امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 95291 |
تاریخ انتشار : 02 مرداد 1395 - 17:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

یافته محققان ۴ کشور؛ مورچه‌ها پس از انقراض دایناسورها کشاورز شدند دانش > محیط زیست جهان – همشهری آنلاین:مورچه ها پس از پایان عصر دایناسورها به یکی از ماهرترین کشاورزان سراسر زمین تبدیل شدند. به گزارش مهر، مطالعات دانشمندان آمریکا، پاناما، چین و دانمارک نشان می‌دهد مورچه‌های نواحی گسترده‌ای از زمین از جمله آمریکای جنوبی برای ادامه […]

یافته محققان ۴ کشور؛

مورچه‌ها پس از انقراض دایناسورها کشاورز شدند

دانش > محیط زیست جهان – همشهری آنلاین:
مورچه ها پس از پایان عصر دایناسورها به یکی از ماهرترین کشاورزان سراسر زمین تبدیل شدند.

به گزارش مهر، مطالعات دانشمندان آمریکا، پاناما، چین و دانمارک نشان می‌دهد مورچه‌های نواحی گسترده‌ای از زمین از جمله آمریکای جنوبی برای ادامه حیات خود به کشت قارچ‌ها وابسته هستند. آنها از این طریق مواد غذایی لازم را به دست آورده و کلنی‌های خود را گسترش می‌دهند.

به باور دانشمندان، مورچه‌ها هیچ‌گاه از حیث کشت و کار در زمین توانایی رقابت با انسان را نداشته‌اند اما نکته اینجاست که سابقه کشت قارچ‌ها توسط این حشرات به مراتب بیش‌تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می‌شده است.

این مطالعه نشان داد که مورچه‌ها چند میلیون سال پس از نابودی دایناسورها شروع به کشت قارچ‌ها کرده‌اند.

آنچه که این محققان دریافته‌اند نشان می‌دهد که مورچه‌ها و قارچ‌ها چگونه در گذر زمان به طور حیرت‌انگیزی به یکدیگر وابستگی متقابل پیدا کرده‌اند.

انسان حدود ۱۰ هزار سال است که در زمین کشاورزی می‌کند. اما در میان حیوانات تنها مورچه‌ها و موریانه‌های متخصص در کشت قارچ‌ها هستند که توانسته‌اند در مقیاس گسترده این کار را انجام دهند، آن هم از ده‌ها میلیون سال پیش.

البته نوع کشاورزی مورچه‌ها با انسانها تفاوت دارد. این حشرات کشت قارچ‌ها را با تکیه بر “تجزیه” ساختار آنها انجام می‌دهند حال آن که کشاورزی انسان وابستگی مطلق به فرآیند فوتوسنتز دارد.

آنالیزهای صورت گرفته نشان می‌دهد مورچه‌ها بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون سال پیش یعنی تنها ۵ تا ۱۰ میلیون سال پس از انقراض دایناسورها شروع به کشت قارچ‌ها بر روی زمین کرده‌اند.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید