امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 94837 |
تاریخ انتشار : 30 تیر 1395 - 13:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دانش > پزشکی – همشهری آنلاین:وئی زکسی، دانشجوی چینی به سرطان نادری مبتلا بود که داشت باعث مرگش می‌شد و یک بیمارستان نظامی مشهور در پکن درمانی برای این بیماری را پیشنهاد می‌کرد که مدعی بود در ۸۰ درصد موارد این بیماری را معالجه می‌کند. به گزارش رویترز جای تعجب نبود که او برای درمان سرطانش به […]

دانش > پزشکی – همشهری آنلاین:
وئی زکسی، دانشجوی چینی به سرطان نادری مبتلا بود که داشت باعث مرگش می‌شد و یک بیمارستان نظامی مشهور در پکن درمانی برای این بیماری را پیشنهاد می‌کرد که مدعی بود در ۸۰ درصد موارد این بیماری را معالجه می‌کند.

به گزارش رویترز جای تعجب نبود که او برای درمان سرطانش به این بیمارستان مراجعه کند، اما ایمنی‌درمانی که این بیمارستان نظامی با قیمت بالایی برای وی انجام داد، به تایید سازمان‌های ناظر بهداشتی نرسیده بود.

گرچه ایمنی‌درمانی سرطان نتایج امیدبخشی داشته است، اما کارشناسان جهانی سرطان می‌گویند این شیوه درمانی هنوز در مرحله تجربی قرار دارد.

مرگ این دانشجو در بیست و یک سالگی، جنجالی به راه انداخت که باعث جلب توجه عمومی به صدها بیمارستان تحت مدیریت نیروهای مسلح چین شد.

 این تأسیسات پزشکی تحت کنترل نظامیان در سراسر چین به طور مداوم  شیوه‌های درمانی را عرضه و تبلیغ می‌کنند که وزارت بهداشت چین آنها را تایید نکرده‌اند.

تحقیق رویترز بر روی یک نمونه شامل چندین بیمارستان نظامی از مجموع صدها بیمارستان مشابه در چین نشان داد که حدود چهار پنجم این بیمارستان گونه‌ای ایمنی‌درمانی برای سرطان را در وب‌سایت‌هایشان تبلیغ کرده‌اند.

این وضعیت نقصان جدی نظارتی در نظام بهداشتی چین  که ۱.۴ میلیارد نفر را پوشش می‌دهد و دومین بازار داروی در جهان پس از آمریکا است را نشان می‌دهد.

مقامات ارتش چین خطا در بیمارستان دوم سپاه پلیس مسلح را که وئی در آن درمان می‌شد را پذیرفتند، اما درباره روال مشابه در سایر بیمارستان‌ها اظهار نظری نکردند.،

وزارت بهداشت چین در پاسخ به سوال در این مورد اعلام کرد ایمنی‌درمانی بالقوه امکانات قابل‌توجهی برای درمان سرطان دارد، اما بی‌خطر بودن و تاثیربخش بودن آن هنوز به طور قطعی ثابت نشده است.

به گفته این وزارت ایمنی‌درمانی برای کاربرد بالینی معمول در چین مجوز نگرفته است و بک شیوه درمانی «رده ۳» شمرده می‌شود، به معنای پرخطر بودن، وجود مشکلات اخلاقی در کاربرد آن و نیاز به گرفتن مجوز برای کاربرد بالینی است. 

البته وزارت بهداشت چین نظارتی بر بیمارستان‌های نظامی در این کشور ندارد و حوزه اختیاراتش عمدتاً مربوط نظام بهداشتی کشوری است. 

بسیاری از بیمارستان‌های نظامی که در تحقیق رویترز سلول درمانی را هم برای درمان بیماری‌ها تبلیغ می‌کردند. این شیوه درمانی هم در چین فقط برای موارد تجربی و استفاده در کارآزمایی‌های بالینی مجوز دارد. 

وئی پیش از مرگش هم از  بیمارستان شماره دوی سپاه پلیس مسلح پکن و هم از موتور جستجوی بایدو (baidu) را که ایمنی‌درمانی در این بیمارستان را با آن یافته بود، به دلیل تبلیغات گمراه‌کننده و انتشار اطلاعات دروغین پزشکی شکایت کرده بود.

مقامات ناظر بر فضای سایبری چین از هنگام این شکایت محدودیت‌هایی بر تبلیغات پزشکی در بایدو که ۸۰ درصد بازار جستجوی اینترنتی چین را به خود اختصاص می‌دهد، وضع کرده‌اند و مدیر این شرکت از کارکنانش خواست که فقط به سود فکر نکنند و به فکر ارزش‌ها هم باشند.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید