امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 96729 |
تاریخ انتشار : 13 مرداد 1395 - 0:56 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

روحانی: با اجازه رهبری از صندوق توسعه ملی برای حل معضل آب برداشت می‌کنیم/باید هتاکان را منزوی کرد/6 به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در بخش پایانی گفت و گوی تلویزیونی از طریق شبکه یک سیما درباره تحقق شعار انتخاباتی احیای اخلاق در جامعه اظهار کرد: همانطور که اشاره کردید وعده من به غیر […]

روحانی: با اجازه رهبری از صندوق توسعه ملی برای حل معضل آب برداشت می‌کنیم/باید هتاکان را منزوی کرد/6

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در بخش پایانی گفت و گوی تلویزیونی از طریق شبکه یک سیما درباره تحقق شعار انتخاباتی احیای اخلاق در جامعه اظهار کرد: همانطور که اشاره کردید وعده من به غیر از شعار اصلی اعتدال و میانه روی نجات اقتصاد کشور و احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بود. ما از ابتدای این دولت به یک چارچوب اخلاقی را برای همه مسئولان و مدیران آماده کردیم، قسم‌نامه‌ای را همه هیات وزیران به آن قسم خوردند و قرار شد در چارچوب معیارهای اعتدال و اخلاق حرکت کنند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد:‌ اخلاق اساس پیشرفت مادی و معنوی ما است. همه مفاسدی که گفته می شود وجود داشته و هنوزم هست و باید مقابله شود، ریشه در آن دارد که از اخلاق فاصله گرفته ایم. همه این آسیب های اجتماعی بخاطر فاصله گرفتن از اخلاق است. اگر خدایی ناکرده شکافی در کشور بین جناح ها،‌ قومیت ها و احزاب بوجود می آید و انسجام و وحدت کشور را دچار اسیب می کند در سایه ضعف اخلاق است.

وی گفت: باید تلاش کنیم اخلاق عمومی را مراعات کنیم. در جامعه ما نباید دروغ باشد. اگر دروغ در جامعه ما نباشد، نسبت ناروا به دیگران نباشد، بخش از امنیت و آرامش جامعه تامین شده است. این امنیت و آرامش به معنای این نیست که تروریستی به ما حمله نکند که آنها هم مهم هستند ولی در جامعه مردم باید احساس امنیت کنند. یکی از مسائل مهم امنیت مسائل خلاقی است. که رسانه ای، روزنامه ای، فردی یا تریبونی حیثیت و ابروی مردم را خدشه دار نکند. امام می فرمایید اگر کسی محکوم به اعدام می شود اجرا کنید ولی حق ندارید توهین کنید. حق توهین به مسملمانان و هموطنان خود را نداریم.

روحانی تاکید کرد: در جامعه ما متاسفانه به راحتی توهین می شود. اگر می خواهیم پیشرفت کنیم و به اهداف بلندمان برسیم که در اندازه این فرهنگ و ملت و نظام باشد راهش این است که در سایه اخلاق و وحدت و اتحاد و احترام به یکدیگر کار را پیش ببریم و به این سهولت آبرو و حیثیت مردم را به تاراج نگذاریم. کاری نکنیم که مردم احساس امنیت نکنند. مردم باید امنیت فرهنگی کنند. این بار مسئولیت به دوش فرهنگیان، نخبگان، اندیشمندان، علما، رسانه ها و نویسندگان است. باید کاری کنیم که اگر کسی سخن ناروایی گفت خودش منزوی شود. اگر کاری در جامعه کردیم که هتاکان منزوی شوند و گوش شنوایی برای سخنان دروغ و هتاکی آنها نباشد به هدف بلندمان رسیدیم.

وی درباره افزایش بودجه آموزش و پرورش برای رشد و تعالی جامعه نز گفت: من هنوز همین عقیده را دارم. مجلس باید به دولت کمک کند. ما پولهای فرهنگی زیادی را به ارگان های مختلف می دهیم اگر همه اینها را در آموزش و پرورش جمع کنیم،‌ معلمین ما بهترین فضایل اخلاقی را دارند.

وی درباره معضل آب نیز اظهار کرد: ما در این دولت، مسئله سیاست خارجی برایمان اولویتی بود تا آرامش و ثباتی در اقتصاد و سلامت به وجود بیاوریم. که اگر خدای ناکرده به بیمارستان رفتند با هزینه اندکی درمان شوند اما با این حال از ابتدای دولت نسبت به آب و محیط زیست فعال بودیم. اولین مصوبه دولت یازدهم درباره دریاچه ارومیه بود و ما توانستیم از خطر اصلی آن را دور کنیم.

روحانی ادامه داد:‌ در زمینه بنزین و گازوئیل نیز اقدامات موثری داشتیم. در نیروگاه ها بیشتر از سوخت گاز استفاده می کنند. در سال 92، 43درصد نیروگاه های ما سوخت مایع دارند،‌ امسال به 9درصد رسیده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: آب مسئله فانتزی نیست،‌ حیاتی است. اگر دیر بجنبیم ما حتی برای اب اشامیدنی در شهرهای بزرگ دچار مشکل می شویم. یکی از راه ها واردات آب از کشورهای همسایه است. آبیاری نوین در کشاورزی یک راه دیگر است. شیرین کردن آب از اقیانوس ها و دریاها نیز راه دیگری است. بخش خصوصی در این زمینه فعال است. این دولت برای آب بیشترین سرمایه گذاری را انجام داده است و با اجازه رهبری در حال برداشت هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای حل معضل آب هستیم.

29213

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید