امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 506482 |
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1402 - 13:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سفیر روسیه در آمریکا گفت، روسیه به سیاست خود مبنی بر حمایت از کشورهای آفریقایی ادامه می‌دهد و مخالفت خود را با مفهوم “استعمار نوین” اعلام می‌دارد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا روز سه‌شنبه در محل اقامتش در واشنگتن میزبان همتایان آفریقایی‌اش بود تا آماده‌سازی‌هایی […]

سفیر روسیه در آمریکا گفت، روسیه به سیاست خود مبنی بر حمایت از کشورهای آفریقایی ادامه می‌دهد و مخالفت خود را با مفهوم “استعمار نوین” اعلام می‌دارد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا روز سه‌شنبه در محل اقامتش در واشنگتن میزبان همتایان آفریقایی‌اش بود تا آماده‌سازی‌هایی برای دومین نشست روسیه-آفریقا صورت بگیرد؛ نشستی که قرار است در شهر سن پترزبورگ روسیه در تاریخ ۲۶ الی ۲۹ ژوئیه (۴ الی ۷ مرداد) برگزار شود.

آنتونوف طی این دیدار گفت: ما معتقدیم که با کشورهای آفریقایی باید به طور شایسته و برابری رفتار شود. اتحاد جماهیر شوروی کمک چشمگیری به تلاش علیه استعمارگری، نژادپرستی و نظام آپارتاید انجام داد. کشور ما به ملت‌هایی که در تلاشند تا از استقلال خود دفاع کنند، کمک و یاری می‌رساند. اکنون روسیه به سیاست خود مبنی بر حمایت از کشورهای آفریقایی ادامه می‌دهد.

وی افزود: به واسطه تلاش‌های مشترک‌مان، این قاره به یکی از رهبران نظم جهانی نوظهور بدل خواهد شد. ما با ایدئولوژی “استعمار نو” که توسط سایرین ترویج داده می‌شود، مقابله خواهیم کرد.

این سفیر تاکید کرد: روسیه از حضور گسترده کشورهای آفریقایی در سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و گروه ۲۰ حمایت می‌کند تا از این طریق اقتصاد آفریقا ارتقاء یابد.

آنتونوف ضمن اشاره به تعهدات روسیه در قبال کشورهای آفریقایی خاطر نشان کرد: روسیه به طور کامل بر تعهدات خود جهت ارسال غذا، کود، سوخت به کشورهای آفریقایی عمل می‌کند و قصد دارد تعداد بورسیه‌های تحصیلی دانشجوهای آفریقایی را دو برابر کند و همچنین موسسات و مدارسی را در آفریقا تاسیس کند.

او در پایان عنوان داشت: ما به همکاری‌های دفاعی با شرکای آفریقایی خود ادامه می‌دهیم و طی این گسترش همکاری‌ها قرار نیست علیه کسی اقدامی انجامی دهیم. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از تماس‌های دوجانبه استقبال می‌کند و با تمامی شرکا در حاشیه نشست آتی روسیه-آفریقا گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید