امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 93811 |
تاریخ انتشار : 23 تیر 1395 - 17:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جهان > اروپا – همشهری آنلاین:فرانسوا اولاند وعده داده بود که مانند نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور ماقبل خود نباشد؛ کم‌تر پز و ظاهرپردازی. اما اینک یک روزنامه فرانسوی می‌گوید، اولاند در وعده خود بیش از حد بزرگواری به خرج داده است. به گزارش يورونيوز، فروتنی، خاکی و مردمی بودن شعاری بود که فرانسوا اولاند در آغاز ریاست جمهوری […]

جهان > اروپا – همشهری آنلاین:
فرانسوا اولاند وعده داده بود که مانند نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور ماقبل خود نباشد؛ کم‌تر پز و ظاهرپردازی. اما اینک یک روزنامه فرانسوی می‌گوید، اولاند در وعده خود بیش از حد بزرگواری به خرج داده است.

به گزارش يورونيوز، فروتنی، خاکی و مردمی بودن شعاری بود که فرانسوا اولاند در آغاز ریاست جمهوری خود در فرانسه پیشه کرده بود. با این همه به نظر می‌رسد که او از مقاصد خوب اولیه خود اینک فاصله گرفته باشد.

اکنون گفته می‌شود که اولاند آرایشگری شخصی به خرج دولت دارد. روزنامه فرانسوی “کانار آنشنه” گزارشی در این مورد منتشر کرده و اشپیگل آنلاین آلمان نیز با برداشت‌هایی از آن به شرح ماجرا پرداخته است.

بر اساس این گزارش که متعلق به چاپ روز چهارشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) است اولیور ب.، آرایشگر شخصی اولاند که مجاز به صحبت کردن در این باره نیست ماهانه از راه صاف و مرتب کردن موی رئیس‌جمهور ۹۸۹۵ یورو در می‌آورد.

به گزارش این روزنامه فرانسوی، او در مه سال ۲۰۱۲ قراردادی به عنوان “آرایشگر شخصی رئيس‌جمهور” امضا کرد؛ قراردادی که رونوشتی از آن منتشر شده است.

ظاهرا درآمد اولیور ب. تا پایان مدت مقرر در قرارداد در مجموع نیم میلیون یورو است.

از قرائن امر پیداست که کاخ الیزه این مبلغ را پرداخت کرده، به عبارت دیگر این مبلغ از مالیات‌های مردم تأمین شده است.

سیلویه هوباک، رئيس هيأت کارکنان کاخ الیزه نیز در آن زمان قرارداد را شخصا امضا کرد.

به موجب این گزارش، اولیور ب. طبق قرارداد باید همیشه هر بار که رئیس‌جمهور پاریس را ترک می‌کند او را در این سفر همراهی کند.

روزنامه یادشده می‌نویسد، به نظر می‌رسد که کاخ الیزه بر “مسئله‌دار بودن” این قرارداد شغلی واقف بوده باشد، چرا که دست‌کم آرایشگر را موظف کرده تا “در طول قرارداد و بعد از اتمام آن به هیچ وجه در باره این کار و اطلاعات مربوط به آن با کسی سخن نگوید”.

این روزنامه فرانسوی این مناسبت شغلی و نسب میزان کار و سطح درآمد حاصل از آن را “شرم‌آور” دانسته و از مسئولان کاخ ریاست جمهوری فرانسه پرس‌و‌‌جو کرده است. کاخ الیزه مبلغ مزبور را تأیید کرده و در موضع‌گیری کتبی گفته است که برای این دستمزد بالا دلایل محکمی وجود دارد: آرایشگر باید هر روز صبح خیلی زود بیدار شود و به اصلاح سر و صورت اولاند بپردازد؛ گاهی هم چند بار در روز.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
Recommended article from FiveFilters.org: Most Labour MPs in the UK Are Revolting.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید