امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 93753 |
تاریخ انتشار : 23 تیر 1395 - 12:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جامعه > محیط زیست – در تحقیق جدیدی که روز دو شنبه در مجله نیچر منتشر شد، دانشمندان گفتند که برای اولبن بار یکی از عمیق ترین تغیییرات سیاره زمین را که به علت گرم شدن کره زمین رخ داده است را ثبت کرده اند؛ نحوه توزیع ابر ها در کل کره زمین تغییر کرده است. به […]

جامعه > محیط زیست در تحقیق جدیدی که روز دو شنبه در مجله نیچر منتشر شد، دانشمندان گفتند که برای اولبن بار یکی از عمیق ترین تغیییرات سیاره زمین را که به علت گرم شدن کره زمین رخ داده است را ثبت کرده اند؛ نحوه توزیع ابر ها در کل کره زمین تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایجاد یک تغییر در محیط زیست منجر به تغییر تمام عوامل آن می شود، اضافه کردن گاز های گلخانه ای به هوا هم یکی از اصلی ترین عوامل تغییر در ساختار محیط زیست است؛ تغییری که شاید منجر به نابودی حیات انسان از روی کره زمین شود.

گاز های گلخانه ای از جمله کربن منجر به افزایش دما کره زمین به صورت تدریجی می شود و این در تمام چرخه های محیط زیستی تاثیر می گذارد. یکی از اصلی ترین اعضای محیط زیست ابر ها هستند و تا روز دوشنبه تاثیر «گرمایش جهانی» بر روی ابر ها نامشخص بود.

واکنش ابر ها به گرم شدن دمای کره زمین همیشه برای مشخص شدن نحوه افزایش دما کره زمین یک سوال بوده است، اینکه در حرکت ابر ها چه تغییری ایجاد می شود ؟ و این تغییر منجر به چه تغییرات دیگری در محیط زیست می شود ؟

اما تحقیقی که در روز دوشنبه در مجله نیچر  منتشر شد، به این سوال ها پاسخ می دهد. بر اساس گزارش نیچر از اوایل دهه 1980 ابر ها به سمت قطب های کره زمین حرکت کرده اند و ارتفاعشان هم افزایش یافته است.

جوئل نوریس، یک دانشمند جوی در رابطه با نتایج این تحقیق گفت: این واقعا اولین مدرک معتبر است که ارتباط بین تغییر اقلیم و ابر ها را بررسی می کند.

اما این مدرک نتایج بدی را هم به همراه داشت، حرکت ابر ها به سمت قطب های کره زمین باعث می شود گرما زیادی در کره زمین گیر کند و این دما کره زمین را بیشتر افزایش می دهد.

نوریس اما در رابطه با علت این نوع حرکت ابر ها گفت: تغییری که در الگوی حرکت ابر ها می بینیم در ارتباط با گرمایش جهانی است.

گفته می شود این تحقیق فقط برای اینکه ارتباط بین ابر ها و گرمایش جهانی پیدا شود انجام شده و انتظار می رود تحقیق های پیشرفته تری در این در این رابطه انجام شود. 

237 42

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
Recommended article from FiveFilters.org: Most Labour MPs in the UK Are Revolting.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید