امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 9 شوال 1445 | 2024-04-17
کد خبر: 477388 |
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 - 10:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اپوزیسیون ترکیه از موضع‌گیری صریح آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در برابر دولت ترکیه تمجید کرده‌ است. در دیداری که بربوک با همتای ترک خود در استانبول داشت تقابل آشکاری بین این دو سیاستمدار شکل گرفت. به گزارش صلح خبر، به نقل از دویچه‌وله، مدحت سنجر، رهبر مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) و سیاستمدار اپوزیسیون ترکیه […]

اپوزیسیون ترکیه از موضع‌گیری صریح آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در برابر دولت ترکیه تمجید کرده‌ است. در دیداری که بربوک با همتای ترک خود در استانبول داشت تقابل آشکاری بین این دو سیاستمدار شکل گرفت.

به گزارش صلح خبر، به نقل از دویچه‌وله، مدحت سنجر، رهبر مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) و سیاستمدار اپوزیسیون ترکیه از آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به دلیل سخنان صریحش در دیدار با مولود چاووش‌اوغلو، همتایش در ترکیه تمجید کرد.
دیدار وزیر امور خارجه آلمان با مدحت سنجر برای این سیاستمدار مخالف دولت ترکیه محلی برای انتقاد او از سیاست‌های دولت فعلی ترکیه شد.
سنجر روز شنبه در گفتگو با آنالنا بربوک در مورد نشست روز جمعه ۲۹ ژوئیه (۷ مرداد) وزرای خارجه آلمان و ترکیه در استانبول گفت که اظهارنظر مستقیم و رویارویی گاهی “نه تنها ضروری بلکه غیرقابل اجتناب” است.
این سیاستمدار کُرد عنوان کرد که مولود چاووش‌اوغلو همیشه صریح صحبت می‌کند و این “خوب است” که برای اولین بار همتای آلمانی او نیز واضح صحبت کرده است.
کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای امور خارجه آلمان و ترکیه روز جمعه به یک رویارویی بی‌پرده در مورد حمله ترکیه به شمال سوریه، بازداشت عثمان کاوالا، یکی از رهبران مخالفان دولت ترکیه و مهم‌تر از همه مناقشه میان یونان و ترکیه بر سر جزایر دریای اژه تبدیل شد.
آنالنا بربوک جمعه در سفری یک‌روزه از دو شریک آلمان در سازمان ناتو، یعنی یونان و ترکیه دیدار کرد. او نیم‌روز اول جمعه را در یونان بود و سپس به استانبول رفت. او روز شنبه با سیاستمداران دیگری از اپوزیسیون ترکیه نیز دیدار کرد.
“نقض قوانین بین‌المللی نباید بدون عواقب بماند”
مدحت سنجر، رهبر مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها در نشست با وزیر امور خارجه آلمان خواستار آن شد که ترکیه در صورت حمله به شمال سوریه از سوی جامعه جهانی با عواقب این کار روبرو شود.
او با تاکید بر لزوم وجود پیامدهای بین‌المللی برای موارد نقض حقوق بشر گفت که بازی با جنگ بسیار خطرناک است و می‌تواند “نتایج مرگباری” داشته باشد. او تاکید کرد که رفتار ترکیه می‌تواند سازمان‌های تروریستی مانند داعش را مجددا تقویت کند.
این سیاستمدار کرد خواستار آن شد که در صورت حمله ترکیه به شمال سوریه دولت‌های دیگر به صورت جدی تدبیری بیندیشند. او اشاره نکرد که منظور او دقیقا از “تدبیر” چیست.
ترکیه قصد خود برای حمله به “نیروهای دموکراتیک سوریه”، “یگان‌های مدافع خلق” و تشکل‌های کردهای شمال سوریه که متحد آمریکا و کشورهای غربی در مقابله علیه داعش به شمار می‌روند را این گونه توجیه می‌کند که این گروه‌ها به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) وابسته‌اند.
مدحت سنجر با ابراز تردید نسبت به میانجی‌گری ترکیه میان روسیه و اوکراین گفت که دولت ترکیه “در مورد اوکراین و روسیه در نقش کبوتر صلح است و اینجا، در منطقه، در نقش شاهین جنگ”.
هنگامی که از او در مورد ممنوعیت حزبش به دلیل “جدایی‌طلبی” سوال شد، پاسخ داد که انتظار دارد حزب او تا انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه در ژوئن ۲۰۲۳ با همین ممنوعیت به فعالیت خود ادامه دهد زیرا معتقد است روند منصفانه‌ای در این زمینه وجود ندارد.
او در این زمینه اضافه کرد که در این رژیم نمی‌توان در مورد یک قوه قضائیه مستقل صحبت کرد و تصمیمات در این موارد نه در دادگاه بلکه در ارگ ریاست‌جمهوری گرفته می‌شوند.
دولت ترکیه حزب دموکراتیک خلق‌ها را به عضویت در “پ‌ک‌ک” که در ترکیه، اروپا و آمریکا یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود متهم می‌کند اما حزب دموکراتیک خلق‌ها این ادعا را رد می‌کند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید