امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 482279 |
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1401 - 22:08 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/همدان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری حدود ۳۰۰ برنامه در سطح استان در هفته دفاع مقدس خبر داد. به گزارش صلح خبر، سردار مهدی ظفری عصر دوشنبه ۲۸ شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس با توجه به اندیشه‌های ولایت […]

صلح خبر/همدان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری حدود ۳۰۰ برنامه در سطح استان در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش صلح خبر، سردار مهدی ظفری عصر دوشنبه ۲۸ شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس با توجه به اندیشه‌های ولایت است، افزود: برای ایجاد گفتمان در جامعه باید مراتبی را بشناسیم تا مفاهیم‌ گفتمانی تبیین شوند اگرچه تاکنون نتوانستیم‌ مفاهیم انقلابی را به شکل درست تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان ایجاد یک شبکه فراگیر در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: دفاع از ارزش‌ها باید همگانی شوند و باید به سمت ایجاد گفتمان‌سازی در جامعه پیش رویم.

ظفری در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، بیان کرد: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور روز ۳۰ شهریور با حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود که همدان با بیش از ۴۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در این برنامه حضور خواهد داشت، البته در این هفته از ۲۵ هزار پیشکسوت در استان تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده یکصد عنوان کتاب در سطح استان تا پایان سال منتشر شود، اظهار کرد: آموزش و سازماندهی ۸۰ نویسنده نوقلم در عرصه دفاع‌مقدس نیز در حال انجام است.

ظفری با اشاره به اینکه تدوین دانشنامه دفاع مقدس‌ استان ظرف یک ماه آینده به پایان می‌رسد، بیان کرد:  توجه به اندیشه‌های مقام معظم رهبری در نهضت ترجمه مورد توجه ما قرار دارد، چنانچه ۷۰۰ دانشجو از ۲۰ کشور در سطح کشور در راستای ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس ورود کرده‌اند و این به معنای صدور انقلاب است‌.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه به دنبال تشکیل انجمن‌های مختلف برای استفاده از ظرفیت‌های ‌استان در زمینه‌های مختلف هستیم و با دستگاه‌های مختلف ۲۰ تفاهم‌نامه منعقد شده است، گفت: همچنین مقرر شده ۸۰۰۰ معلم در سطح استان دوره آموزش ضمن خدمت با موضوع دفاع مقدس طی کنند و این کار با آموزش و پرورش هماهنگ شده و از اول مهر اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۱ با شعار “ما مقاوم هستیم”
برگزار خواهد شد، عنوان کرد: عطر افشانی مزار شهدا در سطح استان، اجرای رژه نیروهای مسلح، تشکیل نهضت روایتگری در مساجد و مدارس، حضور فرماندهان دفاع مقدس در نماز جمعه و دیدار با خانواده‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

ظفری به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در استان و به طور ویژه در باغ موزه شهر همدان با ۵۰ غرفه متنوع اشاره کرد و افزود: هر روزه برنامه‌های فرهنگی در نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس دیگر برنامه تدارک دیده شده است، اظهار کرد: کلنگ‌زنی یادبود نقاط حماسی استان برنامه دیگر است، بیش از ۶۳ نقطه در استان شناسایی شده و با پیگیری‌های انجام شده اعتبار لازم برای ۱۲ نقطه پیش‌بینی و در هفته دفاع مقدس ۵ نقطه کلنگ‌زنی می‌شود.

ظفری اضافه کرد: پیاده‌روی خانوادگی و برنامه‌های ورزشی، برپایی میز خدمت‌رسانی ادارات، برگزاری بیش از ۳۱ یادواره شهدا، پخش سه هزار دقیقه برنامه توسط صدا و سیمای مرکز همدان، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، بازدید رایگان از باغ موزه دفاع مقدس در روزهای ۳ و ۷ مهرماه، تجلیل از قهرمانان ورزشی و اقشار نمونه بسیج، توزیع بسته‌های حمایتی برای اقشار بی‌بضاعت و برگزاری اختتامیه جشنواره فانوس در این هفته برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای شعار سال، برپایی کلاس‌های آموزشی تولید و دانش‌بنیان و اجرای طرح پایش و مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: تجلیل از حاج حمید حسام و برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب در حوزه ادبیات جهاد و مقاومت در داخل نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیز از برنامه‌های شاخص این هفته است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید