امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 473011 |
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1401 - 19:15 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قزوین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین از ارائه ۵۳ رشته جدید در پذیرش مهر ماه ۱۴۰۱ این دانشگاه در قزوین خبر داد. دکتر علی فتح طاهری از ارائه ۵۳ رشته جدید در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: در پذیرش […]

صلح خبر/قزوین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین از ارائه ۵۳ رشته جدید در پذیرش مهر ماه ۱۴۰۱ این دانشگاه در قزوین خبر داد.

دکتر علی فتح طاهری از ارائه ۵۳ رشته جدید در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: در پذیرش نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ۵۳ رشته برای اولین بار در استان قزوین ارائه خواهد شد که از این میان ۳۳ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته است.

وی با اشاره به اینکه تحصیل در رشته‌های تخصصی و شغل‌محور ۲ ویژگی بارز و متمایز تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی است، بیان کرد: با موافقت کمیته استانی و شورای گسترش آموزش عالی علمی کاربردی سازمان مرکزی دانشگاه، در پذیرش ترم مهر سال تحصیلی آتی در مجموع ۱۸۶ کدرشته محل در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته توسط ۹ مرکز آموزش علمی کاربردی استان ارائه شده است که سهم مقطع کاردانی با ۱۱۰ کدرشته محل حدود ۶۰ درصد از این پذیرش خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با بیان اینکه در این پذیرش، با احصاء ظرفیت‌های استان و نیاز بازار کار رشته‌های متنوعی به مجموعه رشته‌های علمی کاربردی استان اضافه شده است، گفت: رشته‌های تولید محتوای دیجیتالی، امور حج و زیارت، مربیگری پایه سنگ نوردی، مربیگری پایه فوتبال، طلا و جواهر گرایش ساخت زیورآلات با دست از جمله این رشته‌ها هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، این مسئول افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر، نوازندگی ساز ایرانی، آرایشگری زنانه و مکانیک گرایش تعمیر و نگهداری گیربکس در مقطع کاردانی و رشته‌های مهندسی فناوری تولید و مدیریت محتوا، دیپلماسی بشردوستانه، مهندسی فناوری باغبانی گرایش گیاهان دارویی و معطر، داوری ورزشی گرایش ورزش‌های قدرتی، طراحی و توسعه برند و خدمات حقوقی امور قضایی در مقطع کارشناسی ناپیوسته از جمله رشته‌هایی هستند که برای اولین بار در سطح استان ارائه شده‌اند.

فتح طاهری در پایان خاطرنشان کرد: این دانشگاه اولویت اول داوطلبانی است که هدفشان از تحصیل کسب دانش و مهارت برای ورود قدرتمند به بازار کسب و کار است.

گفتنی است پذیرش دانشجو برای ترم مهر ۱۴۰۱، از اواخر هفته جاری از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید