امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 96053 |
تاریخ انتشار : 07 مرداد 1395 - 15:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جهان > غرب آسیا – همشهری آنلاین:رئیس جمهور سوریه فرمان ۴ بندی را صادر و در آن جزئیات و شرایط افرادی را تشریح کرد که می‌توانند مورد عفو قرار گیرند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز پنجشنبه فرمانی را برای عفو در این کشور صادر کرد. به گزارش «سانا»؛ این […]

جهان > غرب آسیا – همشهری آنلاین:
رئیس جمهور سوریه فرمان ۴ بندی را صادر و در آن جزئیات و شرایط افرادی را تشریح کرد که می‌توانند مورد عفو قرار گیرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز پنجشنبه فرمانی را برای عفو در این کشور صادر کرد.

به گزارش «سانا»؛ این فرمان شامل چهار بند است:

بند نخست؛ هر کسی که به هر دلیل سلاح در دست گرفته و یا در اختیار دارد و از دادگاه فرار کرده یا متواری شده است، زمانی که خود و سلاحش را تا سه ماه بعد از تاریخ صدور این فرمان به مقامات قضایی ذیربط تحویل دهد، کاملا عفو می‌شود.

بند دوم؛ هر کسی که شخص را ربوده و آن را بدون مبلغی آزاد کند، از مجازاتی که برای این افراد در نظر گرفته شده است، عفو خواهد شد.

بند سوم؛ این عفو بر دعاوی شخصی تأثیر ندارد و چنین دعاوی مختص به دادگاه است که مربوط به حقوق عمومی است و کسی که دعاوی شخصی دارد، باید دعوای خود را طی یک سال از زمان صدور این فرمان در دادگاه مطرح کند ولی پس از این مدت دیگر حق طرح چنین دعوایی را در دادگاه جزایی ندارد، بلکه فقط حق دارد آن را در دادگاه مدنی مربوط این مسائل مطرح کند.

بند چهارم؛ این فرمان، در روزنامه رسمی منتشر خواهد شد و از زمان انتشار لازم الاجراست.

در همین راستا، رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌و‌گو با شبکه «ای تی» یونان چهارشنبه گفت که به بازگشت تروریست‌ها به زندگی عادی خود تأکید دارد.

بشار اسد درباره امکان صدور عفو عمومی در صورت پیروزی‌ در جنگ گفت: «یک نکته مهم اینکه پیروزی من نه بلکه پیروزی مردم سوریه؛ چرا که این جنگ علیه مردم سوریه است؛ اما اگر بخواهم درباره عفو صحبت کنم، این چیزی است که در حال حاضر نیز وجود دارد و ما از ابتدای آغاز اقدامات تروریستی این گزینه را پیش روی تروریست‌ها قرار داده‌ایم».

او افزود: اگر آن‌ها بخواهند به زندگی عادی خود بازگردند و سلاح خود را تحویل دهند، در آن صورت مشمول عفو قرار خواهند گرفت و ما این کار را سه سال است که انجام می‌دهیم.

وی همچنین اظهار داشت: «عفو در حال حاضر اجرا می‌شود و گزینه مناسبی برای آن‌هایی است که سلاح در دست گرفته‌اند تا به زندگی عادی بازگردند؛ اگر استعدادش را دارند به فعالیت سیاسی بپردازند، برای انتخاب شدن از طریق صندوق‌های رأی اقدام کنند و کلا هر اقدام قانونی که در هر کشوری نیز وجود دارد را انجام دهند».

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید