امروز: یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ربيع أول 1446 | 2024-09-15
کد خبر: 536334 |
تاریخ انتشار : 23 بهمن 1402 - 14:19 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با اعلام اینکه اصلی‌ترین وظیفه نصب تجهیزات ترافیکی بر عهده شهرداری‌های نواحی است، گفت: موضوعات مربوط به نیروی انسانی و چارت نواحی را از مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران پیگیری می‌کنیم و بنا داریم ادارات ترافیک و عمران را در نواحی از یکدیگر […]

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با اعلام اینکه اصلی‌ترین وظیفه نصب تجهیزات ترافیکی بر عهده شهرداری‌های نواحی است، گفت: موضوعات مربوط به نیروی انسانی و چارت نواحی را از مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران پیگیری می‌کنیم و بنا داریم ادارات ترافیک و عمران را در نواحی از یکدیگر جدا کنیم و برای هر کدام کارشناسانی با رئیس اداره مستقل قرار دهیم تا حوزه حمل و نقل و ترافیک در مناطق و نواحی به‌ صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

مهدی گلشنی در گفت‌وگو با صلح خبر، با تأکید بر افزایش قابل توجه اعتبارات نگهداشت تجهیزات ترافیکی مناطق در بودجه سال آینده مدیریت شهری، افزود: فرایند جذب نیروی انسانی در شهرداری تهران، دشوار و طولانی است و برای جبران کمبود نیروی متخصص در مناطق و نواحی باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مناطق بر اساس بخش‌نامه تفویض اختیارات معاونت حمل و نقل و ترافیک، می‌توانند بخشی از اعتبارات خود را برای دستگاه نظارت، گرفتن مشاور و انجام مطالعات هزینه کنند، اظهار کرد: از جمله آثار و ثمرات مثبت بخش‌نامه مذکور، افزایش چند برابری تصویب و اجرای پروژه‌هاست که نشانگر توسعه خدمت‌رسانی در عرصه حمل و نقل و ترافیک است.  

گلشنی با تقدیر از مناطقی که نسبت به جمع‌آوری پل‌های بدون استفاده عابر پیاده از سطح شهر اقدام کرده‌اند، گفت: همزمان با جمع‌آوری پل‌های فاقد کارآیی، آموزش و فرهنگ‌سازی لازم نیز باید انجام شود تا شهروندان به جای مطالبه نصب پل عابر، از مدیریت شهری بخواهند که مسیرهای عبور عابران را آرام‌سازی و ایمن‌سازی کرده و نسبت به خط‌کشی عابر پیاده، تعبیه جان‌پناه و نصب علائم ترافیکی اقدام کند. 

گلشنی با بیان اینکه در مدیریت انسان‌محور، حق همه شهروندان است که از کف خیابان، راحت و ایمن تردد کنند و اولویت عبور با عابران پیاده باشد نه خودروها، تصریح کرد: مناطق برای اصلاح هندسی و اجرای طرح‌های ترافیکی در معابر با عرض کمتر از ۳۰ متر، خودشان مطالعه کنند و تصمیم بگیرند و نیازی به ورود سازمان حمل و نقل و ترافیک نیست و فقط در انجام پروژه‌های بزرگ که تأثیرات فَرامنطقه‌ای دارد، با ستاد هماهنگ کنند تا تصمیم لازم اتخاذ شود. 

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت موضوع آموزش و تجهیز پارک‌های آموزش ترافیک در مناطق، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق، ظرفیت‌های خوبی در حوزه آموزش ترافیک وجود دارد و انتظار می‌رود میزان اعتبارات این حوزه افزایش یابد تا اقدامات ارزشمندتری در زمینه آموزش مباحث ترافیکی انجام شود و با بهره‌گیری از ظرفیت نواحی، برنامه‌های آموزشی بیش از پیش توسعه یابد، ضمن اینکه ایجاد پیاده‌راه‌ها و گشت‌گاه‌ها در مناطق نیز می‌بایست مورد پیگیری قرار گیرد تا به نتیجه اجرایی برسد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید