امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 506148 |
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402 - 23:16 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است. به گزارش صلح خبر، پورتو در هفته سی و سوم لیگ برتر پرتغال مقابل فامالیسائو با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید تا همچنان امیدهایش برای قهرمانی در این رقابت‌ها را زنده نگه دارد. […]

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش صلح خبر، پورتو در هفته سی و سوم لیگ برتر پرتغال مقابل فامالیسائو با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید تا همچنان امیدهایش برای قهرمانی در این رقابت‌ها را زنده نگه دارد. پورتو شنبه شب در چارچوب هفته سی و سوم لیگ برتر پرتغال در دیداری خارج از خانه به مصاف فامالیسائو رفت که این دیدار در نهایت با پیروزی ۴ بر ۲ پورتو به پایان رسید.

۳۱۴ نمونه‌گیری توسط ایران نادو در سال ۲۰۲۳

از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری بر اساس نمونه‌گیری‌های صورت گرفته توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، نمونه دوپینگ ۵ ورزشکار ایرانی، مثبت شده است. بر اساس آمار نمونه‌گیری دوپینگ از ابتدای ۲۰۲۳ میلادی تا ۲۴ اردیبهشت سال جاری از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در مجموع در ۱۶ رشته ورزشی مختلف، ۳۱۴ نمونه دوپینگ از ورزشکاران گرفته شده که ۲۸۴ مورد نمونه ادرار و ۳۰ مورد نمونه خون بوده است.

سهمیه بازیکنان خارجی مشخص شد

هیات‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال تعداد بازیکنان خارجی بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال را مشخص کرد که از ۳+۱ به ۶+۱ افزایش یافته است. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، روز جمعه از موافقت هیات رئیسه سازمان لیگ با افزایش سهمیه بازیکنان خارجی باشگاه‌های لیگ برتری خبر داد. همچنین این قانون پس از تصویب در هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال باید در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب شود.

اعلام زمان انتخابات ۲ فدراسیون

مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: طی چند روز آینده با برگزاری جلسه‌ای با مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران انتخابات بدنسازی تهران بررسی و ابهامات وارده مرتفع خواهد شد. آرش فرهادیان در گفت و گو با صلح خبر، در پاسخ به این پرسش که گفته می شود انتخابات بدنسازی استان تهران علی رغم مخالف وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: چند روز قبل از برگزاری مجمع انتخابات بدنسازی تهران‌ نامه ای به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ارسال کردیم مبنی بر این که ابهاماتی در برگزاری مجمع وارد است و در آن نامه به ۵ موضوع اشاره شده بود که بعد از رفع این ابهامات اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نسبت به برگزاری مجمع اقدام کند.

پرسپولیس و هوادار در ورزشگاه پاس بدون تماشاگر

دیدار روز پنج‌شنبه هوادار و پرسپولیس در ورزشگاه خانگی هوادار و بدون تماشاگر برگزار می‌شود. نشست شورای تامین استانداری تهران روز پنج‌شنبه و پیش از برگزاری هفته پایانی لیگ برتر با حضور تمام اعضا برگزار شد. پیرو درخواست رسمی هوادار از سازمان لیگ و نامه‌نگاری‌شان بابت ضرورت پذیرایی باشگاه مورد اشاره از پرسپولیس در ورزشگاه خانگی خود و استفاده از حق طبیعی میزبانی‌شان مقرر شد دیدار هوادار و پرسپولیس در ورزشگاه پاس قوامین تهران به عنوان ورزشگاه خانگی بنفش‌ها و برحسب آخرین مصوبه و دستورالعمل شورای تامین استانداری تهران بدون تماشاگر برگزار شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید معرفی شد

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران معرفی شد. مهدی محمدنبی، نایب‌رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد: بر اساس پیشنهاد امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی و موافقت فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک، غلامرضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم ملی امید ایران منصوب شد.

۱۶ تیمی که آسانسوری به لیگ آمدند و رفتند

مس کرمان شانزدهمین تیمی است که نتوانسته بیش از یک سال در لیگ برتر دوام بیاورد و به اصطلاح به جمع تیم‌های آسانسوری تاریخ لیگ برتر پیوست. صنعت نفت آبادان در یک کامبک باورنکردنی توانست فاصله ۸ امتیازی تا مس کرمان را جبران کند و ۳ امتیاز هم بیشتر کسب کند تا در لیگ برتر باقی بماند. مسی‌ها که به عنوان یکی از مقتدرانه‌ترین تیم‌های دوم لیگ یک، لیگ برتری شده بودند، خیلی زود به لیگ یک بازگشتند و حالا دوباره و برای سومین بار متوالی باید برای بازگشت به بالاترین سطح فوتبال ایران، امیدهایش را در لیگ یک جست‌وجو کند.

مسی و رونالدو روی هم به اندازه این ورزشکار زن ثروت ندارند

ثروت و دارایی ورزشکار المپیکی دانمارک از ثروت مسی و رونالدو روی هم بیش‌تر است تا او جزو خاص‌ترین ورزشکاران دنیا باشد. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در ۱۵ سال گذشته ستاره‌های اصلی دنیای فوتبال بودند با این حال، یک ورزشکار المپیکی وجود دارد که  از مجموع هر دو فوق ستاره بیش‌تر می‌ارزد. مسی و رونالدو دو تا از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال هستند و دستمزدهای زیاد و مبالغ چشمگیری در طول این سال‌ها به دست آورده‌اند. با این حال، دارایی خالص این دو هنوز کم‌تر از آنا کاسپرزاک، سوارکار المپیکی دانمارکی است.

مشکل جدید در تیراندازی

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تیراندازی گفت: توقف در جریان مسابقات آزاد تفنگ و تپانچه مردان به دلیل کاغذهای دستگاه الکترونیک بود. جمعه ۲۹ اردیبهشت اولین دوره مسابقات آزاد تیراندازی در بخش تپانچه و تفنگ مردان برگزار شد و نفرات برتر مشخص شدند. البته اتفاق حاشیه‌ای که در این‌ مسابقات وقفه به وجود آورد، مشکلات موجود در دستگاه‌های الکترونیکی بود که موجب شد تا برخی از شرکت‌کننده‌ها ساعت‌ها منتظر باشند و خط شلیک خود را چند بار تغییر دهند. این مشکل در حدی بود که مسابقه قلق که ۱۵ دقیقه زمان می‌خواهد بیشتر از یک ساعت طول کشید.

استقلال مجوز حرفه‌ای نگرفت

باشگاه‌هایی که مجوز نگرفتند، به مدت پنج روز کاری فرصت اعتراض دارند تا در کمیته استیناف تشکیل پرونده شود. کمیته صدور مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال امروز نتایج بررسی مدارک باشگاه‌ها را بررسی و نتیجه آن را اعلام خواهد کرد. با اعلام مصطفی زارعی، مسئول صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران، کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها امروز (یکشنبه) آخرین بررسی‌های لازم درباره مدارک ارسالی باشگاه‌های فوتبال را انجام داده و قرار بود در این راستا تا آخر وقت امروز، آرای صادر شده اعلام شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید