امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 481745 |
تاریخ انتشار : 22 شهریور 1401 - 8:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/آذربایجان شرقی کاپیتان تبریزی تیم دراگون‌بوت بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان که با کسب مدال نقره با هم‌تیمی‌های خود در جمهوری چک تاریخ سازی کرده است، گفت: باارزش‌ترین مدال را کسب کردیم. معصومه‌ داناپور در گفت‌وگو با صلح خبر، با بیان اینکه تیم دراگون‌بوت بانوان ایران برای اولین‌بار در تاریخ قایق‌رانی کشور در […]

صلح خبر/آذربایجان شرقی کاپیتان تبریزی تیم دراگون‌بوت بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان که با کسب مدال نقره با هم‌تیمی‌های خود در جمهوری چک تاریخ سازی کرده است، گفت: باارزش‌ترین مدال را کسب کردیم.

معصومه‌ داناپور در گفت‌وگو با صلح خبر، با بیان اینکه تیم دراگون‌بوت بانوان ایران برای اولین‌بار در تاریخ قایق‌رانی کشور در جمهوری چک موفق به کسب مدال نقره شد، اظهار کرد: مسابقات دراگون‌بوت قهرمانی جهان از هفتم الی ۱۴ شهریور ماه سال‌جاری در جمهوری چک برگزار شد و بانوان قایق‌ران ایرانی توانستند دو مدال برنز در مسافت‌های ۲۰۰ و ۵۰۰ متر و یک مدال نقره در مسافت ۲۰۰۰ متر را کسب کنند.

وی با تاکید بر اینکه سطح برگزاری مسابقات و همچنین سطح تیم‌های شرکت کننده بسیار بالا بود، اضافه کرد: تیم‌های قدرتمندی از کشورهای مختلف در این مسابقات حضور داشتند و در حقیقت با بهترین‌های قایق‌رانی دنیا به رقابت پرداخته و توانستیم با نتیجه خوبی به کشورمان بازگردیم.

داناپور که به عنوان تنها نماینده تیم قایق‌رانی از شمالغرب کشور در این مسابقات شرکت کرده بود، گفت: نمایندگانی از کشورهای مختلف در این مسابقات حضور داشتند، اما رقبای اصلی ما تیم‌های آلمان، مجارستان، چین، تایلند، چک، کانادا و استرالیا بودند که توانستیم در اکثر ماده‌ها با صدم ثانیه یا هزارم ثانیه رقابت کرده و نتایج خوبی کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات زیر نظر ACF برگزار شده و تیم‌های قدرتمندی از کشورهای مختلف به رقابت پرداختند، اظهار کرد: بانوان قایق‌ران کشورمان تاکنون در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال نقره نشده بودند که در این مسابقات با کسب مدال نقره، در عرصه قایق‌رانی تاریخ‌سازی کردند.

وی، مدال‌های کسب شده در این مسابقات را بسیار باارزش توصیف کرد و افزود: سلامتی و زندگی با ارزش‌ترین موضوع برای هر انسانی است، اما ورزشکارانی که در سطح بین المللی فعالیت دارند، برای رسیدن به اهداف و اهتزاز پرچم کشورشان از سلامتی و جان خود نیز می‌گذرند؛ من نیز قبل از برگزاری مسابقات چک دچار آسیب شدید شده بودم و با توجه به اینکه در کمترین مدت باید محیای مسابقات می‌شدم، خود را تحت فشار قرار داده و برای مسابقات جهانی آماده شدم.

کاپیتان تیم دراگون‌بوت بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان با بیان اینکه ورزشکاران بین المللی گاه حتی از جان خود می‌گذرند تا افتخاری برای کشورشان کسب کنند، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم ارزش معنوی این مدال‌ها را توصیف کنم و قطعا با ارزش‌ترین مدالی است که طی ۱۵ سال فعالیت ورزشی خود دریافت کرده‌ام و امیدوارم مسئولان نیز احساسات، زحمات و فشار و استرس حاکم بر ورزشکاران را لمس کرده و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در آینده مسابقات المپیک آسیایی را پیش‌رو داریم، اضافه کرد: ان‌شاءالله بعد از شروع اردوها و با نظر فدراسیون قایق‌رانی، به عنوان نماینده ایران منتخب شده و در مسابقات المپیک آسیایی نیز نتایج خوبی برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

وی با بیان اینکه در مسابقات المپیک آسیایی، تیم‌های تایلند و چین جزو اصلی‌ترین رقبای ما هستند که سطح بسیار بالایی دارند، گفت: تیم‌های تایلند و چین در مسابقات جهانی چک نیز حضور قدرتمندی داشته و نتایج خوبی گرفتند و لازم است در مسابقات پیش‌رو خود را برای رقابت با آن‌ها به خوبی آماده کرده و با حمایت‌های همه جانبه مسئولان عملکرد خوبی داشته باشیم.

داناپور که در آذربایجان‌شرقی نیز جزو بهترین بانوان ورزشکار و تاریخ ساز عرصه ورزشی انتخاب شده است، حمایت از ورزشکاران را امری لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: یک ورزشکار حرفه‌ای تا حد مشخصی می‌تواند به مدال‌های برنز و نقره دست یابد، اما اگر بخواهد رنگ مدال‌هایش را تغییر داده و به طلا دست یابد، به حمایت‌های بیشتری نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت‌های اسپانسری نیز جزو ضرورت‌های حوزه ورزشی است و در این رابطه به حمایت‌های بیشتری نیاز داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان نیز به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند تا بتوانیم با قدرت تمام در مسابقات المپیک آسیایی که جزو مهم‌ترین مسابقات است، نتایج خوبی کسب کرده و پرچم کشورمان را بالا ببریم.

وی در خاتمه با قدردانی از حمایت‌های مادی و معنوی خانواده‌اش، خاطرنشان کرد: رییس فدراسیون قایق رانی، اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین مدیرعامل شرکت هافمن تبریز کمک‌ها و حمایت‌های بسیاری کردند و امیدواریم با حمایت‌های بیشتر این بزرگواران و مسئولان مربوطه، بتوانیم مدال نقره را به طلا تبدیل کرده و برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.

به گزارش صلح خبر، معصومه داناپور، متولد سال ۷۱، به مدت ۱۱ سال در تیم ملی قایقرانی در آب‌های آرام_کانوکانادایی حضور داشته و طی سال‌های مختلف موفق به کسب مدال طلا و نقره آسیایی، مقام دوم تورنمنت جهانی، مقام هشتم قهرمان جهانی، چهارم کاپ جهانی و چندین مدال طلا، نقره و برنز قهرمانی کشوری (تیمی و انفرادی) شده است.
این ورزشکار تبریزی در تیم ملی دراگون‌بوت قایقرانی نیز توانسته با هم‌تیمی‌هایش مقام پنجم قهرمانی جهانی و مقام چهارم قهرمانی آسیایی در سال ۹۷ را کسب کند.
وی، در عرصه مربی گری در رشته قایقرانی کانو کانادایی بانوان نیز فعال بوده و این رشته ورزشی را در آذربایجان شرقی برای بانوان راه اندازی کرده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید