله غیرقانونی روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرده‌ام. و همچنین نگرانم از اینکه وقتی آینده بشریت توسط جنگ، گرمایش زمین و قحطی تهدید می‌شود، چرا مردم درخواست صلح و مذاکره را غیرقابل قبول تلقی می‌کنند.»
وی افزود: این نامه را من در وبسایت ریاست‌جمهوری ایرلند منتشر کردم اما پس از آنکه دیدم از جانب من ارسال نشده و به طور کلی از طرف ریاست‌جمهوری بر روی سایت قرار گرفته، آن را حذف کردم.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید