امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 478061 |
تاریخ انتشار : 16 مرداد 1401 - 1:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خوزستان مربی کاراته بانوان خوزستان می گوید این رشته در خوزستان از نظر حمایتی از سوی اداره کل ورزش استان کنار گذاشته شده است. توران نوروزی در گفت وگو با صلح خبر در خصوص وضعیت کاراته خوزستان  اظهار کرد: متأسفانه در سال هایی که با شیوع کرونا مواجه شدیم، با توجه به شرایطی که […]

صلح خبر/خوزستان مربی کاراته بانوان خوزستان می گوید این رشته در خوزستان از نظر حمایتی از سوی اداره کل ورزش استان کنار گذاشته شده است.

توران نوروزی در گفت وگو با صلح خبر در خصوص وضعیت کاراته خوزستان  اظهار کرد: متأسفانه در سال هایی که با شیوع کرونا مواجه شدیم، با توجه به شرایطی که استان خوزستان داشت و تعطیلی های آن نسبت به استان های دیگر خیلی بیشتر بود، باشگاه ها تعطیل بودند. از طرفی در باشگاهی که خود من فعالیت داشتم و ورزشکاران بسیاری در آن تمرین می کردند و آنها را برای اعزام به مسابقات پرورش داده بودیم و چندین سال بود با هزینه های خودشان به لیگ کاراته کشور اعزام می شدند، به دلیل تعطیلی باشگاه ها، ورزشکاران پراکنده شدند و چندین سال زحمت من و خود کاراته کاها هدر رفت و از بین شاگردانم تنها خانم حضرت بیگی مقام آور فعلی کاراته بانوان خوزستان ماند.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از پشت سر گذاشتن آن شرایط، امسال توانستیم در بخش آقایان و بانوان نفرات مقام آوری را در کشور داشته باشیم که به نظرم با توجه به اینکه هر سال سطح مسابقات کشوری بالاتر می رود، نیاز است که مربیان استان نیز به روزتر شوند تا شاگردانمان بتوانند خودی نشان دهند و دست پر از مسابقات برگردند.

مربی باتجربه کاراته بانوان خوزستان خاطرنشان کرد:  در بخش بانوان علاوه بر حضرت بیگی چند دختر دیگر خوزستانی نیز به اردوی تیم ملی کاراته وان دعوت شدند که در نهایت دو نفر از دعوت شدگان به مسابقات آسیایی اعزام خواهند شد اما متأسفانه تاکنون هیچ تقدیر و تجلیلی از کاراته کاهای خوزستانی صورت نگرفته و هزینه ها هم پرداخت نشده است. البته هیات در نظر دارد این کار را انجام دهد اما می طلبد اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نظر ویژه ای نسبت به رشته کاراته خوزستان داشته باشد زیرا یک رشته پرمخاطب است اما به نوعی از نظر حمایتی از سوی اداره کل ورزش استان کنار گذاشته شده است. البته خانم ناصری مقدم، معاون بانوان اداره کل و آقای بنی تمیم مدیرکل ورزش خوزستان همیشه کنار ما بوده اند اما امیدوارم همراهی لازم را هم داشته باشند زیرا با توجه به نتایج خوبی که کسب کرده ایم قطعا قابلیت کسب موفقیت های بیشتر را داریم.

نوروزی ادامه داد: هیات در مسابقات اخیر هزینه های گزافی را متحمل شده و تلاش داشته است بار مالی را از دوش خانواده ها بردارد و از رئیس هیات کاراته خوزستان تشکر می کنم. به هر حال باید حمایت شویم تا کاراته کاها به دلیل همین فشارهای مالی از فعالیت در این رشته صرف نظر نکنند. 

وی بیان کرد: از نظر فنی کم و کاستی در کاراته خوزستان نداریم و مربیان خوبی در استان وجود دارند اما باید بین مربیان نیز همدلی ایجاد شود تا در نهایت بهترین عملکرد را در کشور داشته باشیم. برای نتیجه گیری باید یک سری برنامه ریزی های خوب صورت بگیرد  زیرا خوزستان توانمندی رسیدن به سطح کاراته کشور را دارد. در حال حاضر در شهر ایذه و اهواز بازیکنان توانمندی داریم و تأکید می کنم اگر حمایت شویم می توانیم تعداد مدال های کشوری مان را به شش تا هفت مدال برسانیم. 

نوروزی خاطرنشان کرد: امیدوارم اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات استان بتوانند ورزشکاران را دریابند. اکنون پیشرفت داشته ایم اما می توانیم بهتر از این باشیم و سال آینده سبد مدالی مان را پرتر کنیم. نیاز به اسپانسر داریم و اگر بتوانیم در لیگ های پایه شرکت کنیم، شرایط‌مان بهتر هم خواهد شد. 

وی در پایان با اشاره به بزرگ ترین معضل کاراته در استان، گفت: در حال حاضر سالن تمرینی خوب و فضایی که زیر نظر هیات باشد، موجود نیست. امیدوارم این معضل حل شود و اداره کل ورزش استان همکاری کند زیرا به خاطر همین معضل پیش رو نمی توانیم برنامه های‌مان را اجرا کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید