امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 53 |
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1394 - 16:01 | ارسال توسط :
2
6
ارسال به دوستان
پ

جهان > اروپا – همشهری آنلاین:طبق گزارش یک روزنامه آلمانی، سرویس اطلاعاتی این کشور به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در یافتن اوسامه بن‌لادن، رهبر معدوم شبکه تروریستی القاعده کمک کرده است. به گزارش دويچه وله، روزنامه آلمانی “بیلد آم زونتاگ” با استناد به محافل اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا گزارش می‌دهد که راهنمایی‌های سرویس اطلاعاتی آلمان به سازمان‌های اطلاعاتی […]

جهان > اروپا – همشهری آنلاین:
طبق گزارش یک روزنامه آلمانی، سرویس اطلاعاتی این کشور به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در یافتن اوسامه بن‌لادن، رهبر معدوم شبکه تروریستی القاعده کمک کرده است.

به گزارش دويچه وله، روزنامه آلمانی “بیلد آم زونتاگ” با استناد به محافل اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا گزارش می‌دهد که راهنمایی‌های سرویس اطلاعاتی آلمان به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در یافتن بن‌لادن در پاکستان “اهمیت اساسی” داشته است.

طبق گزارش روزنامه یاد شده، سرویس اطلاعاتی آلمان از یک مامور اطلاعاتی سازمان امنیت پاکستان که همزمان برای سرویس اطلاعاتی آلمان فعالیت می‌کرده مطلع شده که بن‌لادن در پاکستان مخفی شده است.

از قرار معلوم مقامات امنیتی پاکستان از محل اختفای بن‌لادن اطلاع داشته‌اند. این موضوع روایت رسمی مبنی بر اینکه پاکستان از محل اختفای رهبر شبکه القاعده و خانواده‌اش اطلاع نداشته را نفی می‌کند.

گفتنی است که بن‌لادن و خانواده‌اش در خانه‌ای در نزدیکی یک آکادمی نظامی پاکستان در شهر ابیت‌آباد واقع در شمال این کشور زندگی می‌کردند. بنابراین طبق گزارش روزنامه آلمانی باید نتیجه گرفت که دولت پاکستان پیشاپیش در جریان عملیات واحدهای ویژه آمریکایی نبوده که در تاریخ ۲ مه ۲۰۱۱ به کشته شدن بن‌لادن در ابیت‌آباد انجامید.

به گزارش “بیلد آم زونتاگ”، با این همه نه مامور دوجانبه اطلاعاتی آلمان و پاکستان، بلکه پیک بن‌لادن بوده که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را در اوت ۲۰۱۰ به محل اختفای رهبر شبکه القاعده رهنمون شده است. این موضوع با داده‌های رسمی نیز همخوان است.

پیکی در تور سازمان‌های اطلاعاتی

این پیک که مردی با نام مستعار “الکویتی” بوده، از سال ۲۰۰۷ در تور تعقیب و مراقبت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بوده و آنها امیدوار بوده‌اند که از طریق او بتوانند به محل اختفای بن‌لادن پی ببرند. پس از اینکه ماموران اطلاعاتی آمریکا مطمئن می‌شوند مردی که در خانه یادشده در ابیت‌آباد زندگی می‌کند خود بن‌لادن است، عملیات واحدهای ویژه را تدارک می‌بینند.

به گزارش روزنامه آلمانی، سرویس اطلاعاتی آلمان در این برهه زمانی از ایستگاه شنود واقع در “باد آیبلینگ” ایالت بایرن برای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تلفن‌ها و ایمیل‌های شمال پاکستان را کنترل می‌کرده تا مطمئن شود که عملیات نظامی برنامه‌ریزی شده لو نرفته است.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :محمدعلی

      آرزوی توفیق

    1. نویسنده :حمید

      زنده باد ایران