امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 476825 |
تاریخ انتشار : 04 مرداد 1401 - 10:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمهور ترکیه از قصد این کشور برای افزایش خرید نفت و گاز از ایران خبر داد. به گزارش صلح خبر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تی‌آرتی در پاسخ به سوالی درباره نشست اخیر ایران، روسیه و ترکیه که در چارچوب مذاکرات آستانه در تهران برگزار شد، گفت که در […]

رئیس جمهور ترکیه از قصد این کشور برای افزایش خرید نفت و گاز از ایران خبر داد.

به گزارش صلح خبر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تی‌آرتی در پاسخ به سوالی درباره نشست اخیر ایران، روسیه و ترکیه که در چارچوب مذاکرات آستانه در تهران برگزار شد، گفت که در جریان این سفر فرصت داشته است تا با مقامات ایرانی درباره تمامی جنبه‌های روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و رایزنی کند.
اردوغان همچنین درباره امضای هشت سند همکاری میان ایران و ترکیه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، امنیتی و اجتماعی تصریح کرد: در طول گفت‌وگوهای‌مان تصمیم گرفتیم که حجم تبادلات تجاری میان دو کشور به 30 میلیادر دلار در سال برسد اما در حال حاضر این مبادلات به دلیل همه‌گیری کرونا و مسائل دیگر کاهش داشته است. حجم مبادلات اکنون هفت‌ونیم میلیون دلار است و باید هرچه زودتر به 30 میلیون دلار برسد.
وی ادامه داد: ما برای رسیدن به این هدف (با ایران) همکاری خواهیم کرد. ما از ایران نفت و گاز خریداری می‌کنیم و آن را افزایش خواهیم داد. اگر خرید نفت و گاز را افزایش دهیم به این رقم خواهیم رسید. بنابراین، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش صلح خبر، رجب طیب اردوغان درنشست خبری پس از برگزاری هفتمین نشست روند آستانه در سالن اجلاس سران تهران گفت: ما در این نشست فعالیت‌های خود را برای ایجاد فضای صلح و ثبات در سوریه بار دیگر مرور کردیم تا راه حل سیاسی میسر شود.
وی در ادامه تاکید کرد: فرمت روند آستانه موثرترین اقدامی است که راه حل سیاسی را در این زمینه تسهیل می‌کند.
اردوغان همچنین خاطر نشان کرد: ما در این زمینه همفکر هستیم که تنها از طرق راه حل سیاسی بحران سوریه قابل حل است. به شرکای خود در روند آستانه گفتیم که روند مذاکرات سیاسی برای رسیدن به راه حل پایدار تسریع یابد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید