امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 473060 |
تاریخ انتشار : 01 تیر 1401 - 12:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/یزد چهارمین جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود. حجت الاسلام «مجتبی صداقت» معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد امروز اول تیرماه در نشستی که به همین […]

صلح خبر/یزد چهارمین جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد امروز اول تیرماه در نشستی که به همین منظور با خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: تابستان پرشوری را در یزد خواهیم داشت و تنها برنامه‌های سازمان تا قبل از محرم افزون بر ۱۰۰ عنوان است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» با همکاری دستگاه‌های متعدد مرتبط با این موضوع، خاطرنشان کرد: متاسفانه یزد در شاه‌راه مواصلاتی حمل مواد مخدر قرار گرفته و متاسفانه مواد مخدر و جرائم مربوط به آن در صدر جرائم زندانهای کشور و استان است.

به گفته‌ی صداقت،‌ اعتیاد مادر بسیاری از آسیبهای اجتماعی است به طوری که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در کشورمان، مواد مخد در راس پنج آسیب اجتماعی اول کشور قرار دارد و چهار آسیب دیگر نیز به نوعی مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد است.

وی با بیان این که رویکردهای مختلفی در هر دوره برای مبارزه با مواد مخدر در کشورمان دنبال شده است، بر لزوم طراحی و اجرای رویکرد ثابتی در این رابطه تاکید کرد.

وی بر اهمیت موضوع فرهنگ سازی در صدر امور مربوط به این حوزه تاکید کرد و گفت: قطعاً مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند بسترساز بروز آسیبهای اجتماعی مانند مواد مخدر و اعتیاد باشد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برنامه‌های در دست انجام را تنها بسترساز مبارزه با مواد مخدر است و باید عزم جدی در این باره شکل بگیرد.

وی گفت: خبرنگاران مطالبه گری را تنها از دستگاه های در خط اول مبارزه با مواد مخدر خلاصه نشود بلکه باید با متولیان عواملی که بستر را در این زمینه ایجاد می کنند نیز در این حوزه مطالبه شود.

دکتر «محبوبه وفائی» دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیز با تسلیت حادثه اخیر شهادت مامور نیروی انتظامی استان در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر، اظهار کرد: چهارمین دوره این جشنواره شامل فعالیتهای مختلف فرهنگی، ورزشی، آموزشی و اطلاعراسانی برای تببین برنامه‌های همه‌جانبه و سالانه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد است.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف در قالب تفاهم‌نامه و تشکل‌ها و سمن‌های همسو با شورای مبارزه با مواد مخدر در برگزاری این جشنواره، شعار امسال این جشنواره را «همه با هم نه به اعتیاد» در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ذکر کرد.

وفائی تاکید کرد: باور داریم برای پیشگیری و درمان اعتیاد و مقابله با مواد مخدر، احساس مسئولیت اجتماعی می‌تواند در این حوزه نقش موثری ایفا کند لذا این جشنواره در راستای اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره از اول تا هشتم تیرماه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با محوریت آموزش، پیشگیری و خانواده، از اهم برنامه‌های این جشنواره فضاسازی شهری، اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی توسط هنرمندان و چهره‌های سرشناس تحت عنوان سفیران فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، تهیه کلیپهای اموزشی، برگزاری مسابقات مختلف، برپایی بازارچه توانمندسازی بانوان، غباروبی قبور شهدای مبارزه با مواد مخدر،‌ ساخت مستند از افراد بهبود یافته،  همایش دوچرخه سواری و اکران فیلم را برشمرد.

دبیر فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان هدف غایی از برگزاری این جشنواره را اصلاح تصور اشتباه جامعه مبنی بر مبارزه نشدن با مواد مخدر و توسعه لجام گسیخته اعتیاد در جامعه عنوان کرد.

وی بیان کرد: هر چند آمارهای جهانی نشان می‌دهد که میزان اعتیاد در دنیا در بدترین شرایط ۱۰ درصد است ولی این آمار براساس آمارگیری‌های صورت گرفته در سال ۱۳۹۷ در استان یزد تنها ۱.۲ درصد است.

دکتر «محمدحسین زارع» مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست تاکید کرد: باید قبح اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در جامعه باقی بماند چرا که متاسفانه این زشتی در جامعه کمرنگ شده است.

وی بر لزوم عملگرایی در مقوله مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: تنها نیروی انتظامی و شورای مبارزه با مواد مخدر در این رابطه مسئول نیستند بلکه سایر بخشها نیز در این باره مسئولند و باید از آنها نیز مطالبه‌گری شود.

وی با بیان این که اعتیاد ام‌الفساد است و باید همواره در مبارزه با آن عملگرا اقدام کنیم، اعلام کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار و ۵۴۲ فرد مبتلا به اعتیاد در ۱۳۷ مرکز درمانی فعال در استان تحت درمان قرار دارند که ۳۱ هزار و ۸۱۴ نفر آنها مرد و مابقی زن هستند.

زارع در پایان رفتارسازی، ‌آموزش و فرهنگ‌سازی را برای مبارزه با این جنگ نرم الزامی خواند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید