امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 481689 |
تاریخ انتشار : 21 شهریور 1401 - 15:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی برخی اصلاحات در شیوه زندگی مبتلایان به صرع ممکن است به کاهش تعداد تشنج‌های آنان کمک کند. به نقل از هلث، برای افرادی که صرع را تجربه می‌کنند، تغییر سبک زندگی ممکن است کلید بهبود کنترل تشنج باشد. در حالی که تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود، شواهد اولیه نشان […]

صلح خبر/خراسان رضوی برخی اصلاحات در شیوه زندگی مبتلایان به صرع ممکن است به کاهش تعداد تشنج‌های آنان کمک کند.

به نقل از هلث، برای افرادی که صرع را تجربه می‌کنند، تغییر سبک زندگی ممکن است کلید بهبود کنترل تشنج باشد. در حالی که تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود، شواهد اولیه نشان می‌دهد که برخی از اصلاحات سبک زندگی و تکنیک‌های کاهش استرس ممکن است در ترکیب با مصرف داروهای ضد تشنج برای صرع مفید باشند؛ برخی از این موارد در ذیل ارائه شده است.

فعالیت بدنی

ورزش سلامت کلی را بهبود می‌بخشد و در بیشتر موارد تشنج را بدتر نمی‌کند. برخی از فعالیت‌های بدنی حتی ممکن است به کاهش تشنج برای برخی افراد کمک کند البته قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید، با متخصص مغز و اعصاب در مورد ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که قصد انجام آن را دارید، گفت‌وگو کنید.

نمونه‌هایی از ورزش‌های کم خطر شامل بسکتبال، فوتبال، دویدن و پیاده‌روی و ورزش‌های پرخطر شامل کوهنوردی، شیرجه یا اسب‌سواری است. شنا می‌تواند ایمن باشد اگر همیشه در حضور یک نجات غریق مراقب یا دیگر شناگران بزرگسال توانمند انجام شود.

یوگا ممکن است شکل مفیدی از فعالیت بدنی کم خطر باشد زیرا تکنیک‌های کاهش استرس را در خود جای داده است، اگرچه نتایج تجزیه و تحلیل  سال ۲۰۱۷ نشان داد که برای تعیین این اثرات در درمان صرع به تحقیقات با کیفیت بیشتری نیاز است.

حمایت عاطفی و روانی

صرع ممکن است همراه با استرس، اضطراب و افسردگی رخ دهد. تحقیقات منتشر شده در اکتبر ۲۰۱۷ نشان داد که رفتاردرمانی شناختی به دلیل تمرکز بر روی طرز فکر و تغییرات رفتاری برای سازگاری با استرس می‌تواند مفید باشد. رفتاردرمانی شناختی ممکن است منجر به کاهش دفعات تشنج در برخی از بیماران شود. علاوه بر این، در بسیاری از موارد، رفتاردرمانی شناختی می‌تواند کیفیت زندگی، رفاه عاطفی، خستگی و افسردگی را بهبود بخشد. ذهن آگاهی و مدیتیشن، مشاوره و برنامه‌های آموزشی نیز مفید بوده است.

موسیقی درمانی

در دهه ۱۹۹۰، مشخص شد که گوش‌ دادن به آهنگ‌های خاص ممکن است توانایی تفکر را افزایش دهد. تحقیقات محدود برای افراد مبتلا به صرع، نشان می‌دهد که موسیقی درمانی ممکن است منجر به کاهش تشنج و کاهش ناهنجاری‌های مرتبط با صرع شود.

تغییرات رژیم‌غذایی و رژیم درمانی ممکن است فواید مختلفی برای افراد مبتلا به صرع ارائه دهد.

طب سوزنی

این درمان شامل قرار دادن خاص سوزن‌های نازک در بدن است که برای درمان صرع با نتایج متغیر مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

نتایج بررسی در سال ۲۰۱۴ از طب سوزنی به‌عنوان درمانی برای صرع حمایت نکرد، در حالی که در مطالعه سال ۲۰۲۱، گروهی از محققان برزیلی کاهش تشنج را برای گروهی از بیماران مبتلا به صرع یافتند.

قبل از اینکه بتوان در مورد فواید طب سوزنی برای صرع به نتیجه رسید، تحقیقات بیشتری لازم است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید