امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 92270 |
تاریخ انتشار : 13 تیر 1395 - 12:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اجتماع > آموزش – همشهری آنلاین:امسال مرکز سنجش و آموزش پزشکی بنا دارد تا نمره پیش کارورزی و معدل دوره پزشکی را در پذیرش آزمون دستیاری سال ۹۵ اعمال کند اما این اقدام با اعتراض گسترده داوطلبان مواجه شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از هزار نفر از پزشکان و دانشجویان مقاطع مختلف […]

اجتماع > آموزش – همشهری آنلاین:
امسال مرکز سنجش و آموزش پزشکی بنا دارد تا نمره پیش کارورزی و معدل دوره پزشکی را در پذیرش آزمون دستیاری سال ۹۵ اعمال کند اما این اقدام با اعتراض گسترده داوطلبان مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از هزار نفر از پزشکان و دانشجویان مقاطع مختلف پزشکی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ابطال تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری را خواستار شدند.

در بخش هایی از این نامه داوطلبان اعلام کرده‌اند که امتحان پیش کارورزی قبل از ورود دانشجو به دوره کارورزی برگزار می شود و نمره آن نمی تواند معیاری برای قبولی در آزمون دستیاری باشد از طرفی معدل نمرات دوره پزشکی عمومی حاصل امتحاناتی با کیفیت های متفاوت در شهرهای مختلف است، همچنین تراز کردن نمرات دانشجویان حتی در یک دوره زمانی و در یک دانشگاه عملاً امکان پذیر نیست.

میثم رضایی از پزشکان عمومی و داوطلب آزمون دستیاری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه رقابت فشرده و ظرفیت محدود رشته – شهرهای قابل انتخاب، اعمال سوابق تحصیلی تاثیری شگرف و جبران ناپذیری بر نتایج نهایی آزمون می گذارد و صحبت های متناقض مسئولین شورای آموزش پزشکی هم حاکی از احاطه نداشتن آنان بر نحوه این تاثیرات است.

پیش بینی می شود در آزمون امسال 3 هزار و 400 نفر پذیرش شوند، آزمونی که نمره پیش کارورزی 10 درصد و میانگین معدل دوره پزشکی 5 درصد، در پذیرش داوطلبان تاثیر دارد.

آبتین حیدرزاده مسئول آزمون‌های دبیرخانه شورای آموزش پزشکی می گوید: ممکن است فردی بنا به عللی در روز آزمون، تخصص و کارایی لازم را نداشته باشد، اما کارایی مطلوب خود را در دوران طولانی تحصیل یعنی 7 سال نشان داده باشد و در آزمون های دیگری نظیر آزمون جامع و پیش کارورزی نتایج خوبی را کسب کرده باشد.

بنابراین حق به این افراد داده شده تا فردی که در آزمون دستیاری عملکرد مطلوبی نداشته است عملکرد دوران تحصیلش با درصد مثبت در پذیرش وی تاثیرگذار باشد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم طی نامه های متعددی به وزیر بهداشت خواستار تعدیل این طرح شده اند تا موضوع بیشتر بررسی شود و راهکارهای مناسب تری جایگزین شود، اما هنوز واکنشی به لغو طرح از سوی مسئولان وزارت بهداشت دیده نشده است.

محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در پاسخ به درخواست برخی داوطلبان آزمون دستیاری مبنی بر لغو قانون تاثیر سوابق تحصیلی گفت: هدف ما تربیت متخصص است و ارتقاء افرادی که از پایه به درس اهمیت نمی دادند، به درد جامعه نمی خورد.

بی تردید در چنین شرایطی اظهار نظرهای توهین آمیز و زیر سوال بردن دانش داوطلبان باعث افزایش اعتراض ها خواهد شد زیرا موضوع آینده بیش از هزار پزشک را رقم می زند، در یک آزمون رقابتی، بهبود نمره یک داوطلب به منزله متضرر شدن داوطلب دیگر است پس اتخاذ چنین تصمیماتی مستلزم بررسی های دقیق تر و رعایت همه جوانب است.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید