امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 472886 |
تاریخ انتشار : 30 خرداد 1401 - 19:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌ شرقی گفت: ۷۵ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار هستند؛ چراکه محتوای درسی دانشگاه به گونه ای‌است که می‌تواند دانشجویان کارآفرین و مهارت محور تحویل جامعه دهد. فرزان قالیچی ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دانشگاه جامع عملی کاربردی دانشگاهی بر […]

صلح خبر/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌ شرقی گفت: ۷۵ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار هستند؛ چراکه محتوای درسی دانشگاه به گونه ای‌است که می‌تواند دانشجویان کارآفرین و مهارت محور تحویل جامعه دهد.

فرزان قالیچی ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دانشگاه جامع عملی کاربردی دانشگاهی بر پایه مهارت آموزی و تربیت دانشجویان کارآفرین است، اظهار کرد: اقدامات مثبتی طی شش سال گذشته در راستای ارتقا جایگاه دانشگاه انجام گرفته و به جرات می‌توان گفت دانشگاه روی ریل اصلی خود قرار دارد.

وی گفت: باتوجه به این‌که هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت نیروی مهارتی بوده و از سویی نیز تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید دانش بنیان این دانشگاه می‌تواند با تربیت نیروهای کارآمد در کنار واحدهای تولیدی باشد، همچنین در راستای تحقق شعار سال حدود ۱۰ مرکز نوآوری و فناوری در برخی از مراکز دانشگاه مستقر شده و فعالیت فناورانه و نوآورانه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که امسال برخلاف سال‌های قبل، پذیرش دانشجو در این دانشگاه از تیرماه شروع خواهد شد، اضافه کرد: ثبت نام مقطع کاردانی از ۱۴ تیر ماه و کارشناسی از ۲۹ خرداد ماه در مراکز علمی کاربردی استان شروع شده و پذیرش در این واحدها بدون کنکور و نام نویسی در آنها بصورت غیرحضوری از طریق سایت سازمان سنجش و حتی به صورت نام نویسی حضوری در مراکز علمی کاربردی سطح استان امکان پذیر است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و ۳۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان، متدکر شد: تعداد رشته محل‌های سال تحصیلی جدید در مقطع کاردانی ۱۱۱ مورد و در کارشناسی ۹۲ مورد است؛ همچنین ۱۶ مرکز در سال جاری پذیرش دانشجو دارند.

قالیچی تصریح کرد: به منظور جذب نیروهای مهارتی بیشتر کد رشته‌های مقطع کاردانی دانشگاه‌های علمی کاربردی استان ۶۰ درصد و کد رشته‌های مقطع کارشناسی ۵۴ افزایش یافته است که تمامی این‌ها رشته‌های مورد نیاز بازار کار هستند.

قالیچی با اشاره به اضافه شدن رشته فناوری اطلاعات به رشته‌های موجود این دانشگاه، افزود: همچنین برخی رشته های ورزشی در دو مرکز ماشین سازی و خانه کارگر برای نخستین بار در این دانشگاه ارائه می‌شوند.

به گفته وی، ۱۰۰ برنامه جدید به رشته‌های دانشگاه افزوده شده و بیش از ۵۰ مورد از آن‌ها در سطح استان جای‌یابی شده است که برای اولین بار در سطح استان ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی اظهار کرد: آموزش موضوع دو طرفه بین دانشجو و دانشگاه است، اما متاسفانه به دلیل این‌که سبک آموزش در دانشگاه‌ها همخوانی زیادی با مهارت‌ها ندارد، باعث شده دانشجویان پس از فارغ التحصیلی فاقد توانایی لازم برای ورود به بازار کار شوند.

وی افزود: البته بنده معتقدم که در صورت استفاده صحیح از محیط دانشگاهی، شرایط ورود به بازار کار نیز فراهم خواهد شد؛ به طوری‌که دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این راستا موفق عمل کرده و محتوای درسی آن به گونه ای‌است که می‌تواند دانشجویان کارآفرین و مهارت محور تحویل جامعه دهد.

قالیچی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های شیرین عسل و ماشین سازی برای پذیرش دانشجوی خارجی اقدامات لازم را انجام داده است و در صورت صدور مجوزهای لازم از سوی وزارت علوم در این زمینه آمادگی جذب دانشجویان خارجی را دارند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید