امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 137561 |
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1395 - 16:09 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

۱۰۰۰ هکتار طرح جنگل کاری بنیاد برکت فردا بهره برداری می شود ۱۰۰۰ هکتار طرح جنگل کاری بنیاد برکت فردا بهره برداری می شود به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش صلح خبر؛ به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری در حفظ و توسعه‌ محیط زیست، ایجاد جنگل و فضای سبز و با هدف […]

۱۰۰۰ هکتار طرح جنگل کاری بنیاد برکت فردا بهره برداری می شود

۱۰۰۰ هکتار طرح جنگل کاری بنیاد برکت فردا بهره برداری می شود به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛

۱۰۰۰ هکتار طرح جنگل کاری بنیاد برکت فردا بهره برداری می شود

به گزارش صلح خبر؛ به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری در حفظ و توسعه‌ محیط زیست، ایجاد جنگل و فضای سبز و با هدف مهار ریزگردها، طرح جنگل‌کاری برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ۱۰۰۰ هکتار از مناطق حاشیه‌ای تهران، با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسئولان کشوری روز یکشنبه ۲۲ اسفند ماه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح ۱۰۰۰ هکتاری جنگل‌کاری برکت در ۹۰ هکتار از زمین‌های منطقه‌ی مسعودیه تهران، ۷۶۰ هکتار در منطقه‌ ملارد شهریار (اخترآباد) و ۱۵۰ هکتار در منطقه‌ ده سید لواسان به اجرا در آمده است. در این مناطق ۲۹۵ هزار اصله نهال و بوته شامل انواع آتریپلکس، تاغ، کاج، سرو، توت، داغداغان، زیتون، زرشک، سنجد، بادامک و پسته وحشی کاشته شده است.

با توجه به افزایش آلودگی هوا و ریزگردها و هم‌چنین وجود عرصه‌های بیابانی که منشأ پیدایش این ریزگردها در هوای کلانشهر تهران شده، اجرای طرح جنگل‌کاری برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) می‌تواند به گسترش محدوده‌ی کمربند سبز و ایجاد هوای پاک و سالم در تهران کمک شایان توجهی کند. این در حالی است که در طرح جنگل‌کاری برکت در منطقه‌ی ملارد شهریار (اخترآباد)، علاوه بر مهار ریزگردها و افزایش پوشش جنگلی و مرتعی شاهد ایجاد اشتغال برای اهالی منطقه نیز خواهیم بود.

در این مراسم علاوه بر افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰۰۰ هکتار طرح جنگل‌کاری برکت در اطراف تهران، عملیات ایجاد ۲۰۰۰ هکتار جنگل جدید نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان‌های مرزی کشور که دچار آلودگی هوا در نتیجه‌ی پراکنده شدن ریزگردها هستند، آغاز خواهد شد تا با گسترش فضای سبز به کاهش مشکلات زیست محیطی در این مناطق کمک شود.

منبع:خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید