امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 477384 |
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 - 9:28 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرارسیدن ایام مصیبت اهل بیت و عزاداری بر سیدالشهدا را بر دوستداران اهل بیت تسلیت عرض می‌کنم. وی بیان کرد: اگر کسی می‌خواهد مردم ایران را بشناسد […]

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرارسیدن ایام مصیبت اهل بیت و عزاداری بر سیدالشهدا را بر دوستداران اهل بیت تسلیت عرض می‌کنم.
وی بیان کرد: اگر کسی می‌خواهد مردم ایران را بشناسد و واقعیت دینداری این مردم را درک کند، باید به پهنه ایران اسلامی نگاه کند که با وجود تنوع خرده فرهنگ‌ها و سبک‌های مختلف سوگواری چگونه غرق در عزاداری برای سید و سالار شهیدان است و می‌بینیم چگونه مردم مال و سلامتی، اعتبار و همه چیزشان را برای تعظیم شعائر به میدان می‌آورند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ببینیم چگونه جوانان این سرزمین میدان‌دار بزرگترین مجالس عزاداری می‌شوند و اخلاص و تدبیر را در مدیریت امور جمع می‌کنند بدون اینکه مقام، منصب یا توقعی در کار باشد.
قالیباف ادامه داد: خدا شهید قاسم سلیمانی را رحمت کند که مردم را به خوبی شناخته بود و در یک کلام این تابلوی پرشکوه را به تصویر کشید که ما ملت امام حسینیم.
قالیباف با اشاره به اینکه محرم و صفر هر سال فرصت بی نظیری برای گسترش معارف دینی و جوشش عواطف دینی مردم است، گفت: هیچکس نمی‌تواند در مورد این سرمایه بزرگ مردمی تردید کند چرا که تردید این مساله مانند انکار روز روشن است اما این سرمایه برای اینکه در همه مقاطع و همه مسائل بیشترین بازدهی خودش را نشان دهد، نیاز به تقویت هوشمند و پرهیز از دخالت بی جا دارد و بنابراین نیازمند فناوری اجتماعی برای تبدیل ایمان مردم به عمل صالح جمعی هستیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مانند آنچه در رزمایش مواسات در دوران گرفتاری کرونا دیدیم چگونه به دست خود مردم، گره از کار مردم باز شد و ساز و کاری کارآمد بود. جا دارد صاحب نظران با ملاحظه همه ظرفیت‌هایی که چنینی موضوعاتی دارند به مرور تجربیات در این زمینه بپردازند و به جهاد تولید فکر و ایده بپیوندند.
وی ادامه داد: همچنین موضوع جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور نیازمند تاکید مجدد است که تمامی امکانات برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم بخصوص یافتن مفقودین و درمان مجروحان بسیج شود و جبران خسارت‌های وارد آمده به مردم در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.
قالیباف بیان کرد: علاوه بر این باید توجه داشت که صرف رسیدگی مقطعی به مشکلات و علاج وقایع بعد از وقوع آنها بدون شک کافی نیست. شهرداری‌ها موظفند که گزارش مستمر درباره عملیات لایروبی، پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌ها ارائه کنند و باید به وظایف قانونی خود برای مدیریت حوادثی نظیر آنچه در هفته گذشته تجربه کردیم، عمل کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این اتفاقات در صورت عمل به همین وظایف قابل مدیریت است. علاوه بر ضرورت تسریع در راه اندازی شبکه ملی هشدار و پیش آگاهی از حوادث، نظام امداد و نجات کشور، وضعیت استقرار نیروها، تأمین و تجهیزات و آموزش‌های لازم نیز باید با توجه به تجارب موجود به طور جدی متحول شود.
وی افزود: همانطور که در نطق هفته گذشته اشاره کردم، در اسرع وقت کمیسیون عمران و کشاورزی مجلس شورای اسلامی باید گزارش خود را از عملکرد دستگاه‌ها و هم خسارت‌های وارده به ویژه مشکلات باغات، دام و طیور و خسارت‌های دیگری که وارد شده است، به صحن مجلس ارائه کنند.
قالیباف اظهار داشت: همچنین مطلع شدیم برادر عزیز و گرانقدرمان عادل آذر، نماینده مردم دهلران در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس سابق دیوان محاسبات کشور، رئیس سابق مرکز آمار ایران و از اساتید برجسته و نخبه کشور به رحمت ایزدی پیوست که این مصیبت وارده را به خانواده داغدار وی و همچنین به مردم شهید پرور استان ایلام به ویژه دهلران عرض تسلیت و تعزیت دارم و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال صبر خواستاریم.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید