امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 109901 |
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1395 - 10:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آل سعود وقیحانه ایستاده است و سکوت مقابل آل سعود صلاح نیست آل سعود وقیحانه ایستاده است . به گزارش گروه سیاسی پایگاه صلح خبر؛ کمال دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به رفتار نابخردانه آل سعود در جهان اسلام و نکاتی که رهبر انقلاب اخیراً در سخنان خود مطرح کرده اند، اظهارداشت: واقعیتی […]

آل سعود وقیحانه ایستاده است و سکوت مقابل آل سعود صلاح نیست

آل سعود وقیحانه ایستاده است . به گزارش گروه سیاسی پایگاه صلح خبر؛

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به رفتار نابخردانه آل سعود در جهان اسلام و نکاتی که رهبر انقلاب اخیراً در سخنان خود مطرح کرده اند، اظهارداشت: واقعیتی که امروز در رابطه با عربستان سعودی وجود دارد این است که این رژیم به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت، پول های هنگفتی عایدش می‌شود و اقلیتی که ۳ الی ۴ هزار نفر هستند، با عنوان خانواده سلطنتی بر تمام امور سرزمین عربستان تسلط دارند.

وی افزود: این خاندان یک عده را نیز از کشورهای فقیر آسیایی و آفریقایی اجیر کرده‌اند که به عنوان خدم و هشم برایشان کار کنند و در واقع نوعی برده‌داری را دنبال کرده اند؛ مردم را نیز در سیاست مشارکت نمی‌دهند و هیچ حق انتخابی برای مردمشان وجود ندارد. ‌

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در خارج از کشورشان نیز پول نفت را خرج کاشتن بذر نفاق و وهابی‌گری در کشورهای عربی و اسلامی می‌کنند و تروریست هایی از قبیل القاعده، طالبان، بوکوحرام، الشباب و داعش را با همین پول ها تجهیز و تقویت کرده‌اند؛ علاوه بر آن آشکارا و با وقاحت گروهک منافقین را که در کشور خودمان پرونده خیانتکارانه‌ای دارند، مورد حمایت قرار می‌دهند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: این رفتار عربستان سعودی به منطقه ما محدود نشده و با پول نفت سیاستمداران غربی و رسانه های آنها را نیز خریده اند تا واقعیت ها را وارونه جلوه دهند؛ یک طرف این واقعیت تلخ به دولت های غربی بر می‌گردد که برداشت نادرست و دوگانه ای از مسائلی مانند تروریسم دارند و با این برداشت دوگانه، آل سعود را بیشتر تشویق می‌کنند.

وی افزود: بر اساس همین برداشت دوگانه، غربی ها حماس و حزب الله را تروریست می‌نامند اما تکفیری ها را به عنوان تروریست نمی‌شناسند و آنها را تجهیز می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تفکر وهابی‌گری در آل سعود هر اتفاقی را که ناشی از سوء مدیریت باشد به قضا و قدر ربط می‌دهد، اظهارداشت: این بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی باعث حوادث دردناک در حج طی سالهای گذشته شده است و از سوی کشورهای اسلامی نیز سکوت کرده اند، بنابراین پیگیری تمام این مسائل باید در دستور کار کشورهای اسلامی قرار بگیرد تا از طریق مجامع حقوقی جهانی دنبال شود.

دهقانی فیروزآبادی گفت: آل سعود وقیحانه ایستاده است و عذرخواهی نمی‌کند و برای جهان اسلام نیز تعیین تکلیف می‌کند و حتی در برخی مجامع غربی حضور یافته و از حقوق بشر دم می‌زند؛ بنابراین سکوت کردن در برابر چنین رویه ای به صلاح نیست و باید با اجماع‌سازی علیه این اقدامات آنان مقابله شود.

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید