امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 33524 |
تاریخ انتشار : 22 آبان 1394 - 17:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دانش > پزشکی – هومیوپاتی یا همئوپاتی طرفداران و مخالفان خاص خودش را در جهان دارد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که دولت انگلیس به پیشنهاد سرویس خدمات بهداشت این کشور(ان‌اچ‌اس) در حال بررسی طرح ممنوع کردن این روش درمانی است. بي‌بي‌سي گزارش داده كه ان‌اچ‌اس در گزارشي اعلام كرده كه شواهد كافي كه نشان دهد هوميوپاتي در […]

دانش > پزشکی – هومیوپاتی یا همئوپاتی طرفداران و مخالفان خاص خودش را در جهان دارد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که دولت انگلیس به پیشنهاد سرویس خدمات بهداشت این کشور(ان‌اچ‌اس) در حال بررسی طرح ممنوع کردن این روش درمانی است.

بي‌بي‌سي گزارش داده كه ان‌اچ‌اس در گزارشي اعلام كرده كه شواهد كافي كه نشان دهد هوميوپاتي در درمان بيماري‌ها موثر است وجود ندارد. اين در حالي است كه طرفداران اين روش درماني آن را بسيار مفيد توصيف مي‌كنند.

هومئوپاتی،یا همسان‌درمان  یک نظام درمانی مبتنی بر اصل «همانند، همانند را شفا می‌دهد.» است.طرفداران اين روش مي‌گويند هومئوپاتی یک روش درمانی است که باتحریک دستگاه ایمنی بیمار با داروهای هومئوپاتی، فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهد. بر پایه اصول نخستین هومیوپاتی هر ماده‌ای که دربدن تندرست یکسری نشانه‌های بیماری ایجاد کند درصورت تجویز به فرد بیمار باهمان علایم، (با مقادیر بسیار کمتر دارو) بیماری وی را درمان خواهدکرد. داروهاي هومئوپاتي به همين خاطر از محلول یک بخش ماده به نسبت ۹۹ بخش آب استفاده می‌شود. سپس محلول به دست آمده با شکر مخلوط می‌شود. طرفداران اين روش مي‌گويند هر چقدر محلول رقيق‌تر باشد تاثير آن در درمان بيشتر است اما مخالفان اين روش مي‌گويند تنها به بيمار تلقين درمان مي‌شود و او محلول شكر مي‌خورد.

واقعيت اين است كه سالهاست بحث داغي ميان مخالفان و موافقان اين روش وجود دارد. بعضي از تحقیقات علمی اثری فراتر از شبه داروها را برای داروهای هومئوپاتی قائل نشده‌اند.از سوی دیگر تحقیقات علمی دیگری نیز ارائه شده‌اند که مؤید تأثیر داروهای هومیوپاتی هستند.

5454

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :محسن

      من هر روز سایتتون رو چک میکنم

    بدون نظر :