امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 482186 |
تاریخ انتشار : 27 شهریور 1401 - 18:16 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/مازندران مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری بیش از ۳۵ عنوان برنامه در قالب بیش از ۳۵۰۰ فعالیت به مناسبت هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد. سردار عبدالله ملکی در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: طبق اعلام […]

صلح خبر/مازندران مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری بیش از ۳۵ عنوان برنامه در قالب بیش از ۳۵۰۰ فعالیت به مناسبت هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد.

سردار عبدالله ملکی در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: طبق اعلام دولت عراق، بیش از ۲۱ میلیون زائر در اربعین حسینی حضور یافته‌اند و بیش از ۱۲ هزار موکب به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی کردند.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی همایش بصیرتی است و ریشه در دل مردم دارد، افزود: عشق به اهل بیت (ع) و عمق دینداری در این همایش ظهور و بروز یافته است.

ملکی با بیان اینکه دفاع مقدس عاشورای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: رسانه‌ها نقش تبیین‌گری دارند و باید دفاع عاشورایی ملت قهرمان ایران اسلامی را به جوانان و نسل آینده منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم قدرت و مولفه نظام جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس با پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و امروز نیز مردم در مقابل مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره با استقامت، سربلند ایستاده‌اند.

ملکی با بیان اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس ایجاد موج یادآوری در جامعه است، عنوان کرد: در این ایام حماسه‌های بی‌بدیل مردم ایران اسلامی به شیوه‌های مختلف و در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی به نمایش در می‌آید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۴ کمیته ذیل این ستاد تشکیل شده است که کمیته نیروهای مسلح، ایثارگران، بانوان، فرهنگی و هنری، دانش آموزی، ورزش و جوانان از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس امسال با شعار «ما مقاوم هستیم»، در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: ۳۵ عنوان برنامه در قالب بیش از ۳۵۰۰ فعالیت از ۲۹ شهریور تا هفتم مهر در سطح استان برگزار خواهد شد.

ملکی با اشاره به عناوین روزشمار هفته دفاع مقدس اظهار کرد: چهارشنبه ۳۰ شهریور به نام «نکوداشت پیشکسوتان، رزمندگان جهاد مقاومت، فرمایشات مقام معظم رهبری»، پنجشنبه ۳۱ شهریور با نام « اقتدار، شهیدان، جانبازان و ایثارگران»، جمعه یکم مهر به نام «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، شنبه دوم مهر به نام «ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی»، یکشنبه سوم مهر به نام «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی»، دوشنبه چهارم مهر به نام «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان»، سه شنبه پنجم مهر به نام  «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی»، چهارشنبه ششم مهر به نام « نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران عشایر و پیش مرگان کرد مسلمان» و پنجشنبه هفتم مهر به نام «فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، رزمایش بزرگ و سراسری سپاس و میثاق با ولایت جهت دیدار با ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید، آئین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور با حضور مقام معظم رهبری و ۶۰ هزار پیشکسوت مازندرانی، رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح، عطرافشانی مزار شهدای استان، حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه سراسر استان با سخنرانی یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه، دیدار فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در مازندران، نواختن زنگ ایثار و مقاومت، برگزاری نمایشگاه «ما مقاوم هستیم»، عصری با خاطرات بانوان رزمنده و جهادگر دفاع مقدس، اجتماع ۱۰۰۰ نفری «سلام فرمانده» و پخش  ویژه برنامه تلویزیونی «عطر عاشقی» را از برنامه‌های شاخص این هفته عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید