امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 1790 |
تاریخ انتشار : 16 خرداد 1394 - 10:36 | ارسال توسط :
2
1
ارسال به دوستان
پ

برگ سدر عامل دفع حشرات و کاهش مصرف سوخت هواپیما همشهری آنلاین: محققان ناسا با الهام از ساختار و ترکیبات شیمیایی برگ سدر (نوعی نیلوفر آبی) به دنبال راهکاری برای تولید پوشش نچسب مناسب برای بال هواپیما هستند تا از چسبیدن بقایای حشراتی که در زمان پرواز به هواپیما برخورد می‌کنند، جلوگیری کنند. چند توصیه […]

برگ سدر عامل دفع حشرات و کاهش مصرف سوخت هواپیما

همشهری آنلاین: محققان ناسا با الهام از ساختار و ترکیبات شیمیایی برگ سدر (نوعی نیلوفر آبی) به دنبال راهکاری برای تولید پوشش نچسب مناسب برای بال هواپیما هستند تا از چسبیدن بقایای حشراتی که در زمان پرواز به هواپیما برخورد می‌کنند، جلوگیری کنند.

چند توصیه برای کاهش اثرات منفی گوشت قرمز

همشهری آنلاین: زیاده‌روی در مصرف گوشت قرمز احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون بالا، کلسترول خون و برخی از سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. در نتیجه لازم است که با ترفندها و روش‌هایی اثرات منفی گوشت قرمز را کاهش دهید.

توصیه‌هایی مهم درباره غذاهای فسادپذیر در فصل گرما

همشهری آنلاین: یک متخصص عفونی با اشاره به اینکه غذاهای فساد پذیر همچون غذاهای پخته شده، لبنیات، گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای حاوی تخم مرغ را باید همواره سرد و در دمای پایین‌تر از پنج درجه سانتیگراد نگهداری کرد، گفت: هنگام سفر و گردش باید از یک یخدان عایق دمایی پر از یخ به منظور نگهداری این گونه غذاهای فسادپذیر استفاده کرد.

صعود وفایی به رنکینگ اسنوکر جهانی

همشهری آنلاین: تنها بازیکن اسنوکر ایران در دنیای حرفه‌ای‌ها با کسب چهار پیروزی در مرحله مقدماتی شگفتی آفرید و به رنکینگ world snooker صعود کرد.

اوپک تولید نفت را کم نکرد

اعضای اوپک در پایان نشست ١٦٧ خود سقف تولید نفت این سازمان را به میزان ۳۰ میلیون بشکه در روز ثابت نگه داشتند به این امید که همگی به تعهدات خود مبنی بر عدم‌عرضه نفت بیش از سهمیه تعیین‌شده پایبند باشند بلکه بازار نفت روزهای رو به بهبود را تجربه کند.

صهیونیست‌ها زیر تیغ تحریم مردمی

«هیچ وقت اوضاع برای اسرائیل اینقدر بد نبوده است»؛چندی پیش وقتی یکی از مقام‌های ارشد وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی این حرف را زد شاید مقام‌های این رژیم آن را خیلی جدی نگرفتند.

واگذاری ۴.۷ درصد از سهام مخابرات بعد از ۶ سال

۶ سال بعد از معامله ۷.۸ هزار میلیارد تومانی ۵۰ درصد به‌علاوه یک سهام مخابرات، نخستین عرضه بلوک ۴.۷درصدی توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ انجام می‌شود تا درصورت فروش، معادلات سهامداری این شرکت بزرگ مشمول اصل ۴۴ تغییر کند.

جولان القاعده در یمن و سوریه

گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده در سایه آتش جنگ داخلی در یمن و سوریه موفق شده‌اند نه‌تنها بخش‌هایی از این دو کشور را به تصرف در آورند، بلکه موقعیتی پیدا کنند که به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی در آینده این کشورها درنظر گرفته شوند.

گرافیک اطلاع رسان رسوایی فیفا

همشهری‌آنلاین: در پی تحقیقاتی که آمریکا درباره فدراسیون بین‌االملی فوتبال انجان داده، چهارده نفر به فساد مالی متهم شده‌اند.

گردش اطلاعات در بورس افزایش یابد

گردش معاملات بورس با گردش اخبار بورس همبستگی دارد، پارادایم توسعه بورس از ابتدای دهه ۸۰با توسعه اخبار بورس در رسانه‌ها کلید‌خورد، اکنون با نزدیک شدن به میانه‌های دهه ۹۰کارشناسان آرام آرام به نقش انتشار اخبار و جریان آزاد اطلاعات در بورس پی برده‌اند.

دلخوری کواچ از بازیکنان تیم ملی والیبال

همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی والیبال ایران در آستانه دیدار تیمش برابر لهستان خستگی را یکی از دلایل افت ملی‌پوشان عنوان و تاکید کرد این تیم تمرین خوبی را برگزار نکرده است. وی همچنین از تفکر بازیکنان انتقاد کرد.

آتش فراگیر در دو منطقه جنگلی شهرستان ایوان

همشهری آنلاین: فرماندار ایوان از وقوع دو فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی این شهرستان خبر داد و گفت: حریق ظهر جمعه (۱۵ خرداد) در ارتفاعات سرخ گیری از توابع بخش زرنه و بعد از ظهر نیز منطقه جنگلی پلنگ کنار را در بر گرفت.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :نادر

      خدا یاورتون باشه

    1. نویسنده :قاسم

      موفق باشی