امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 32081 |
تاریخ انتشار : 07 آبان 1394 - 10:09 | ارسال توسط :
1
1
ارسال به دوستان
پ

سفیران صلح خبر نیوز:عباس عراقچی سخنگوی پیشین وزارت خارجه ایران در پنجم شهریورماه 92 در خلال نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران از انتصاب اولین سفیر  زن ایران در وزارت خارجه خبر داد، چنان که بعد از دو هفته شاهدآغاز فعالیت مرضیه افخم یکی از دیپلمات‌های با سابقه وزارت خارجه به عنوان سخنگوی جدید وزارت خارجه […]

سفیران صلح خبر نیوز:عباس عراقچی سخنگوی پیشین وزارت خارجه ایران در پنجم شهریورماه 92 در خلال نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران از انتصاب اولین سفیر  زن ایران در وزارت خارجه خبر داد، چنان که بعد از دو هفته شاهدآغاز فعالیت مرضیه افخم یکی از دیپلمات‌های با سابقه وزارت خارجه به عنوان سخنگوی جدید وزارت خارجه بودیم.

در همان زمان بحث‌هایی مبنی بر انتصاب «منصوره شریفی صدر» مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه به عنوان اولین سفیر زن در جمهوری اسلامی ایران مطرح شد ولی پس از مدتی این موضوع رو به فراموشی رفت چنان که منصوره شریفی صدر همچنان در سمت قبلی خود در وزارت خارجه مشغول به فعالیت است. در آن زمان این احتمال مطرح شد که وی با توجه به فعالیت دیپلماتیکش در شرق آسیا و مسئولیتش به عنوان نفر دوم (معاون) سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو از 1387 تا اسفند 1390 به یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا به عنوان سفیر ایران اعزام خواهد شد. حال بعد از دو سال وعده محمدجواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان جهت انتخاب سفیر زن محقق شده واین بار هم قرعه به نام مرضیه افخم درآمد که پس از دو سال تجربه موفق در سمت سخنگویی به عنوان اولین سفیر زن در جمهوری اسلامی ایران در دستگاه وزارت خارجه مشغول به فعالیت شود و چمدان هایش را به مقصد انجام وظیفه در کوالا لامپور جمع کند

 

اولین سفیر زن ایران

مرضیه افخم که از نیمه دوم اسفندماه 1361 در وزارت خارجه مسئولیت خود را آغاز کرده براساس اطلاعات مندرج در سایت وزارت خارجه دارای لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و فوق لیسانس مطالعات منطقه ای از دانشگاه آزاد اسلامی است.

این دیپلمات 53 ساله کشورمان که هنگام آغاز فعالیت خود در وزارت خارجه 20 سال بیشتر نداشت اکنون با سابقه فعالیت 33 ساله در این وزارتخانه به عنوان اولین سفیر زن روانه مالزی خواهد شد.

افخم پیش از ایفای مسئولیت در نقش سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه در سمت‌هایی همچون معاون اداره اطلاعات و انتشارات وزارت خارجه، رییس اداره رسانه‌های گروهی وزارت خارجه، مدیرکل اطلاعات و مطبوعات، مشاور وزیر خارجه، معاون مدیرکل دیپلماسی عمومی و کارشناس ارشد حوزه وزیر در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بوده است.

طبق اخبار انتشار یافته، مرضیه افخم تا دوهفته ی دیگر همچنان مسوولیت سخنگویی وزارت خارجه را برعهده خواهد داشت و بعد از آن «صادق حسین جابری انصاری » که اکنون مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه است، جانشین او خواهد شد .

به گزارش ایسنا، مهرانگیز دولت‌شاهی دیپلمات ایرانی، اولین سفیر زن ایران در دوران قبل از انقلاب بود ، او به مدت سه سال مسئولیت سفارت ایران در دانمارک را بر عهده داشت. مهرانگیز دولت‌شاهی که متولد اصفهان بود در سال 1387 در پاریس در سن 91 سالگی فوت کرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :پرستو

      سایت جامعی هست

    بدون نظر :