امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 477927 |
تاریخ انتشار : 14 مرداد 1401 - 15:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، تمام برنامه‌ریزی‌های این مرکز آموزشی را آینده‌محور برشمرد و گفت: تربیت معلم تراز، بالنده، سازنده و مطلوب یک نیاز محسوب می‌شود. به گزارش صلح خبر، دکتر رضامراد صحرایی در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران که در پردیس شهید مفتح تهران برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان ماموریت‌های بزرگی […]

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، تمام برنامه‌ریزی‌های این مرکز آموزشی را آینده‌محور برشمرد و گفت: تربیت معلم تراز، بالنده، سازنده و مطلوب یک نیاز محسوب می‌شود.

به گزارش صلح خبر، دکتر رضامراد صحرایی در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران که در پردیس شهید مفتح تهران برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان ماموریت‌های بزرگی برعهده دارد، تصریح کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحول در تربیت معلم ضروری است.  “مسایل شناختی”، “تحول در فرآیندها” و “تحول نهادی” از  عوامل مهم درایجاد تحول هستند. امر تربیت معلم، متولی واحد ندارد بلکه یک موضوع نهادی است.

وی تمام برنامه‌ریزی‌های دانشگاه فرهنگیان را مبتنی بر آینده برشمرد و افزود: پرسشی مطرح می‌شود، معلم آینده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا معلمان امروز در مسائلی مانند تکنولوژی از دانش‌آموزان جلوتر هستند؟ به طور قطع، نیازمند تربیت معلم تراز، بالنده، سازنده و مطلوب هستیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره تاریخچه تشکیل دانشگاه تربیت معلم درباره دانشکده‌های تربیت اظهار کرد: حاکمیتی و فرابخشی، فن‌آور و روزآمد، کارآفرین و گفتمان‌ساز، چندساحتی و چندمهارتی، آینده‌پژوه و آینده‌نگر، عملی و کاربردی، ثبات مدیریتی، نظام گزینش شفاف و سخت‌گیرانه، انگیزه‌ساز و اعتبارآفرین از جمله ویژگی‌های این مراکز آموزشی در دنیا است. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، صحرایی بر ایجاد ساختار و سازمان انگیزه ساز، بررسی نظام جذب دانشجومعلم، بازنگری برنامه‌درسی متناسب با شاخص‌ها و ویژگی‌های تربیت‌معلم مطلوب و تمرکز بر مسائلی همچون هویت، امید، جوانی و نشاط در جامعه، تربیت معلم فرارشته‌ای تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های مهارتی، فرهنگی و تربیتی برای تربیت معلم مطلوب تراز اهمیت دارد. 

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید