امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 506636 |
تاریخ انتشار : 04 خرداد 1402 - 16:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

یک هیات تجاری که از صربستان به ایران آمده، با حضور در اتاق بازرگانی ایران با مقامات بخش خصوصی دیدار و بر لزوم توسعه روابط دو جانبه تجاری تاکید کرد. به گزارش صلح خبر، هیات تجاری از صربستان با حضور در اتاق ایران با نیلوفر اسدی – سرپرست معاونت بین‌الملل این اتاق دیدار کرده و […]

یک هیات تجاری که از صربستان به ایران آمده، با حضور در اتاق بازرگانی ایران با مقامات بخش خصوصی دیدار و بر لزوم توسعه روابط دو جانبه تجاری تاکید کرد.

به گزارش صلح خبر، هیات تجاری از صربستان با حضور در اتاق ایران با نیلوفر اسدی – سرپرست معاونت بین‌الملل این اتاق دیدار کرده و دو طرف درباره همکاری‌های مشترک در حوزه محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی، گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت گفت‌وگو کردند.

در این دیدار سینیشا یازنیک – رئیس هیات صربی با اعلام آمادگی برای پذیرش هیات اعزامی از ایران در صربستان گفت: ما علاوه بر اینکه خواستار همکاری‌های کارشناسی در پارک‌های علم و فناوری دو کشور هستیم، به دنبال دادوستد کالا در حوزه محصولات کشاورزی به‌خصوص واردات کود شیمیایی از ایران و صادرات ذرت و سویا و سایر محصولات کشاورزی به ایران نیز هستیم.

او با تأکید بر امکان تولید و سرمایه‌گذاری مشترک میان فعالان اقتصادی دو طرف افزود: اگر طرف ایرانی با کود شیمیایی و دیزل و طرف صربی با زمین با یکدیگر مشارکت کنند می‌توان بخشی از محصولات تولیدی را به اروپا و بخشی را به سایر کشورها صادر کرد. همچنین صادرات دام و گوشت حلال از صربستان از دیگر موارد مورد علاقه برای همکاری مشترک است.

نیلوفر اسدی – سرپرست معاونت بین‌الملل هم با استقبال از سرمایه‌گذاری و تولید مشترک و توزیع کالاهای تولید شده در منطقه تأکید کرد: تهاتر با مکانیسم‌های تعیین شده از سوی بانک‌های مرکزی دو کشور می‌تواند به کاهش اثرات تحریم  منجر شده و برافزایش مبادلات دوجانبه اثرگذار باشد.

او با استقبال از پیشنهاد کشت فرا سرزمینی گفت: انجمن‌ها و اتحادیه‌های ایرانی با طرف‌های صربی و بوسنیایی برای پیشبرد این همکاری‌ها مرتبط خواهند شد.

اسدی با اعلام آمادگی اتاق ایران برای پذیرش هیات‌های تجاری از صربستان و برگزاری همایش تجاری با حضور فعالان اقتصادی صرب گفت: همکاری‌های ورزشی نیز می‌تواند از دیگر زمینه‌های همکاری دوکشور باشد.

یازنیک هم با بیان پتانسیل‌های ورزشی این کشور از این پیشنهاد استقبال کرده و اعلام کرد: قرارداد آکادمی ورزش صربستان با فدراسیون ورزش بدنسازی ایران  منعقد خواهد شد. همچنین مذاکرات و دیداری نیز از فدراسیون کشتی ایران خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید