امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 472955 |
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1401 - 12:10 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی رییس فدراسیون جودوی ایران گفت: جودوی ایران برای چند سال با تعلیق ظالمانه روبه رو شد اما این تعلیق‌ها را به نوعی دور زدیم. آرش میراسماعیلی عصر روز گذشته، ۳۰ خرداد، در مجمع انتخاب رییس هیات جودوی خراسان رضوی که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: کاملا […]

صلح خبر/خراسان رضوی رییس فدراسیون جودوی ایران گفت: جودوی ایران برای چند سال با تعلیق ظالمانه روبه رو شد اما این تعلیق‌ها را به نوعی دور زدیم.

آرش میراسماعیلی عصر روز گذشته، ۳۰ خرداد، در مجمع انتخاب رییس هیات جودوی خراسان رضوی که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: کاملا مشهود است که جودوی خراسان رضوی همیشه در سطوح بالا قرار داشته و انتظار می‌رود که رییس هیات جودوی این استان وظایف خود را به خوبی انجام دهد. باید از ظرفیت‌های بالای جودو در خراسان رضوی نهایت بهره را برد.
وی افزود: خراسان رضوی قهرمانان و پیشکسوتان زیادی در ورزش جودو پرورش داده که حاصل زحمات آن‌ها جایگاه برتر جودوی استان در سطح ملی است. مدال‌آوران و ملی‌پوشان زیادی از خراسان هستند که به این موضوع افتخار می‌کنیم. خانم بیدل هم که عضو هیات رییسه هیات جودو خراسان رضوی و سرمربی تیم ملی جودوی بانوان است، یکی از بهترین‌های جودوی بانوان کشور است.
رییس فدراسیون جودوی ایران بیان کرد: در زمین‌های خاکی که محل برگزاری مسابقات کشتی چوخه است، ظرفیت بالایی داریم و این زمین‌ها و رقابت‌ها، منبع اصلی و تغذیه ارزشمند جودوی کشور است که به نوعی مغفول مانده و می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد. دوست دارم چوخه در زیر مجموعه ورزش جودو قرار گیرد. چوخه تغذیه‌کننده جودو است. رشته جودو یکی از رشته‌های المپیکی و بسیار نزدیک به چوخه است. از مسئولان جودوی استان درخواست دارم که سعی کنند استعدادهای چوخه را تحت حمایت کامل خود قرار دهند و در کنار چوخه آن‌ها را به ورزش جودو نیز تشویق کنند.
میراسماعیلی با اشاره به اهمیت حضور اسپانسر و حامیان مالی در ورزش کشور خاطرنشان کرد: خراسان رضوی باید حامیان مالی خوبی هم در جودو داشته باشد. خانه جودوی مهران حدود ۶ سال است که مغفول مانده و باید سریعا به بهره‌برداری برسد. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با معتمدیان، استاندار وقت، امضا شد، قرار است سه خانه جودو در حاشیه شهر مشهد ساخته شود.
با وجود تعلیق ظالمانه پا پس نکشیده‌ایم
وی گفت: تیم ملی جودوی ایران در مسابقات چهار جانبه سن‌پطرزبورگ شرکت کرد و رودرروی تیم‌های قدرتمند روسیه و صربستان قرار گرفت. با وجود شکست از هر ۲ تیم اما ملی‌پوشان بازی‌های بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند. متاسفانه جودوی ایران مورد تعلیق ظالمانه قرار گرفت. هرچند انتظارمان از ملی‌پوشان بیشتر است اما با وجود تعلیق تقریبا سه ساله و محروم بودن از حضور در مسابقات معتبر باز هم ملی‌پوشان نمایش قابل قبولی در این تورنمنت داشتند.
رییس فدراسیون جودوی ایران اضافه کرد: به نوعی تعلیق را دور زدیم و سه برنامه اردوی مشترک عراق، مسابقات جام صلح و دوستی عراق و مسابقات چهارجانبه روسیه را برگزار کردیم تا آمادگی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های کشورهای اسلامی بیشتر شود. تیم ملی جودوی ایران با ترکیب کامل در بخش مردان و زنان در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت خواهد کرد. امیدوارم نتایج بسیار خوبی در این رقابت‌ها کسب کنیم.
میراسماعیلی بیان کرد: در مدت سه سال ۱۲ خانه جودو در کشور به بهره‌برداری رسید. زمانی که وارد فدراسیون جودو شدم جمعیت جودوی ایران حدود ۶۰ هزار بود، اما تا امروز این عدد تقریبا به ۱۰۱ هزار رسیده و جمعیت ورزشکاران بیمه شده نیز ۲ برابر شده است. در زمان تعلیق جودوی ایران و شیوع کرونا موفقیت‌های بزرگی داشتیم.
وی گفت: سال ۱۴۰۰ هم با حضور ۱۳ تیم یکی از بهترین لیگ‌های آینده‌سازان را برگزار کردیم. در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مدت سه سال مرتبا در اردوی تیم ملی بودند. در نوجوانان و جوانان حدود ۴۰ ورزشکار و در بزرگسالان هم حدود ۲۵ تا ۳۰ ورزشکار دائما در اردوهای ملی حضور داشته‌اند.
رییس فدراسیون جودو عنوان کرد: در مدتی که در فدراسیون جودو حضور داشتم، حقوق عقب‌ مانده‌ای نداشتیم. حقوق ماهانه نفرات فیکس تیم ملی جودوی مردان و زنان مرتبا پرداخت می‌شود. سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون به هیات‌های جودوی کشور کمک کردیم. در شرایط بد اقتصادی هیچگاه از برنامه‌های‌مان عقب نماندیم و سعی کردیم مشکل مالی استان‌ها را سریعا برطرف کنیم.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید