امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 473240 |
تاریخ انتشار : 03 تیر 1401 - 10:10 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

جانسون از گروه هفت و ناتو خواست تا جلوی اوکراین را برای امضای یک “توافق بد صلح” با روسیه بگیرند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در جریان سفرش به روآندا گفت: پیام من برای همتایانم در گروه هفت و ناتو این است که الان زمان سازش […]

جانسون از گروه هفت و ناتو خواست تا جلوی اوکراین را برای امضای یک “توافق بد صلح” با روسیه بگیرند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در جریان سفرش به روآندا گفت: پیام من برای همتایانم در گروه هفت و ناتو این است که الان زمان سازش و تشویق اوکراینی‌ها برای امضای یک صلح بد نیست.
وی افزود: الان زمان این نیست که چنین توافقی صورت گیرد چون به این ترتیب آنها مجبور می‌شوند تا سرزمین خود را در ازای آتش بس به روسیه بدهند. به نظرم، این شبیه به یک فاجعه خواهد بود و باعث می‌شود تا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هرکاری که می‌خواهد را انجام دهد.
روسیه ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به اوکراین حمله کرد و کشورهای غربی به شدت این حمله را محکوم کرده و تحریم‌هایی سنگین علیه مسکو وضع کرده‌اند.
مسکو و کی‌یف از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ چندین دور مذاکرات داشته‌اند اما هیچ یک به نتیجه‌ای نرسیده است.
جانسون همچنین ادامه داد، لندن مایل به کمک به عملیات مین زدایی در سواحل جنوبی اوکراین است و در حال بررسی ارائه بیمه به کشتی‌ها برای جابجایی میلیون‌ها تن غلات است که در این کشور انباشته شده است.
در این میان، ترکیه در تلاش است تا مذاکرات بین سازمان ملل، اوکراین و روسیه را برای ایجاد یک کریدور دریایی امن در دریای سیاه میانجی‌گری کند، اما مسکو می‌خواهد ابتدا برخی از تحریم‌های غرب برای تسهیل صادرات غلات و کود شیمیایی لغو شود.
نخست وزیر انگلیس افزود: کاری است که باید انجام شود. ما با ترکیه و سایر دوستان اروپایی و متحدانمان برای این منظور همکاری می‌کنیم. وقتی از ما پرسیده شد که آیا دولت می‌تواند تضمین‌های مستقلی برای بیمه حمل و نقل ارائه دهد دولت لندن اعلام کرد که در حال بررسی همه گزینه‌هاست.
جانسون در پاسخ به این سوال که آیا لندن آماده کمک به اوکراین در مین زدایی منطقه است، گفت: بله، نمی‌خواهم وارد جزئیات فنی یا نظامی شوم، اما شما می‌توانید آن را از کارهایی که پیشتر در تامین تجهیزات به اوکراینی‌ها انجام داده‌ایم تا از خودشان محافظت کنند، در نظر داشته باشید.
نخست وزیر انگلیس با اذعان این مساله که چندین فاکتور باعث افزایش و تورم قیمت محصولات غذایی شده، پوتین را متهم کرد که تلاش می‌کند تا با محاصره بنادر و راه‌های ارتباطی، از جهان باج بگیرد.
در این میان، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفته که اقدامی فوری ظرف ماه آتی میلادی و پیش از برداشت محصولی بعدی به منظور تداوم زنجیره تامین باید صورت گیرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید