امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 99703 |
تاریخ انتشار : 06 شهریور 1395 - 8:50 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه سیاسی؛ جواد امام، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فضای کلی کشور شائبه‌هایی نسبت به مسئولان در مردم ایجاد شده است، زیرا شاهدیم برخی مسئولان دولتی یا شهرداران، نزدیکان خود از قبیل همسر، برادر یا داماد که تخصص لازم ندارند را به سمت مشاور، بازرس یا رئیس دفتر خود برگزیدند. وی افزود: دولت […]

گروه سیاسی؛

جواد امام، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فضای کلی کشور شائبه‌هایی نسبت به مسئولان در مردم ایجاد شده است، زیرا شاهدیم برخی مسئولان دولتی یا شهرداران، نزدیکان خود از قبیل همسر، برادر یا داماد که تخصص لازم ندارند را به سمت مشاور، بازرس یا رئیس دفتر خود برگزیدند.

وی افزود: دولت برای از بین بردن شائبه ها می تواند پیشگام شود و دستورالعملی را برای وزرا و مدیران ارشد خود صادر کند تا آنها از وابستگان خود در این سمت ها استفاده نکنند و بدین وسیله پاسخ مناسبی به حساسیت افکار عمومی بدهد و آنها را اقناع کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  با بیان اینکه دولت می تواند رونوشتی از دستورالعمل خود را به رسانه ها بدهد، اظهار کرد: دولت می تواند رسانه ها را ناظر بر حسن اجرای این دستورالعمل قرار بدهد و ارتباط مستقیمی با رسانه ها ایجاد کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی می فرمود اگر توصیه ای برای مسئولان آوردم، مسئولان آن توصیه را به دیوار نصب کنند تا همه آن توصیه را ببینند. در این شرایط فردی که برای مدیر یک بخش شخصی را معرفی می کند باید دلیل موجهی داشته باشد و نگران این نباشد که توصیه او به دیوار قرار بگیرد و همه ببینند. در این شرایط افرادی به مدیران توصیه می شوند که کارنامه موفقی داشته اند و فرد توصیه کننده هم علاوه بر اینکه دلیل موجهی دارد به تبعات توصیه خود هم توجه می‌کند و دیگر اینگونه نیست که این توصیه‌ها بر اساس وابستگی‌های جناحی یا خویشاوندی باشد.

جواد امام افزود: دولت باید گام‌های بیشتری در حوزه شفاف سازی بردارد و در این زمینه پیشگام باشد. شفاف سازی و سالم سازی دستگاه اجرائی و زدودن ابهامات در زمینه به کارگیری مسئولان، می‌تواند شائبه‌هایی که در میان افکار عمومی ایجاده شده را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه مناسبتی ندارد که مدیر یا شهرداری همسر، داماد یا برادر خود را به عنوان مشاور یا بازرس خود انتخاب کند گفت: علاوه بر شفاف سازی در حوزه واگذاری مسئولیت ها، باید به تخصص و تجربه افراد هم برای سپردن مسئولیت به آنها توجه شود.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید