نخستین فرش ١٢٠٠ شانه جهان رونمایی شد
نخستین فرش ١٢٠٠ شانه جهان رونمایی شد طی مراسمی با حضور فعالان صنعت فرش و رسانه های گروهی، از نخستین فرش ١٢٠٠ شانه جهان در شهر فرش رونمایی شد. در این مراسم، سید مهدی موسوی، مدیر شهر فرش در سخنانی با اشاره به اهمیت صنعت فرش و لزوم توجه به این صنعت گفت:یکی از […]
بازارهای نفت و طلا در شرایط ابهام
بازارهای نفت و طلا در شرایط ابهام يكي از روشهاي پيشبيني قيمتها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شدهاند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمتها براساس شواهد موجود پيشبيني شدهاند. بازار سهام غربالگری در بازار […]
خبری از ارزانی گوشت قرمز نیست
خبری از ارزانی گوشت قرمز نیست بین دامداران بر سر زمان ارزان شدن گوشت قرمز اختلاف است. یک تولیدکننده میگوید که از اوایل خردادماه باید منتظر کاهش قیمت گوشت باشیم. از طرف دیگر یک دامدار معتقد است تا اوایل تیرماه نباید انتظار کاهش قیمت گوشت را داشت. اما آن چیزی که مشخص است این است […]
منطقه مجاز مخارج دولت
منطقه مجاز مخارج دولت رفتار دولت در بحث رعایت قواعد مالی و نحوه ورود منابع حاصل از صادرات نفت به بودجه دولت از مهمترین چالشهای اقتصاد کلان است که طی سالهای گذشته به مانع جدی در زمینه کارکرد ثباتبخشی سیاست مالی تبدیل شده است. در سالهای رونق، به پشتوانه درآمدهای هنگفت نفتی، هزینههای جاری و […]
ذخایر طلای ایران چقدر است؟
ذخایر طلای ایران چقدر است؟ حضور معدن طلا در ایران قدمتی تاریخی دارد و در حال حاضر نیز حدود 15 معدن طلا در ایران وجود دارد که از این تعداد 12 معدن فعال است و طبق اعلام سازمان زمینشناسی هماکنون وجود 300 تن ذخیره قطعی طلا در ایران محرز شده و شهرستان “تکاب” در […]
سنگ جدید مقابل ساختوساز
سنگ جدید مقابل ساختوساز ميانگين تعرفه مجوز ساخت از بابت عوارض اوليه 25درصد و عوارض ثانويه 37 درصد افزايش يافت سازندههاي مسكن در تهران براي شروع ساختوسازهاي جديد در سال94، فارغ از تورم در برخي فاكتورهاي مراحل «بعد از شروع» و «مياني»، با رشد دستكم 25درصدي در هزينه اخذ پروانه ساخت روبهرو شدهاند كه […]
نقش مهم برند در ارتقای تجارت
نقش برند در ارتقاي تجارت در ادبيات کلاسيک اقتصاد، نيروي کار، سرمايه و زمين (مواد خام) سه عنصر اصلي توليد و سرچشمه های اصلي ثروت بهشمار مي آيد. در روش هاي سنتي حسابداري صنعتي نيز براي محاسبه قيمت فروش، هزينه دستمزد، مواد اوليه و سربار، با يک ميزان سود معقول جمع زده مي شود، اما […]
شناخت علامت تجاری Brand
علامت تجاری(Brand) کوکا کولا با ارزشترین علامت تجاری در دنیاست و نام آن به تنهایی بیلیون ها دلار ارزش دارد. اما چرا؟
10روش برای طراحی موفق یک آرم تجاری
10 روش برای طراحی موفق آرم تجاری مشتریان اغلب به آرم شرکتها توجه زیادی نشان میدهند، زیرا این علامتها بر “ارزش” محصولات و خدمات میافزایند. گاه این “ارزش” به مهمترین عامل تحریک کنندهمشتریان برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات ، تبدیل میشود.
علامت تجاری(Brand)
علامت تجاری(Brand) کوکا کولا با ارزشترین علامت تجاری در دنیاست و نام آن به تنهایی بیلیون ها دلار ارزش دارد. اما چرا؟
نقش برند در ارتقای تجارت
نقش برند در ارتقاي تجارت در ادبيات کلاسيک اقتصاد، نيروي کار، سرمايه و زمين (مواد خام) سه عنصر اصلي توليد و سرچشمه های اصلي ثروت بهشمار مي آيد. در روش هاي سنتي حسابداري صنعتي نيز براي محاسبه قيمت فروش، هزينه دستمزد، مواد اوليه و سربار، با يک ميزان سود معقول جمع زده مي شود، اما […]
استراتژیهای تبلیغاتی رستورانهای برتر
استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی رستورانهای برتر با شکل گیری جنبش غذای آهسته (Slow Food) و اخطارهای جدی متخصصان تغذیه در خصوص مضرات فست فودها، صاحبان برندهای مطرح فعال در این حوزه به فکر افتاده اند.
تبلیغات جستجویی چیست
اینترنت وادی کاملا تازه ای را به روی تبلیغات باز کرده و گوگل در این میان سکان داری می کند. مراجع رقابتی تازگی ها به بررسی تبلیغات جست وجویی روی آورده اند. هدف از این نوشته کمک به درک این بازار خاص، تعریف، ساختار و نقش رهبران آن است. کمیسیون اروپا در بررسی های خود […]
نامداران صنعت تبلیغات دنیا
برادران ساعتچی، نامداران صنعت تبلیغات دنیا شاید خیلی ها ندونن كه بنیانگذاران شركت معتبر و بین المللی “ساعتچی و ساعتچی” یعنی موریس و چارلز، ایرانی الاصل هستند.
رمز گشایی از DNA نام تجاری
در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ شرکت نایک رتبه اول را در صنایع کفش ورزشی به دست آورد و آدیداس را پشت سر گذاشت. این شرکت از المپیک سال ۱۹۳۶ یعنی موقعی که آقای «اونس» کفشهای آدیداس را پوشید و درجلو هیتلر، ملت آلمان و جهان، مدالها را تصاحب کرد، پیروز محسوب می […]
10 روش برای طراحی موفق آرم تجاری
10 روش برای طراحی موفق آرم تجاری مشتریان اغلب به آرم شرکتها توجه زیادی نشان میدهند، زیرا این علامتها بر “ارزش” محصولات و خدمات میافزایند. گاه این “ارزش” به مهمترین عامل تحریک کنندهمشتریان برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات ، تبدیل میشود.
وجوه اشتراک و افتراق نام تجاری و علامت تجاری
وجوه اشتراك و افتراق نام تجاری و علامت تجاری نويسنده : شيرزاد اسلامی – وكيل پايه يك دادگستری مقدمه در يك قرن گذشته؛ همگام با توسعه وسايل حملونقل و پيشرفت فناوريهاي ارتباطي، تبادل اطلاعات و گردش كالاها نيز سريعتر و آسانتر شد به نحوي كه امروزه ديگر، تجارت حد و مرزي نميشناسد و عرضه كالاها […]
تجارت الکترونیکی چیست؟
تمام ابعاد تجارت و فرایند بازار سنتی را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد تجارت الکترونیکی گویند. هیچ تعریف پذیرفته شده ای برای تجارت الکترونیکی وجود ندارد. با این حال تجارت الکترونیکی به هر گونه معامله ای گفته می شود که که در آن خرید وفروش کالا ویا خدمات از طریق اینترنت […]
تبلیغات جستجویی
اینترنت وادی کاملا تازه ای را به روی تبلیغات باز کرده و گوگل در این میان سکان داری می کند. مراجع رقابتی تازگی ها به بررسی تبلیغات جست وجویی روی آورده اند. هدف از این نوشته کمک به درک این بازار خاص، تعریف، ساختار و نقش رهبران آن است. کمیسیون اروپا در بررسی های خود […]