امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 95428 |
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1395 - 13:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دانش > فناوری‌ – همشهری آنلاین:ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان امنیت آمریکا به همراه هکری آمریکایی فناوری جدیدی را در مراسمی در دانشگاه ام‌آی‌تی رونمایی کردند. براساس گزارش ديسكاوري، در اين مراسم كه پژوهش ممنوعه نام داشت، افشاگر سازمان امنيت آمريكا،‌ادوارد اسنودن و هكر آمريكايي اندرو باني هانگ فناوري جديد را براي مقابله با تجسس‌هاي سواستفاده‌گرانه مخفيانه […]

دانش > فناوری‌ – همشهری آنلاین:
ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان امنیت آمریکا به همراه هکری آمریکایی فناوری جدیدی را در مراسمی در دانشگاه ام‌آی‌تی رونمایی کردند.

براساس گزارش ديسكاوري، در اين مراسم كه پژوهش ممنوعه نام داشت، افشاگر سازمان امنيت آمريكا،‌ادوارد اسنودن و هكر آمريكايي اندرو باني هانگ فناوري جديد را براي مقابله با تجسس‌هاي سواستفاده‌گرانه مخفيانه و قانوني رونمايي كردند.

اين فناوري كه درحال حاضر در قالب يك جلد آزمايشي براي گوشي آي‌فون 6 ارائه شده‌است، با استفاده از سيستم آنتن موبايل نسبت به دريافت يا ارسال سيگنال‌هاي راديويي غيرعادي و مشكوك هشدار مي‌دهد.

اسندون،‌رئيس كنوني بنياد آزادي بيان در مطبوعات، كه از مكاني دورافتاده و از طريق تماس ويديويي با حاضران صحبت مي‌كرد،‌ سواستفاده قانوني را به عنوان فعاليتي غيراخلاقي يا نادرست توصيف كرد كه تحت لواي قانون تدام يافته و توجيه مي‌شود. نمونه اين فعاليت‌ها جاسوسي عمومي، شكنجه، ترور، برده‌داري، قتل‌عام و تبعيض نژادي هستند.

براي اينكه جاسوسي ديجيتال در معادله سواستفاده قانوني جا بگيرد، بايد موبايل‌ها در برابر جاسوسي آسيب‌پذير باشد. موبايل‌ها سيگنال‌هاي راديويي ارسال مي‌كنند كه حاوي شناسه‌هايي منحصر‌به‌فرد هستند و به نوعي تاييد هويت كاربر براي شركت اوپراتور به شمار مي‌روند. اما همين شناسه‌ها مي‌توانند در دسترس افراد بدخواه نيز قرار گيرند.

به گفته اسنودن از سال 2005 تا كنون بيش از 1070 نفر از اعضاي رسانه‌ها كشته شده و يا ناپديد شده‌اند كه بيشتر آنها درحال افشاگري از سياست‌ و آشفتگي‌هاي سياسي بوده‌اند. براي مثال ماري كالوين خبرنگار ساندي تايمز و يك فيلمساز فرانسوي در حين گزارش از وضعيت حمص در سوريه در سال 2012 جانش را در بمباران ساختماني كه در آن حضور داشت،‌از دست دادند. بعد‌ها مشخص شد كه سيگنال‌هاي راديويي موبايل او رديابي شده و موقعيت او را آشكار كرده‌بود.

از اين رو اسنودن و هوانگ تصميم به ساخت فناوري  گرفتند كه امكان رديابي شدن به واسطه سيگنال‌هاي راديويي موبايل را از بين مي‌برد. در همين راستا نمونه آزمايشي از يك قاب آي‌فون 6 ساختند كه مي‌تواند سيگنال‌هاي مشكوك را شناسايي كرده و  كاربر را از وجود اين سيگنال‌هاي جاسوسي آگاه مي‌كند. در اين صورت يك كليد خاموشي آني مي‌تواند موبايل را بلافاصله غير فعال سازد.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید