امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 98969 |
تاریخ انتشار : 01 شهریور 1395 - 15:34 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه سیاسی؛ روایت عضو پیشین مجلس خبرگان از روحیات سیدمهدی هاشمی و تاثیرپذیری آیت‌الله منتظری از او آیت‌الله حیدری با اشاره به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری گفت: جریان سیدمهدی هاشمی که جریانی منحرف و توطئه‌گر بود فعالیتهای خود را قبل از انقلاب در نجف‌آباد اصفهان آغاز کرده بود که این روند بعد از […]

گروه سیاسی؛

روایت عضو پیشین مجلس خبرگان از روحیات سیدمهدی هاشمی و تاثیرپذیری آیت‌الله منتظری از او

آیت‌الله حیدری با اشاره به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری گفت: جریان سیدمهدی هاشمی که جریانی منحرف و توطئه‌گر بود فعالیتهای خود را قبل از انقلاب در نجف‌آباد اصفهان آغاز کرده بود که این روند بعد از انقلاب با همان مسلک منحرفی خود به راه خود ادامه داد.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

*سید مهدی هاشمی شخصیت مغرور و در عین حال کم‌سوادی بود اما یک سری بلندپروازی‌ها در افکار و ذهنش وجود داشت و سبب شد تا وی در مسیری قدم بردارد که با اسلام و ارزشهای آن در تضاد آشکارا بود.

*سید مهدی هاشمی قرائتی متفاوت از اسلام، تشیع و روحانیت داشت به گونه‌ای که در قالب عنوان روحانیت بیدار مسیر جدیدی را آغاز کرد و طرفداران خود را نیز در این مسیر منحرف قرار داد.

*وی به جنایات‌های فجیع قبل از انقلاب دست زد که قتل مجتهد بزرگی همچون آیت‌الله سید ابوالحسن شمس‌آبادی در اصفهان و چند روحانی دیگر و افراد متدینی که با افکار وی مخالف بودند از جمله آنها محسوب می‌شود.

*رژیم پهلوی اقدامات و جنایاتی را که سید مهدی هاشمی و جریان منتسب به وی در آن مقطع در قبال مردم اصفهان و برخی از شهرهای دیگر انجام داده بود نادیده گرفت و به بهانه همکاری وی با ساواک هاشمی را آزاد کرد روندی که موجب شد تا امام خمینی (ره) در آن مقطع زمانی یعنی آبان ماه 56 صراحتا نسبت به اقدامات سید مهدی هاشمی موضع‌گیری کند و بگوید شمس آبادی ما را توطئه‌گران و فتنه‌گران کشتند اما رژیم شاه سکوت اختیار کرد

*رویه مخالفت امام خمینی (ره) با جریان سید مهدی هاشمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت و امام بارها مخالفت خود را با جریان سید مهدی هاشمی اعلام کرد و به طور صریح از منتظری درخواست نمود که از این جریان فاصله بگیرد و در مسیر انقلاب حرکت کند.

*جریان وابسته به سید مهدی هاشمی و طرفدارانش بعد از انقلاب اسلامی از طریق بیت منتظری که در آن مقطع نفوذ بسیاری در کشور داشت فعال شداز طرفی هم سید مهدی هاشمی به دلیل قرابت فامیلی با منتظری و اینکه برادر داماد وی محسوب می‌شد توانست دامنه جریان فکری خود را در آن مقطع زمانی گسترش دهد و به اهداف منحرف خود دست پیدا کند.

*منتظری در آن مقطع زمانی با توجه به وابستگی شدیدی که به سید مهدی هاشمی و دامادش داشت به رویکرد فکری وی معتقد شد از این رو تحت تاثیر افکار سید مهدی هاشمی قرار گرفت روندی که موجب شد تا منتظری از مسیر امام و انقلاب فاصله بگیرد و در مسیر منحرفین و توطئه گران به راه خود ادامه دهد.

* وی از طریق نفوذ در بیت آقای منتظری و همچنین قدرتی که در آن زمان در اختیار منتظری بود توانست در سپاه نفوذ پیدا کند و واحد نهضت‌های آزادی بخش را در سپاه تشکیل دهد روندی که دامنه گسترش افکار هاشمی را در جامعه در آن مقطع افزایش داد و سبب شد تا امام خمینی (ره) در آن برهه شخصا در مقابله با جریان وابسته به سید مهدی هاشمی ورود کند و خواهان اخراج وی از سپاه شود.

*بعد از دستگیری سیدمهدی هاشمی و طرفداران وی از سوی وزارت اطلاعات روند برگزاری جلسات محاکمه وی آغاز شد و هاشمی در این جلسات به قتل‌ها و جنایاتی که بعد از انقلاب در اصفهان و نقاط در کشور و حتی خارج از ایران انجام داده بود اعتراف کرد و بر این اساس از سوی قوه‌قضائیه به اعدام محکوم شد.

*وزارت اطلاعات در آن مقطع زمانی که آیت‌الله ری شهری سکانداری آن برعهده داشت توانست عملکرد خوبی را از خود در راستای دستگیری سید مهدی هاشمی و طرفدارانش انجام دهد به گونه ای که بعدها آیت‌الله ری شهری پیرامون ماجرای باند سید مهدی هاشمی کتابی را منتشر کرد و به طور کلی و با جزئیات این پرونده را تشریح کرد و به موضع‌گیری منتظری نیز در این زمینه در کتابش اشاره کرد و تاکید داشت که منتظری در جریان هاشمی عملکرد خوبی را از خود نشان نداد.

*تقریبا یکی از مهمترین عوامل رویارویی منتظری با امام خمینی (ره) همان جریان سید مهدی هاشمی بود که سبب شد تا دامنه اختلافات منتظری با امام افزایش پیدا کند و اتفاقات جدیدی را برای وی رقم بزند.

*منتظری با حمایت آشکارا از مهدی هاشمی در مقابل خواست و اراده ملت ایران برای محاکمه این جنایتکار ایستادگی کرد و از امام درخواست کرد که هاشمی را اعدام نکند رویه‌ای که مخالف آرمانهای امام و انقلاب بود و موجبات خشم عمومی را در کشور مهیا می‌کرد

* یکی از جنایت‌های فاحش جریان مهدی هاشمی این بود که جریان فکری وابسته به وی با منافقین و سرکرده آنها مسعود رجوی ارتباط نزدیکی داشتند.

هاشمی به دلیل قرابت فکری و اعتقادی که با منافقین داشت توانست منافقین را به بیت منتظری متصل کند از این رو تحلیل‌های منافقین و جریان فکری هاشمی بر ذهنیت منتظری نسبت به امام و انقلاب تاثیر گذاشت و روز به روز سبب شد تا فاصله منتظری با انقلاب و امام افزایش پیدا کند از این رو امام خمینی (ره) در تصمیمی منتظری را از مقام قائم مقامی رهبری عزل کرد و از او درخواست کرد تا از جریان وابسته به هاشمی فاصله بگیرد.

*دامنه اقدامات منتظری در زمینه مخالفت با افکار امام و انقلاب به گونه‌ای پیش رفت که حتی مرحوم سید احمد خمینی قبل از رحلت امام رنج‌نامه‌ای را خطاب به منتظری نوشتند و جزئیات باند هاشمی و رویا‌رویی منتظری را با امام در این کتاب به خوبی شرح دادند.

*بعدها نیز آیت‌‎الله ری شهری و سید حمید روحانی به منظور آشنایی مردم با جریان هاشمی و دلایل مخالفت امام با منتظری و عزل وی از مقام قائم مقامی رهبری کتابهایی را پیرامون وقایع مربوط به باند هاشمی نوشتند که امروز می‌تواند در راستای شناخت مردم از این جریان و انحرافاتی که در افکار منتظری صورت گرفت موثر باشد.

*بسط دادن این موضوع به اینکه جریان منتسب به هاشمی در دفاتر برخی از مراجع کشورمان وجود دارد از منظر بنده امکان‌پذیر نیست زیرا مراجع بزرگوار تقلید ما آنقدر منزه هستند که امکان حضور عناصر انحرافی در دفاتر و بیوت آنها وجود ندارد اما بدون شک خطر همیشه در کمین است و ما باید هوشیار باشیم.

*امام خمینی (ره) همواره به منتظری توصیه می‌کرد بیت خود را از جریان مهدی هاشمی تطهیر کند.

29219

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید