امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 32084 |
تاریخ انتشار : 07 آبان 1394 - 10:34 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اوایل سال 91بود که “بابک زنجانی” با همکاری «ح.ف.ه» و «م.ش» و اعتماد و مشارکت با یکی از بانک‌های داخلی و با وساطت «م.ش» به دنیای معاملات نفتی وارد می‌شود و از طرفی “بابک زنجانی” از طریق «ک.د» و «س.ج.س» به شرکت «نیکو» معرفی می‌شود. بابک زنجانی” محموله هایی از جمله 2 میلیون بشکه نفت […]

اوایل سال 91بود که “بابک زنجانی” با همکاری «ح.ف.ه» و «م.ش» و اعتماد و مشارکت با یکی از بانک‌های داخلی و با وساطت «م.ش» به دنیای معاملات نفتی وارد می‌شود و از طرفی “بابک زنجانی” از طریق «ک.د» و «س.ج.س» به شرکت «نیکو» معرفی می‌شود. بابک زنجانی” محموله هایی از جمله 2 میلیون بشکه نفت خام، 106 هزار تن نفت کوره، 300 هزار تن نفت کوره، 900 هزار تن نفت کوره، 600 هزار تن نفت کوره، 250 هزار تن معیانات گازی و همچنین 120 هزار تن معیانات گازی که در مجموع 11 محموله از شرکت ««HK» گرفته است.

وکلای وزارت نفت در خصوص بدهی زنجانی به وزارت نفت اعلام کردند: مبلغ بدهی اولیه وی 2میلیارد و 66میلیون یورو بوده است که ما در قالب دادخوست،تعیین خسارت ناشی از این بدهی را هم مطالبه و اعلام کرده ایم.

به گزارش سفیران صلح خبر  نیوز: به نقل از میزان، اتهامات متهم ردیف اول 28 آبان 93 با شکایت وزارت نفت ثبت شد. در حالی که تنها 3روز تا برگزاری چهارمین جلسه دادگاه زنجانی باقی مانده است او اعلام کرده است که برای پرداخت بدهی هایش طلب شماره حساب کرده است.به همین منظور به سراغ وکلای وزارت نفت در این پرونده رفته و جزئیات بدهی های نفتی زنجانی را جویا شدیم.

«صادقی قهاری» وکیل شرکت ملی نفت ایران در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به ارتباط بابک زنجانی با وزارت نفت گفت:بابک زنجانی در برهه زمانی خاصی با تهمیدات و مقدمات ساخته و پرداخته خود با شرکت نفت مواجه شد و با این ادعا که دلسوز نظام است، قرار بود دو کار مهم برای وزارت نفت انجام بدهد.

وی با اشاره به اینکه ادعای بابک زنجانی برای مسئولان نفتی قابل قبول بوده است،گفت: شرایطی که ایشان از خودش نشان داد به لحاظ موقعیت زمانی خاص باعث شد که حرف وی مقبولیت پید ا کرده و مسئولان زنجانی را به عنوان یک فرد دلسوز تلقی کنند

وی افزود:شرایط خاص باعث شد تا مسئولان رده بالای شرکت نفت تمام مقررات را زیر پا بگذارند چرا که شرکت نفت هیچ گاه به کشورهای غیر پالایشگاه دار نفت نمی فروخت.از طرف دیگربابک زنجانی به عنوان خدمت گذار پا به عرصه نفتی گذاشت .

بابک زنجانی

وکیل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به یکی از اقداماتی که قرار بود بابک زنجانی برای وزارت نفت انجام دهد،اظهار داشت: یکی از کارهای مهم وعده داده شده از سوی متهم نفتی،پرداخت مطالبات پیمان کاران بود که طلب هایشان وصول نشده بود و به خاطر عدم مطالبات پروژه های نفتی به خصوص در پارس جنوبی با مشکل برخورده بود و دوم بحث نفت و میعانات روی دریا بود که زنجانی علیرغم اینکه ادعا می کرد با سرمایه کللن به میدان نفتی نیامده بود.

وی تصریح کرد:زنجانی پولی که برای پرداخت به پیمان کاران در اختیارش قرار گرفته بود را صرف کارهای شخصی خود کرد.

صادقی عنوان کرد: از این مبلغی که باید پرداخت می کرد،یک مقداری را به پیمان کاران داد آن هم بهف نوع ارزی که باید می داد،پرداخت نکرد و قرار بود دلار و یورو بدهد اما ریال ایران داد و در برخی موارد با کسر پرداخت کرد و بلا جهت از آنها کارمزد گرفته بود.

وکیل وزارت نفت با بیان اینکه بیش از دهه ها پیمان کار در این پروژه از وی مطالبه داشتند،اعلام کرد:.یک میلیارد و 437میلیون یوروز وزارت نفت برای پرداخت به پیمان کاران در اختیار وی قرار داد که از این مبلغ زنجانی تنها 660میلیون دلار را پرداخت و ما بقی را صرف خرید های خود کرد.

صادقی افزود:راجع به پول حاصل ازفروش نفت هم باید گفت که زنجانی شرکت ایزو را به عنوان خریدار درست کرده و شرکت اس تی تی که بنکرز را خودش به آن اضافه کرده بود با سرمایه 10میلیون ریال در کیش تاسیس کرد.

وی ادامه داد:در قبال بدهی شرکت ایزو به نفت 11فقره ال سی به نفع شرکت اچ کی که فروشنده نفت بوده افتتاح می کند.تایید کننده این ال سی ها بانک اف آی بی است که خود زنجانی با سرمایه 4میلیون دلار سهامش را در منطقه آزاد لاوان مالزی که شرایط پولشویی و نظامات قانونی در آن حاکم نیست، ایجاد می کند.موقعیتی که برای ایشان فراهم می شود این است که ضمانت ال سی ها غیر معتبر است چرا که تمام تشکیلات این بانک در شهرک غرب انجام می شده است.

وکیل شرکت ملی نفت ایران به کلاهبرداری زنجانی از وزارن نفت سخن گفت و افزود:بانک اف آی بی به عنوان بانک تایید کننده این ال سی ها را معتبر نمی دانیم و وسیله ای برای تحقق کلاهبرداری از شرکت ملی نفت ایران می پنداریم.

دادخواست خسارت بدهی های زنجانی را ارائه کرده ایم

مهدوی یکی دیگر از وکلای شرکت نفت در پاسخ به این سوال که میزان دقیق بدهی زنجانی به وزارت نفت چقدر است، به خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: بدهی اولیه وی مبلغ 2میلیارد و 66میلیون یورو است از این مبلغ پول پول نفت بوده است که باید به پیمان کاران بدهد. در سال 91 این مبلغ به زنجانی داده شده است.

وی در خصوص میزان طلب خسارت ناشی از تاخیر در پرداخت بدهی ها به وزارت نفت،گفت:دادخواست خسارت را داده ایم که قاضی در صورت لزوم به کارشناس ارجاع می دهد.وی .در مدت زمان زیادی مسئولین نفتی را فریب داد که پول را به شما پرداخت کرده است.

صادقی گفت:در یک برهه ای بحث جرم انگاری نبوده است و تلاش می شده است که به صورت مذاکره این پول وصول شود.

مهدوی با اشاره به جعل های انتسابی به بابک زنجانی گفت:وی در یک مرحله به مسئولین وزارت نفت مراجعه می کند و می گوید پولها در بانک میتسوبیشی است و برات را به مسئولین نشان می دهد اما مسولین بانک مرکزی وقتی بررسی می کنند متوجه جعلی بودن این برات می شوند.

ارائه نامه جعلی از سوی معاون بانک مرکزی تاجیکستان

وی به یکی دیگر از اقدامات متقلبانه بابک زنجانیاشاره و تصریح کرد:او همچنین اعلام کرده بود که پول را در حساب بانک مرکزی بانک تاجیسکتان واریز کرده است و از آنجا برای ما می فرستد و نامه ای را از یکی از معاونین بانک مرکزی این کشور ارائه می کند که پس از بررسی ها و سفر مسئولان ایرانی به تاجیسکتان متوجه می شوند این نامه غیر قانونی بوده و پولی واریز نشده است.

مهدوی افزود:در مرحله سوم او میگوید از طریق بانک جی پی مورگان پولی را در یکی از بانکهای روسیه به حساب بانک مرکزی ایران واریز کرده ام و رونوشت این نامه را به مسئولین می دهد که پس از سفر به روسیه متوجه می شوند که ریالی به این بانک واریز نشده است.

مهدوی همچنین در پایان عنوان کرد: منشا پولی که بابک زنجانی مدعی است از طریق آن بدهی وزارت نفت را می پردازد برای ما مهم است با این حال تمام تلاش دستگاه قضایی،وزارت نفت و اطلاعات و بانک مرکزی در راستای بازگرداندن بدهی به بیت المال است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!