امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 473425 |
تاریخ انتشار : 04 تیر 1401 - 19:10 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

انتخابات ساختارشکن مجلس ملی فرانسه، اختلاف ترکیه و یونان و تاثیر ورزش بر شادی انسان، سوژه‌های روزنامه‌های جهان‌اند. به گزارش صلح خبر، آنچه در ادامه این مطلب می‌خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است: کودتای سیاسی نگاه روزنامه‌های فرانسه، با پیروزی مخالفان امانوئل مکرون، هنوز […]

انتخابات ساختارشکن مجلس ملی فرانسه، اختلاف ترکیه و یونان و تاثیر ورزش بر شادی انسان، سوژه‌های روزنامه‌های جهان‌اند.

به گزارش صلح خبر، آنچه در ادامه این مطلب می‌خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است:
کودتای سیاسی

نگاه روزنامه‌های فرانسه، با پیروزی مخالفان امانوئل مکرون، هنوز به انتخابات ساختارشکن مجلس ملی فرانسه است. لوفیگارو با عنوان «کودتای سیاسی» نوشت: مخالفان، مکرون پیشنهاد او برای حکومت اتحاد ملی را یک کودتای سیاسی می‌خوانند. مخالفان، در گروه‌هایی چند در مجلس، به صف شدند. امانوئل مکرون در محاصره مخالفان می‌خواهد از این هزارتو جان سالم به در ببرد. منتقدان، پیشنهاد مکرون برای اتحاد ملی را نامتجانس با فرهنگ سیاسی فرانسه می‌خوانند. شدنی نیست تاریخ این را نشان داده است.
عقب نشینی

نگاه نخست روزنامه‌های جهان، اوکراین است، خبر نخست و عکس روز. روزنامه گاردین نوشت: در انبوه ویران‌ ها، در آخرین پایداری نیروهای اوکراین در شهر، به عقب نشینی پرداختند. فرماندار سرودونتسک می‌گوید نیروهای اوکراین پا پس گذاشتند.
خبر نخست فایننشال: پیش بینی اوکراینی‌هالوفیگارو روزنامه فرانسوی: بازگشت نیروهای اوکراینی، و در نگاهی در عنوان دوم: هشدار روسیه به قطع گاز اروپا.  دی ولت در آلمان: برای سوخت آلمان به ذغال سنگ رو آورد.
آتش در دریا

آتش در خرمن میان آتن و آنکارا. این نگاه متفاوت روزنامه‌های فرانسه، به آتشی است که در زیر خاکستر مانده بود و اکنون آشکار می‌شود.لوموند نوشت: ترکیه و یونان، یکدیگر را متهم می‌کنند که پیمان‌های بین المللی را نادیده  گرفته و صلح را میان خودشان، تهدید می‌کنند. هر دو عضو پیمان ناتو هستند و اکنون جنگ در اوکراین، بهانه‌ای برای آن دوست که آتش را شعله‌ور کند. اختلاف ها، بالا گرفته است. جنگ هزار ساله میان یونان و ترکیه انگار پایان نمی‌گیرد.
در حاشیه خبرهای امروز می‌خوانیم:
شادی های ورزش

نیویورک تایمز، از پژوهش تازه دانشگاه ستنفورد می‌گوید، که حتی یک تمرین هشت و نیم دقیقه‌ای، روحیه آدمی را سامان می‌بخشد. پرش‌ها، تکان دست‌ها، بالا و پریدن‌ها، در یک تمرین کوتاه، شادی بخش است. البته اگر این تمرین، گروهی باشد، اثرگذاتر است. پژوهش تازه می‌گوید: چنین تمرین‌هایی در کاهش دردهای حاصل از بیماری هم موثر است. حرکت‌ها، شادی بخش‌اند، همچنان که شادی‌ها هم حرکت سازند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید