امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 97212 |
تاریخ انتشار : 16 مرداد 1395 - 22:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جلسه بررسی مشکلات اهالی شهر ری برگزار شد/ محله علائین، مکان اسکان معتادان تهران جامعه > مشکلات مردم – معتادان تهران از دست گشت‌های شهرداری به محلات دوردست و بیشتر به حاشیه‌های پایتخت هجوم برده‌اند. این موضوع باعث مشکلاتی برای اهالی این محلات شده‌است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از روزی که شهرداری تهران اعلام کرد قصد جمع […]

جلسه بررسی مشکلات اهالی شهر ری برگزار شد/ محله علائین، مکان اسکان معتادان تهران

جامعه > مشکلات مردم – معتادان تهران از دست گشت‌های شهرداری به محلات دوردست و بیشتر به حاشیه‌های پایتخت هجوم برده‌اند. این موضوع باعث مشکلاتی برای اهالی این محلات شده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از روزی که شهرداری تهران اعلام کرد قصد جمع آوری معتادان متجاهر را دارد، تا به امروز بسیاری از گشت های جمع آوری و ساماندهی معتادان در تهران به راه افتاده و این اشخاص را دستگیر و تحویل کمپ های بازپروری می دهند. این کار، جدای از اثرات خوبی که بر چهره شهر می گذارد، باعث بروز مشکلات زیادی نیز در مناطق دور از کانونهای تمرکز معتادان شده، از جمله این مشکلات، پناه بردن معتادان متجاهر به حاشیه های شهر و به محلات دوردستی است که ماموران شهرداری کمتر به آنجا می پردازند.
اهالی یکی از این محلات، واقع در منطقه 20 تهران یعنی شهرری، عمده ترین مشکلات خود را تجمع و اسکان معتادان در باغات و زمین های حاشیه ای می دانند.
در همین راستا، محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در بازدیدی که از شهر ری داشت، به مشکلات اهالی محله علائین، رسیدگی کرد.
این عض شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی مشکلات و مطالبات شورایاری، هیات امنا و اهالی محلات شهر تهران طی جلساتی به همراه کارشناسان کمیته نظارت و حوزه مدیریت شهری به بررسی مشکلات محله علائین واقع در محدوده شهرداری منطقه 20 تهران پرداخت.
پیرهادی در این باره به خبرنگار ما گفت: از اهم مشکلات شهروندان در این محله و محلاتی که در نوار مرزی حریم شهر تهران واقع گردیده اند وجود باغات و زمین های بی دفاع است.
او در این باره توضیح داد: در برخی از نقاط شهر، زمین های خالی و باغاتی وجود دارند که به دلیل عدم توجه و رسیدگی مسئولان، این زمین ها محلی مناسب جهت اسکان معتادین شده که همین مسئله موجب افزایش بزه و ناهنجاری های عمده ای می شود.
به گفته چیرهادی طی بررسی های کارشناسی در کمیته نظارت مشخص شد برخی از این باغات و زمین ها مربوط به ارگانها و نهادهای دولتی و عمومی است. لذا ارگانهای مربوطه می بایست اقدام لازم به منظور اجرای اقدامات تأمینی در این زمینه را به عمل آورند.
جوانترین عضو شورای شهر درباره اقدامات این نهاد در خصوص مشکلاتی از این دست گفت: ما در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با دستگاههای ذی ربط مکاتبه می کنیم و از شهرداری نیز درخواست کرده ایم با ارگانهای مربوطه به منظور رفع مشکل، تعاملات لازم را انجام دهد.
در ادامه پیرهادی به بیان مهمترین مشکلات محله علائین پرداخت و گفت: ساماندهی باغات و کارخانه های مخروبه در سطح محله، ساماندهی حریم برق فشار قوی در سطح محله، ساماندهی و لوله کشی مسیر انهار کشاورزی، اصلاح هندسی معابر محله، احداث فضای سبز محلی، حضور موثرتر نیروی انتظامی جهت برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و معتادان و اعطای تسهیلات جهت نوسازی بافت فرسوده محله، از مهمترین خواسته های اهالی است.
در پایان پیرهادی گفت: مشکلات محله علائین طی مکاتباتی به قالیباف شهردار تهران و معاونت های مربوطه شهرداری منعکس شده و همچنین مکاتباتی با شرکت توزیع برق تهران بزرگ، اداره آب و فاضلاب استان تهران و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انجام شده و پیگیری خواسته های اهالی در دستور کار کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

46231

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید